Webhallens 10 Black Ops servrar uppe!

Medlem
Webhallens 10 Black Ops servrar uppe!

Så, nu finns våra 10 supersvenska Black Ops servrar uppe. Hjälp oss att göra dem bättre genom att komma med förslag och önskemål på www.lokalen.nu.

Ytterligare servrar kan komma att dyka upp, vi funderar t.ex. på att fixa några orankade så att vi bättre kan styra inställningarna på servrarna.

Ni hittar servraran här:

Webhallen #01 TDM PRO 173.199.70.164:3074
Webhallen #02 TDM 173.199.70.214:3074
Webhallen #03 TDM HC 173.199.71.21:3074
Webhallen #04 S&D PRO 173.199.71.62:3074
Webhallen #05 S&D 173.199.71.114:3074
Webhallen #06 DOM 173.199.69.48:3074
Webhallen #07 DEM 173.199.69.142:3074
Webhallen #08 S&D HC 173.199.70.146:3074
Webhallen #09 CTF 173.199.71.95:3074
Webhallen #10 MIX 173.199.71.246:3074

Hjälp oss skapa de bästa servrarna för Er spelare. Ni bestämmer och vi fixar!

Vi söker även flera administratörer som vill vara med och utveckla den svenska Black Ops scenen. Ansök via hemsidan.

Medlem

Blir till att joina dom idag då och äga lite:)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Härligt!
Ska spela på dom så fort.. ja.. steam tillåter mig Är ju bara 4min kvar enligt dator klockan

Medlem

Steam =(, jag tror Steam unlocken går efter USA tidszoner eller liknande så den är sen för oss i Sverige. Jag köpte speket i butik och kunde spela direkt klockan 00:01.

Hur som helst, ni är varmt välkomna! Glöm inte att kommentera eller ge oss annan feedback om servrarna.

Medlem

hur connecta man till dessa servrar ???


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Läs hur du ansluter till servrarna här: http://www.lokalen.nu/forums/viewtopic.php?f=30&t=94#p318

En liten uppdatering, vi har beställt 5 nya servrar eftersom alla är fulla. Hjälp oss att bestämma vad som skall köras på servrarna genom att komma med förslag på vårt forum.

Jag är lite spelsugen nu ja, när är det OK att gå hem från jobbet tro?

Medlem

Jag spelade på en server som hade TDM, och sen när den matchen var slut vart det domination. Var kul å varierande, vet inte om de blev fler game modes efteråt då de blev en disconnect å då åkte middagen fram

Medlem

Det går att ha olika game-modes på en och samma server. Så fort vi får tillgång till de nya servrarna kommer vi att stoppa upp en som kör lite mixat. Vi behöver dock mer inforamtion om vad folk vill köra för mode + karta, så in och skriv/rösta på forumet.

Mat, mmmm!

Medlem

jo jag undrar hur fixar man mixade game modes, har en server men kan bara spela ett game mode i taget måste då manuellt byta game mode.
Använder den där remote console i steam fast det är väll självklart? Eller finns det något annat program eller liknande?

Medlem
Skrivet av helium9100:

jo jag undrar hur fixar man mixade game modes, har en server men kan bara spela ett game mode i taget måste då manuellt byta game mode.
Använder den där remote console i steam fast det är väll självklart? Eller finns det något annat program eller liknande?

Under Playlist väljer du "Team Tactical" så kör den blandade modes och maps. Tyvärr finns inte alternativet för Hardcore på rankade servrar men för vanilla funkar det prima.

Medlem

Hej Lokalen. Vore kul att lira men hur fan joinar man? Funkar det med Xfire? Connect via konsolen är ju dött?

Mvh!

Medlem

Man får hitta servrarna i serverlistan och sedan spara dem i favoriter.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Japp, leta upp dem i serverlistan och lägg sedan till dem i favoriter. Det går även att lägga till dem till favoriter om du är inne på servern så om du lägger till oss i Lokalens steam grupp hittar du säkert någon som spelar på de olika servrarna.

I serverlistan så kan det ibland inte dyka upp alla servrar, så så fort du der någon av dem lägg till dem för framtida bruk även om du inte för tillfället skall spela på dem.

Vi avvaktar diverse fixar och patchar till både server och klient för att göra det enklare för er att hitta dem.

Medlem

En server (DEM/CTF/HQ) utan killstreaks vore fint.
Allt spam med helikoptrar, napalm, mortar, hundar osv gör spelet helt klart tråkigare för mig och många av mina polare iaf.
Spelet behöver inte dessa grejer, det är roligt ändå.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av sauna:

En server (DEM/CTF/HQ) utan killstreaks vore fint.
Allt spam med helikoptrar, napalm, mortar, hundar osv gör spelet helt klart tråkigare för mig och många av mina polare iaf.
Spelet behöver inte dessa grejer, det är roligt ändå.

Vi ser just nu över vårt serverutbud och kommer göra ett par ändringar. Jag kan inte lova 3 "barebone" servrar men någon bör vi nog ha.

Håll utkik på vår hemsida om förändringar.:(

Medlem

en HC s&d vore kul.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

en HC s&d vore kul.

Vi kommer att utvärdera servrarnas popularitet så fort de blivit någorlunda stabila. Just nu är det lite svårt att veta om servrarna ligger nere för att Gameservers.com stängt ned server, om det är en bugg i serverhårdvaran eller om spelare inte gillar servern.

Vi har snackat om en HC S&D och lite Barebones servrar utan alla perks, men än så länge har vi bara gjort om en av de gamla S&D till HQ. Vi kommer göra fler ändringar framöver med hjälp av er input.

Medlem

Totalt omöjligt för mej att hitta dom här servrarna iaf.
Kollar nån gång då och då efter dom men hittar då aldrig nåra webhallen servrar.

Medlem

Jag har hittat en och det är 02 TDM. Funkar bra att spela på:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Tur man han lägga till dom 5första servrarna som var uppe... då man fick fram alla servrar vid releasen och strax därefter...

Dock är det omöjligt å hitta dom resterande 5....

Medlem

Var i princip samma för mig, förstå frustrationen av att inte ens kunna spela på sina egna servrar när man köpt 10 stycken. Nästan lika störande som att ALLTID bli knivad av yooz1e

Ah, ibland har jag 1+ i ratio, inte så pjåkigt för en 30 åring, lol!

Medlem

Haha jag är anti knife så risken å bli knivad av mig med sämst fps är ytterst liten

Det man ska sikta på i TDM är ju å ligga över 1 i KD, då har man hjälpt laget åt det rätta hållet iaf

Haha underskatta aldrig din egna ålder, man är inte äldre än vad man gör sig!

Medlem

Tyvärr får vi inte lika mycket feedback som vi skulle vilja men har nu justerat utbudet något. Vi har lagt till "Barebones" (kallat "PRO" i servernamnet) för TDM och S&D. Denna spelstil är i princip helt utan perks, rewards eller kontrakt, för de som inte behöver en helikopter för att visa vad det går för alltså.

I övrigt så har vi lagt till två S&D servrar eftersom vår tidigare S&D server är mest full. Ett hett tips är S&D PRO som i princip är så nära klanspel man kommer.

Av de andra speltyperna så återstår nu bara DOM, SAB och CTF. Vi får se vad vi gör med dem, DOM och CTF är ganska populära ännu.

Jag ber er återigen att komma med kommentarer och förslag. Inte bara för vilka speltyper vi skall ha utan vilka kartor ni tyker bäst om. Och ja, Nuketown är borttagen från de flesta kartrotationerna. Möjligt att vi kompenserar detta med en Nuketown 24/7 med gratis granatkastare och mortars

Trevlig Jul alla!
Martin

Medlem

Synd att servrarna står i Danmark. Man får bättre ping mot de servrar som ligger i Holland.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Är du helt 100 på det? Vet att det generellt är så men jag har inte kunnat verifiera det med spelare över hela landet. Vi skall kolla om vi inte kan flytta några och testa ett tag.

Vi jobbar dock på ett annat spår också, får se hur det går.

Medlem

Att jag är helt hundra på att Holland-servrar får lägre ping än de i Danmark? Ja, det syns i serverbrowsern, lägst ping kommer högst upp.

Men gameservers.com har ju gått ut att de letar nya platser för serverhallar, och de har sagt att de tittar på "northern Europe". Vi får väl hoppas att det är Sverige de menar.

http://forums.gameservers.com/viewtopic.php?f=11&t=41535

"Additional regions for Black Ops: We are currently in talks with additional regions to deploy Black Ops into. Specifically SEA and Northern Europe are on this list which will also follow with discussions into the Middle East."


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Vissa Danska servrar visar alltid lägre ping än Holländska servrar, för mig i alla fall. Hur som helst så har vi nu hela 20 servrar uppe. Anledningen till detta är att jag med helgens problem lyckades få 10 extra servrar att testa i Holland. Så, kom gärna med feedback på vilka servrar ni tycker flyter på bäst och har bäst ping. 1-10 är i Danmark, 11-20 är i Holland - de kör exakt samma speltyper och rotationer så om man skall jämföra två servrar väljer man lämpligtvis två likadana (ex. Webhallen 05 S&D vs Webhallen 15 S&D)

Hoppas verkligen att ni hjälper oss klura ut vilka servrar vi skall behålla, detta gäller bara i 5 dagar till då vår utvärderingsperiod går ut. Då måste vi bestämma oss för vilka vi behåller.

Tack på förhand för er feedback, och sluta läsa inlägg på FZ nu och gå in och fragga lite!

Medlem

Såg ingen HQ server men skrevs nått om att ni ändrat en. Är den HC? Pallar inte köra vanliga där man kan dra ett helt mag i magen på nån utan att de dör. Typ

Medlem

Vi har bytt ut HQ servern mot en S&D Barebone server. HQ finns dock med som spelläge på vår MIX server.

Beslut om vilka spellägen och kartor vi kör baseras idag väldigt mycket på vilka servrar som har mycket folk, vi tar dock gärna in förslag via vårt forum direkt från Er spelare. Ibland kan det vara lite trist att basera allt på statistik, speciellt när statistiken kan styras av om en server syns eller inte i någons server browser. Så, kika gärna in på vårt forum och önska speltyp eller kanske en favoritkarta server.

Mvh,
Martin

Medlem

reggade mig där men inte fått nått mail ännu :S

12
Skriv svar