GTA-skaparna stäms på 250 miljoner dollar

Robot
GTA-skaparna stäms på 250 miljoner dollar

Menar att Rockstar byggt huvudpersonen från San Andreas på hans liv.

#rockstar-games, #take-two-interactive-1, #grand-theft-auto-san-andreas


Medlem
GTA-skaparna stäms på 250 miljoner dollar

Idiot

Medlem

Som vanligt i U.S.A. när man ser en chans att stämma någon så gör man det, och när det handlar om företag så är det bara att lägga till några nollor på checken man vill ha, tragikomiskt land.

Medlem

Nåväl. Vad ska man säga? Hade jag varit "Michael "Shagg" Washington" hade jag också försökt. 250 miljoner dollar hade räddat julen.

Medlem

låter som den gode mr Michael "Shagg" Washington har fått slut på pengar och behöver stämma någon för att få in dom. Bara i USA detta kan hända. Tråkiga är att killen säkert får endel cash bakom stängda dörrar för att dra tbx ansökan.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Dumma Amerikanare


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Varför stämma ett företag för någonting så dumt >.<

Inaktiv

@Skylance haha precis min tanke. För i helvete, om de stulit min livshistoria utan att säga något så skulle jag också bli förbannad. De har ju tjänat storkovan på det spelet.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Vilken idiot!

Medlem

Kom han på det 5 år efter spelet släpptes? GTA-spelen är ju knappast okända så man skulle missat dem.

Medlem

Säljer dina skivor dåligt nu eller? Jäkla greed det är överallt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Klockrent citat från advokaten.

Om nu fallet är så som åklagaren verkar tycka så är det självklart att det inte är Mr. Washington som gjort bort sig eller är "dum" eller "girig" utan Rockstar och Take 2 som gjort en riktig blundertabbe och varit giriga.

PS. Summan är nog lite hög, men själva ärendet är helt klart Rockstars/Take 2s dumhet och girighet - om det är så åklagaren anser.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Lite ont om pengar i "Shaggs" plånbok för tillfället?

Inaktiv

Slut på bling och ho's

Medlem

Jag tycker i alla fall att advokatens kommentar var rolig.

Skribent

Förhandlingstaktik, stäm på 250 miljoner dollar få 50 miljoner dollar. Vid närmare eftertanke tror jag han är nöjd om han får en miljon dollar eftersom det är helt osannolikt att han (och alla som känner honom, hur han växt upp eller vet hur han ser ut) skulle ha missat spelet.

Medlem

Ha, ingen vanlig Hybris!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Han har väll lite pengar i börsen och vill nu ha mer för att leva den livstilen han nu har.
Om bara åklagarna skulle veta hur idiotiska dem ser ut när dem gör sådan och så är jag rädd för att åka till usa och sedan trampa någon på tårna och sedan bli stämd på någon miljon -.- Skitland för en klantig person


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

hah, vilken jävla nolla. Hoppas han inte får en enda krona. Bara i Usa detta kan hända idd.

Inaktiv

Det här stör mig på en massa olika sätt...alltså storyn går väl isåfall att applicera på vilken stereotypisk gang member som helst? Vill gärna veta vad som är så likt med hans liv? att mamma är död? en gang member som försöker lämna sitt gamla liv..kom igen ffs...

Officer Frank Tenpenny: How you been, Carl? How's your wonderful family?
Carl Johnson: I'm here to bury my Moms. You know that.
Officer Frank Tenpenny: Yeah, I guess I do. So what else you got shakin' Carl?
Carl Johnson: Nothing. I live in Liberty City now. I'm clean. Legit.
Officer Frank Tenpenny: No, you ain't never been clean, Carl.
Officer Eddie Pulaski: Well what've we got here?
Officer Frank Tenpenny: This is a weapon, Officer Pulaski, that was used to gun down a police officer not ten minutes ago. Officer Pendelbury. A fine man, I might add. You work fast, nigga.
Carl Johnson: You know I just got off the plane!
Officer Eddie Pulaski: It's a good thing we found you and retrieved the murder weapon.
Carl Johnson: That ain't my gun.
Officer Frank Tenpenny: Don't bullshit me, Carl.
Officer Eddie Pulaski: Yeah, don't bullshit him, Carl.
Carl Johnson: What the fuck you want from me this time?
Officer Frank Tenpenny: When we want you, we'll find you. In the meantime, try not to gun down any more officers of the law.

Inaktiv

Suck... förflytta ut företagen från USA så slipper de massa konstiga stämningar och ett trasigt rättssystem.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Kan inte direkt säga att jag är förvånad. I'm so special!

Medlem

Tänk att nån skriver en bok om erat liv o ger ut den o tjänar massvis med pengar vore inte det rätt hemskt?

Medlem

" och det var först när en släkting i somras upplyste honom om spelet som han blev medveten om saken."

så de menar att det har gått 5 år utan att de ens känt till att spelet existerade?

Medlem

Han borde betala dom 250 miljoner dollar för att få vara med i spelet

Medlem

Det kanske är lite sent nu... såhär snart sju år efter release.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Så jävla lol asså -.- typiskt usa

Medlem

Är det bara jag som inte hittar någonting om denne såkallade Michael "Shagg" Washington?
Nämns inte på deras wikipedia, hittar ingenting när jag söker på google (namnet plus "cypress hill") i någon kombination. Inte heller någon bild någonstans.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cypress_Hill

Medlem

Erkänner han att han har mördat massor med folk och stulit bilar etc eller vadå? Eller är det personerna i spelet som är baserade på hans vänner?

Skulle gärna vilja veta vilka delar av spelet som är baserat på honom. Det kan ju knappast räcka med att han har en likadan cykel och att hans släkting hade en likadan bil som nån viktig person i spelet men det är ju USA som sagt...

Medlem

Det finns inte en chans att han skulle ha haft ett lika spännande och actionfyllt liv som CJ. Sen att komma 5år efter releasedatum och kräva en massa pengar lagom till jul funkar bara inte, stackarn har väl slut på pengar. Och vad trodde han när Rockstar ville intervjua honom? Att dom va från MTV Cribs?

12
Skriv svar