World of Warcraft: Cataclysm

Robot
World of Warcraft: Cataclysm

Vi kunde inte vänta. Vi bara måste berätta det här. Så här känns den nya World of Warcraft-expansionen.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-cataclysm, #world-of-warcraft-the-burning-crusade, #blizzard


World of Warcraft: Cataclysm

Grattis till WoW-fans!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blev nästan orolig där. Bra att ni inte redan sätter betyg.

Medlem

hadde hoppats på en stor flopp men så värkar det inte bli :'(
synd att wow en måste leva vidare.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

hadde hoppats på en stor flopp men så värkar det inte bli :'(
synd att wow en måste leva vidare.

Gå och grina någon annanstans.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hade helt glömt att Cata kom igår, gick in på elgiganten av en slump och såg en hord av människor som köade. Då mindes jag var som var i farten, plockade på mig ett spel och började installera det efter jobbet. oturligt nog behövde jag ladda ner två stora patchar, och med det inte allt för snabba internet jag har så tar det way too long att få det spelbart! argh!

Medlem
Skrivet av morfin91:

hadde hoppats på en stor flopp men så värkar det inte bli :'(
synd att wow en måste leva vidare.

och hur skadar det dig.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

alla behöver inte gilla de. Håller med att de borde komma något nytt. Och jag har lirat de sedan USA closed beta.

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av morfin91:

hadde hoppats på en stor flopp men så värkar det inte bli :'(
synd att wow en måste leva vidare.

och hur skadar det dig.

går det bra för ett spel så komemr det mer och mer liknade prudukter från konkuranter och med tanke på att jag är en som anser att singelplayer rpg spel är mycket bättre en mmorpg så kommer det skada mig när mindre företag sattsar på det.
och komerm påstå att singplayer är bättre till nån kan bevisa motsatsen för mig.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Busko:

alla behöver inte gilla de. Håller med att de borde komma något nytt. Och jag har lirat de sedan USA closed beta.

Men det är ju exakt det det gör, hela tiden! Fast personligen så spelar jag igenom varje expansion tills jag "klarat" den, d v s nått maxlevel och sett alla områden. Sedan får resten av världen raida och guldfarma sig igenom mellanperioden till nästa stora uppdatering :).

Medlem

Frågan är hur länge blizzard kan mjölka ur wow-konceptet. Jag ser det som att blizzard har ett antal problem i kommande mmo's, för det första det dynamiska och levande spelet, GW2 kommer gå ifrån questlevlandet och det ständiga grindandet som wow kört på stenhårt dvs. du springer fram till samma snubbe som har samma frågetecken och springer till samma mobs på samma ställe oavsett vilken gubbe du spelar med. Samma sak med dungeons, det är samma typ av bossar och encounters och du spelar i princip bara spelet för att upprepa.

För det andra så balansen mellan casual och hardcore, fler nya aktiva spelare innebär också att man måste tillgänglig göra det till flera spelare. Jag antar wow förlorat ett antal hardcorespelare genom årens förändringar till att gå åt mer mainstreamhållet, taktiker och crowdcontrol till fördel för aoe & så mycket burstdamage du bara kan göra.

För inlåst i dom olika rollerna, wow består av en helig treenighet som också låser fast spelet väldigt mycket dvs. dps/heal/tank och det fyller man ut genom att addera fler klasser som substitut, som om det skulle "lösa" det problemet. Framtidens mmo kommer återigen förmodligen satsa på en mer levande och dynamisk spelvärld och således även det i strid.

Det är en utav få anledningar jag tror att wow kommer få det ytterst svårt i framtiden. Att behöva använda tredjepartsprogram som tar upp hela skärmen som gör att man mer bryr sig om det än vad som faktiskt händer i spelet är också en annan fråga, jag själv tröttna på wow efter BC just för att det krävdes så mycket andra program för att öht kunna spela spelet till fullo.

Medlem

Man kan bara älska Cataclysm! Både jag och mina kompisar har suttit som insnöade och spelat sen igår

Medlem

körde några timmar igår med min bror och jag är glatt överasskad, blizz har lyssnat på communitin och gjort massor av förändringar.

- questerna känns mera som en del av storyn, speciellt i instanserna, jag gapade när den första auto-questen dök upp. Det finns några sjukt roliga och coola quester som hos goblins och worgens. Visst det är saker att döda och saker att plocka upp men det känns mera meningsfullt när det gör skillnad och världen förändras omkring dig.

- Dualspec kostar 10g, kom igen, skaffa er en healer och tankspec och lek runt lite, att sen nu man slipper behöva ha med precis alla klasser i en raid är grymt, bring the player ffs

- Addons, visst dom är trevliga men med inbyggda power auras, questhelper och gearswitcher så det man behöver är igentligen bara nått slags raidwarning-addon och det är ändå onödigt när man får varning från bossar iallafall. (jag kommer dock aldrig överge pitbull och bartender men det är bara kosmetika)

- Instanser, sjukt snygga och utmanande, ganska snabba med, dock så hjälper crowd control enormt, och jag har en känsla att cc blir extremt viktigt i heroics senare.

- Dåligt: Att det just nu är hundratals spelare på questerna, det börjar tunnas ut men spawnraten är grymt hög

- Ska bli kul att se hur livet blir vid 85 sen, men än så länge njuter jag hela vägen dit

/Marv (Rlyeh/Trollbane/81DK tank/frost)

Medlem

Synd att man planerat att inte spela WoW när spelet verkar bli bättre än det varit på flera år -_- Får se om jag börjar spela eller inte, vill läsa Mats recension först innan jag funderar mer på detta


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Har tagit och provat WoW igen nu, Cataclysm var väldigt välkommet! Kan ju inte bli sämre än Wrath of the Lich King iaf... Kanske blir att jag börjar spela på riktigt igen.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av klossen:
Skrivet av morfin91:

hadde hoppats på en stor flopp men så värkar det inte bli :'(
synd att wow en måste leva vidare.

och hur skadar det dig.

går det bra för ett spel så komemr det mer och mer liknade prudukter från konkuranter och med tanke på att jag är en som anser att singelplayer rpg spel är mycket bättre en mmorpg så kommer det skada mig när mindre företag sattsar på det.
och komerm påstå att singplayer är bättre till nån kan bevisa motsatsen för mig.

Nej vad synd att företag skall släppa spel som blir populära.
Sämre spel åt folket!

Medlem

mmo massively hade en intervju med blizzard där man just diskuterarade var man står idag, hur mycket mer man kan bygga ut det.
Och dom säger det själva till slut kommer spelare vilja ha nått annat och det är inget man kan tillföra i wow utan då pratar man ett helt nytt mmo/mmorpg

Personligen så tror jag wow kommer liggar kvar högt bland spelare minst 2-3 år till längre än så vågar jag inte gissa.

Med tanke på att dom håller på att utvecklar ett nytt mmo/mmorpg så kanske det blir att man tappar för mycket spelare i wow som går över på det nya eller annat och då väljer att stänga ner wow.

Men som sagt räkna med minst 2-3år till utan problem.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bästa expansionen hittills.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Lånade en polares konto, har spelat upp en Goblin Warlock.
Allt känns välgjort som vanligt av Blizzard, visst man känner igen questen och man blir lite less på att det är döda XX/Hämta YY ect.

Men tycker det kännst MYCKET bättre än WotLK, tyvärr så tycker jag spelet är tråkigt, saknar att spela med polarna.

Medlem
Skrivet av morfin91:

hadde hoppats på en stor flopp men så värkar det inte bli :'(
synd att wow en måste leva vidare.

Var har du ont?

mmx
Medlem

Läste förhandstitten, har läst om cata innan med men börjar känna ett sug efter wow igen... iaf om man läser om cata. Fast inte speciellt kul när inga kompisar spelar wow längre. Svårt att hitta en motivation till att köpa och spela så många timmar för inget egentligen. Får se efter FZ recension vad jag gör med Cata.

Medlem

Blizzard har lyckats väldigt bra med detta! Synd bara att min server är hordeinfesterad till förbannelsen


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det jag inte gillar med WoW är att det har blivit så jäkla mycket meta-gaming över det. Hade det bara varit en spelvärld med folk som betedde sig schysst så hade det kunnat vara roligt. Nu blir man hackad på om man inte har läst 54 sidor om att spela som healer eller tank i instanser, och folk talar om dots och att pulla som om det vore helt uppenbart vad de menar. Folk har så många GUI-addons för att spela så effektivt som möjligt att de inte ens har något skärmutrymme kvar för själva spelet. Jag antar att det inte var så här i början, men det verkar vara oundvikligt med meta-gaming i mmos så fort de börjar bli stora.

Inaktiv

Grattis alla ni som ännu spelar wow. Själv kommer man aldrig tillbaks.

Metagaming i wow. Du bör nog inte spela typ EvE

Citat:

går det bra för ett spel så komemr det mer och mer liknade prudukter från konkuranter och med tanke på att jag är en som anser att singelplayer rpg spel är mycket bättre en mmorpg så kommer det skada mig när mindre företag sattsar på det.
och komerm påstå att singplayer är bättre till nån kan bevisa motsatsen för mig.

Intressant argument. Eller så fattar alla seriösa tillverkare av spel att wow rår man inte på så lika bra att försöka komma med något nytt ingen gjort innan?

Inaktiv

Fantasy, MMORPG, Tredjeperson

Man kan även zooma in så det blir förstaperson.

Darn nu vill jag ha en ostmacka med grönsaker på.

Medlem

efter att ha kört Beta'n så övervägde jag att inte köpa det då det var precis samma som dom 3 tidigare spelen...

grinda pengar
köpa gear
grinda raids/pvp...

blir inte roligare direkt efter att ha stått å väntat på folk utanför raiden oavsett version.

Medlem

Bästa expansionen som gjorts. Bra cinematics och rätt ofta också för den delen, man hänger med storylinen i vad som händer.. så galant! har man tröttnat på gamla wow, då kanske det är dags att prova trial igen på cataclysm.. det är en helt annorlunda spelupplevelse enligt mig!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

min bordsgranne sitter och lirar detta.. och när jag frågade henne om hon kollade på lilla sjöjungfrun fick jag en ordentlig utskällning LOL..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Skrivet av Joavels:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av klossen:
Skrivet av morfin91:

hadde hoppats på en stor flopp men så värkar det inte bli :'(
synd att wow en måste leva vidare.

och hur skadar det dig.

går det bra för ett spel så komemr det mer och mer liknade prudukter från konkuranter och med tanke på att jag är en som anser att singelplayer rpg spel är mycket bättre en mmorpg så kommer det skada mig när mindre företag sattsar på det.
och komerm påstå att singplayer är bättre till nån kan bevisa motsatsen för mig.

Nej vad synd att företag skall släppa spel som blir populära.
Sämre spel åt folket!

Sämst argument jag hört på årtionden. morfin91 har ju trots allt rätt. Om mmorpgs inte vore populära så skulle inte andra göra sådana också. Men sedan är det ju klart att det är en åsikt om sp är bättre än mp.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

1
Skriv svar