EA siktar på tio år med The Old Republic

Robot
EA siktar på tio år med The Old Republic

Att förväntningarna inför BioWares MMORPG är av bibliska proportioner står redan klart. Nu berättar utgivaren mer om sina högtflygande planer.

#star-wars-the-old-republic, #eve-online, #world-of-warcraft


Moderator | Testpilot
EA siktar på tio år med The Old Republic

Nog kan dom fixa det. Jag litar på Bioware och med alla pengar som gått ned och att dom tänkt hålla på så här länge måste ju betyda något. Sen hoppas jag också att någon kan kasta WoW av tronen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte en chans, fan grafiken kommer vara strykful om några år bara, nästan på vippen att den redan är det ju.

Jag tror på den där skvallraren ur dev-teamet att spelet kommer floppa. Han sa ju att bara ljudet var dem nöjda med.

Inaktiv
Medlem

Det här kommer floppa. Tyvärr.

Medlem

Wow är ju inte så himla snyggat precis.

Medlem

enda chansen att detta lever i 10 år är om alla star wars fans värkligen kommer brina för detta ken inte tänka mig mer en 1 vecka med starwars tema i ett mmo

Skrivet av Corp!:

Inte en chans, fan grafiken kommer vara strykful om några år bara, nästan på vippen att den redan är det ju

så wow har inte utaderad grafik sen nästan relesen?
har för mig att dom fick så många för att det inte krävde så himmla mycket. dom körde ju till och med på cd skivor....


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Förutom grafiken tror jag detta har en stor chans att leva länge. Men det är synd på grafiken =/


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Absolut, så länge de står ut med at det går med förlust eller minimal vinst så kan det gott leva i 10år.
Men 10 år av framgångar med miljarder i vinst som WoW, kan de glömma
Detta blir bara ytterligare ett spel i mängden som dör MMO-döden, och avbefolkas inom 6 månader efter release. Sen får EA välja om de vill ha kvar det eller ej... (troligtvis)

Medlem

Antalet år kan jag nog tänka mig, eller iaf i närheten av 10 år. Finns ju gott om inspiration och inehåll att fylla spelet med. Har däremot svårt att tänka mig ”sjusiffrigt antal” spelare.

Medlem

Grafiken går att uppdatera genom patchar och expansioner. Kolla bara på Eve Online. Jag tror nog inte Bioware kommer strunta i det helt och hållet under dessa 10 åren.

Själv är jag mest nyfiken på hur gameplay:en blir. Jag är skeptisk, men hoppas verkligen det blir bra!

Testpilot

De har en bra chans , om de bygger ett universa som håller tillräckligt länge och de lägger resurser på att fixa alla buggar.

Då kan de mycket väl ta många av de spelare som liksom jag är rätt småtrötta på WOW spelandet och gärna vill få ombyte.

Grafik , det går alltid att fixa till i kommande patchar huvudsaken grundspelet är bra och fungerar.

No way, det kommer aldrig att funka...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite lustigt att folk sitter och komenterar grafiken när man ser spel som WoW och counter strike som fortfarande hänger med. Ne för mig är ett riktigt bra gameplay så mycket viktigare. Därför spelar jag varken wow eller Cs

Medlem
Skrivet av Twalec:

Lite lustigt att folk sitter och komenterar grafiken när man ser spel som WoW och counter strike som fortfarande hänger med. Ne för mig är ett riktigt bra gameplay så mycket viktigare. Därför spelar jag varken wow eller Cs

Det finns estetiskt ful och så finns det tekniskt ful grafik. The Old Republic är väldigt estetiskt fult medan WoW är estetiskt snyggt. CS (alltså inte Source) är tekniskt fult eftersom det är utdaterat.

Medlem
Medlem

Det är få spel som har en så stor budget, eller ett varumärke som är lika etablerat som star wars. Är det nåt spel som kan att slå på MMO-marknaden är det ToR!

Medlem

ge mig guildwars 2 istället >:

Medlem

Det här spelet kommer att tanka så hårt!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Äsch sluta, dem kommer inte att uppdatera grafiken! Det vet ju ni, dem har ju sagt att dem valt grafikstilen för att dem gillar den. Ingen idé att ha förhoppningar om det!

WoW brinner än idag bara för att det är en livsstil. Alla andra spel lever på tekniken. Och detta spel är lika fult som WoW som är 7(?) år! Jösses! Och då kallar dem det nytt!

Skrivet av jo_fo:

Är det nåt spel som kan att slå på MMO-marknaden är det ToR!

Nej det är Guild Wars 2

Medlem

One with the game, I will be. Hmmmmmm.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Är inte Darth Vader med så är det inte stjärnornas krig.
Men håller det vad det lovar så kanske man ger det en chans.

Medlem

EA och perfektion går väl knappast hand i hand..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Star Wars Galaxies släpptes 2003 och är fortfarande aktivt.


signatur
Medlem

fan va alla är posetiva Det här är väl endå det mmo som kan konkurera lite med wow? Jag hoppas som fan på det här! men vi får väl se

Inaktiv

Tio år?! Är det galna.
Inte en chans att det kommer hålla.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Ase
Medlem

grafiken e nog inget bekymmer ,inte heller spelmekaniken ,det de kommer hänga på är nog hur bra pvp blir(vilket jag inte gillar alls) men är nog det det kommer att hänga på & så hur det blir med endgame(när folk levlat klart )

Medlem

När de redan före release går ut och säger att det kommer bli succé så kommer det garanterat inte bli någon succé. De börjar snarare bli nervösa över vilket skit de håller på att släppa och känner att de måste börja hypa som fan.

Medlem
Medlem

Håller alla tummar för att det här kommer att bli bra och är optimistisk med tanke på vem som gör spelet. Att försöka konkurrera med WoW tror jag inte är rätt taktik, utan istället bör de försöka göra den bästa Star Wars-upplevelsen som man kan få.

12
Skriv svar