Uncharted 3 får 3D-stöd

Robot
Uncharted 3 får 3D-stöd

Blir detta spelet som får dig att punga ut för en 3D-tv?

#uncharted-3-drakes-deception


Uncharted 3 får 3D-stöd

dårar köper 3dtv i det outvecklade skick tekniken befinner sig i just nu.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag avstår... testat spela lite i 3D på PC och får ont i ögonen efter korta perioder. Trivs bra utan glasögonen dessutom.

Skit, jag måste införskaffa Uncharted 2 så fort som möjligt. Billigt nu också. Jag är för seg!

Medlem

Föga förvånande, Sony är ju desperata att kränga den gamla tekniken nu när glasögonlös 3D är på allas läppar.
Personligen tycker jag inte det är värt den klara grafiska nedskärningen för 3D-effekten, speciellt inte då den är hyfsat platt, men alla har rätt till sin egen åsikt och vissa älskar gimmics (TV-shop överlever ju) ^^

Medlem

Det finns ju dock bra 3D. Vet inte om så många som konstant klagar på tekniken har upplevt en bra version av den... jag minns själv att jag blev överraskad när jag prövade den i Tyskland. Kändes stundtals som om det verkligen kom emot mig och inte bara som en platt bild när objekt rörde sig "mot kameran".


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

kan inte folk skaffa sig en kartong å glo på, helt i 3D, helt gratis..

Medlem
Skrivet av snusprillan:

kan inte folk skaffa sig en kartong å glo på, helt i 3D, helt gratis..

Så ett bra spel i 2D för dig är alltså ett A4 papper?

Skrivet av Proximately:

Det finns ju dock bra 3D. Vet inte om så många som konstant klagar på tekniken har upplevt en bra version av den... jag minns själv att jag blev överraskad när jag prövade den i Tyskland. Kändes stundtals som om det verkligen kom emot mig och inte bara som en platt bild när objekt rörde sig "mot kameran".

Allt ligger i hur bra filmskaparna är på att hantera 3D effekterna. Clash of The Titans va ju ett stort skämt, men Avatar va en enastående upplevelse.

Man jämföra med Nvidias klassificeringar för 3D Vision, de finns allt från 3D Vision Ready, som är riktigt grym 3D, till Poor och Not Recommended som rent utav suger. Desamma gäller film.

Medlem

Sluta whina.... Köper folk 3d så kommer det mer 3d och bättre utvecklad 3d. Själv känner jag ett litet behov av 3d men jag tänker inte betala över 10k för en 46 eller större led 3d men det kommer väl snart... Väntar fram till mellandagarna men blir nog en vanlig led istället om det inte kommer nåt riktigt bra erbjudande...

btw kravet på 3d tv är 120hz va? hjälper det nåt i konsolspel eller när man kollar på film? Är det bara för 3d eller skulle man t.ex kunna lira vsync CS med bra fps? Bara en fundering

Medlem

Köpte LED tv 3D'n var bara en bonus på köpet. Tycker det kan vara kul att prova i olika spel, men personligen så tycker jag också att det blir jobbigt i längden med 3D

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Sluta whina.... Köper folk 3d så kommer det mer 3d och bättre utvecklad 3d.

Tyvärr inte, glasögon-3D är en gammal teknik som Sony m.fl. desperat försöker kränga på folk nu när den glasögonfria är på frammars och finns till såväl spelkonsoler (3DS) som mobiler och datorskärmar. Problemet med glasögon-3D är att den inte utvecklats nämnvärt sedan den introducerades, bygger i mångt och mycket på teknik som inte hann lanseras på 80-talet.
Dock har du rätt i att 3D är på väg, och så fort vi ser stora skärmar utan glasögonkrav och som ger bra bild, lär den bli standard också

Skrivet av Fearnox:

btw kravet på 3d tv är 120hz va? hjälper det nåt i konsolspel eller när man kollar på film? Är det bara för 3d eller skulle man t.ex kunna lira vsync CS med bra fps? Bara en fundering

120Hz är ett av kraven som ställs ja, det är för att ex. film ska kunna visas på ett vettigt sätt. Dock blir det ändå förlust av bildkvalité och liknande, med just denna teknik.
Tror du tjänar mer på att skaffa en bar datorskärm, som ger bättre bild och har lägre input/respons om du ska spela CS. Har faktiskt inte hört något om att just 3D-skärmar skulle vara bättre för spelande. Frågan är ju hur mycket genvägar och budgetteknik de krängt in i 3D-TVn ^^

Ska du ha bästa bild på 46" eller över (utan 3D) så är jag rädd för att prisklassen ligger på kring 15 kalla. Men nöjer du dig med något mindre än det absolut bästa kan du nog hitta en bra Tv för under 10 000
Så länge du undviker 3D-TVn, för där betalar du väldigt mycket för just 3D-gimmicken vilket medför rejäla besparingar på andra saker, som bildkvalité, input etc.

Medlem

Jag har redan glasögon för att se ordentligt i 3D... behöver inte ett par till, som dessutom går på batteri... nä tack.
Det lär bli hologram innan jag skaffar något sådant.

Inaktiv

Köpa 3D tv nu ? Aldrig i livet, är folk inte medvetna om att det även är bredbildstv på G ?
Och med bredbildstv så menar jag ännu långsmalare tv apparater än vad som finns nu,
det nya formatet ska vara mer lämpligt för film och mer anpassat för ögat, nåt sånt,

så visst gå ni och köp 3D tv nu och sen få köpa ny tv igen om ytterligare nåt år.

http://www.nordichardware.se/swforum/showthread.php?129938-Ph...


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Så dåligt som 3D är just nu så är det inte ett dugg imponerande. Jag avstår med glädje!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr inte, glasögon-3D är en gammal teknik som Sony m.fl. desperat försöker kränga på folk nu när den glasögonfria är på frammars och finns till såväl spelkonsoler (3DS) som mobiler och datorskärmar. Problemet med glasögon-3D är att den inte utvecklats nämnvärt sedan den introducerades, bygger i mångt och mycket på teknik som inte hann lanseras på 80-talet.

Ja, tekniken för glasögonen är gammal, men de är även tekniken bakom Nintendos 3DS, och även denna teknik har sina nackdelar. Du måste titta på skärmen från ett speciellt läge för att få 3D effekten, annars ser du bara en bild, och detta gör att tekniken i dagsläget inte är optimal för en TV i ett stort vardagsrum, bara den som är placerad mitt framför TVn på de perfekta avståndet kommer uppleva filmen i 3D.

Skillnaden med Shutter 3D idag och förr är att idag visas filmerna i HD, vilket gör stor skillnad. Alla som testat S3D på 90-talet vet vad jag pratar om, oerhört dålig och suddig bild. Så sammanfattat, ja, tekniken är gammal, men det är inte förens nu man har kunnat utnyttja tekniken fullt ut.

Medlem

betala flera papp för 9/10 timmars underhållning? kan de glömma...


signatur

Where are we runnin'?

_78
Medlem

Var på jakt efter en stor skärm då min proj lagt ner och en ny var det inte tal om, vart en Samsung 63" där 3d:n mest följde med på köpet, men jag anser mig positivt överraskad och ser fram emot lite mer användningsområden så det här ska bli kul!


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av Dill Doe:

Köpa 3D tv nu ? Aldrig i livet, är folk inte medvetna om att det även är bredbildstv på G ?
Och med bredbildstv så menar jag ännu långsmalare tv apparater än vad som finns nu,
det nya formatet ska vara mer lämpligt för film och mer anpassat för ögat, nåt sånt,

så visst gå ni och köp 3D tv nu och sen få köpa ny tv igen om ytterligare nåt år.

http://www.nordichardware.se/swforum/showthread.php?129938-Ph...

Du inser att en hel industri måste förändras för att det ska bli standard?
Det räcker inte med att film använder 2.35:1 för att det ska bli standard, det produceras BETYDLIGT fler timmar material på TV-stationer världen över, och där har 21:9 inte ens diskuterats, så nej, det är inget framtidsformat än på ett tag.

Och Philips har försökt prångla ut det där formatet i 2 år nu, och de har sålt väldigt dåligt, även om folk alltid tänker film när de köper TV så glömmer de bort att de oftast lägger fler timmar varje vecka på att titta på nyheterna och idol, som verkligen inte tjänar på 21:9.

Förstår inte varför folk är så hatiska mot 3D-tv, intressant att det är en ny och relativt dyr teknik som folk hatar mest, bara för att Toshiba lovat att de kommer att släppa glasögonfri 3D nästa år så betyder det inte att det är en framtidsteknik, om mer eller mindre varenda utvecklare lovat samma sak, ja då hade de varit ngt på spåret, som det är nu så verkar folk bara rage:a över glasögonen och då hailar Toshibas teknologi.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

1
Skriv svar