slarvig sambo?

Medlem
slarvig sambo?

Suck vad gör man när sambon saknar inkomst och slarvar med städning och disk. och bara säger att man tjatar om det.

Hur ska detta gå med framtida barn och allt. jag känner mig nertyngd jag betalar nästan allt jag diskar och städar och kommer på nya ider om hur disk och städning ska funka när jag inte orkar tvätta och sambon gör det heter det att jag slarvar trots jag diskar och fixar här hemma.

visst städar hon i bland typ. sett henne dammsuga 3 gånger och skurat en gång.

sj små plockar jag och fixar titt som tätt. och när jag nu säger att jag inte orkar om hon inte gör nått med heter det. men då känns det ju som att jag ska behöva göra nått för att du ska göra nått.

så vad gör man. hur ska jag få henne att städa och sluta säga att jag bara tjatar. för diskutera går inte då det heter. ja men du är ju så perfekt suck

stackars barn om detta ska fortsätta

#blogg


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem
slarvig sambo?

Låter tufft. Försök skriva upp en städschema över de uppgifter som ni delar upp emellan er och bocka av dem den dagen som de ska utföras och är utförda. Fungerar inte det så låter det som att du har ett stort problem.

Du kan ju också köra den barnsliga metoden och skvätta lite vatten på toalettringen innan varje besök och se om det är något hon accepterar. Inget som jag rekommenderar dock

Medlem

Bättre, täck hela hålet innanför ringen med förvaringsplast.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

- "Suck vad gör man när sambon [saknar inkomst*] och slarvar med städning och disk. och [bara säger att man tjatar om det*].

Prata med henne.
Det ligger mer bakom och det låter som om hon saknar vardags glädje, Kanske känns något tungt, t.ex. ingen inkomst tar på självkänsla, att hon kommer tillbaka med att du bara tjatar bekräftar att något tynger. Jag känner henne inte men jag tror inte det handlar om lathet, många saker går bättre om ni gör det tillsammans, det är viktigt i vad det än ter sig att finna glädje även i vardags sysslor. Vika tvätt går fortare om favorit bandet spelar i högtalarna tex.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag känner igen stilen; visst är hon lat, men inte bara det, hon bryr sig varken om ert hem eller dig, och det där sista ska du vara riktigt uppmärksam på. Hon vill förmodligen bli behandlad som en drottning, och du verkar inte vara den toffel hon vill ha. Berätta hur du vill ha det, gillar hon inte det, kan du berätta att du inte gillar situationen och att du måste göra vad som är rätt för dig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar