Cirkelfys istället för lyckopiller

Flakmonkey
Cirkelfys istället för lyckopiller

Har inte varit på riktigt dåligt humör de senaste. Det är inte så att jag har varit sur utåt, iaf tror jag att jag har kunnat tygla mig själv rätt bra, men de som känner mig har iaf märkt att jag varit nere. Jag vet faktiskt inte riktigt varför det varit så men det är nog helt enkelt bara många bäckar små. Jag har varit förbannad på lite allt möjligt, ledsen över saker som hänt, ledsen över saker som inte hänt, besviken på andra och kanske framförallt besviken på mig själv. Det sista är dock mer av ett konstant sinnestillstånd för mig. I princip det enda jag gjort som jag är stolt över är att jag lyckades ta tag i mig själv och min kropp och kanske framförallt att jag har lyckats hålla mig där. Annars så tycker jag nog att jag skulle kunna göra allt bra mycket bättre. Jag skulle kunna utnyttja tiden bättre både på jobbet och på fritiden, nu slösas den till viss del bort. Jag skulle kunna göra göra saker bättre också förstås, om jag bara ansträngde mig mera... så ja jag är besviken på mig själv.

Sen så inser jag ju också att det är orättvisa krav jag har på mig själv. Att jag gör ett bra jobb (det är vad jag har hört iaf) och att det inte är något som helst fel att bara ligga och slappa. Det kan ju till och med räknas som kvalitetstid och fullt nödvändigt. Jag måste ju inte utnyttja tiden till att göra något eller lära mig någonting. Men även om jag vet det så tänker jag oftast inte så, speciellt inte när det är annat som jag stör mig på och kanske framförallt inte när det är så pass mörkt som det är just nu. Då blir allt så mycket "värre".

Men men det där är vad det är och det som är bra med just den här dagen är att jag gjort något åt saken. Redan igår var det min tanke att träna idag på förmiddagen eftersom det inte blev något på gårdagsmorgonen. Då hade jag bara tänkt springa lite lätt och sen köra ett gympapass, men de planerna ändrades när jag väl kom till gymet efter 11-snåret. Då såg jag ju till min förvåning att det fanns platser kvar till cirkelfys-passet som skulle börja 11:30. Detta låter kanske inte så otroligt för er, men med tanke på att man måste vara blixtsnabb med att boka när "biljetterna" släpps till ett cirkelfys-pass så var det en riktigt trevlig överraskning.

Självklart så velade jag där en aning, det är det jag gör många gånger även om det kanske inte verkar så. Jag hade ju ställt in mig på gympa, men sen så kände jag bara varför inte? Cirkelfys är ju betydligt tuffare och kanske precis det jag behövde för att få en liten boost. Och för att göra en lång historia kort så var det en riktigt bra medicin. Först lite halvhård löpning som uppvärmning (2,5km på 10 min) och sen cirkelfysen som var lite annorlunda än vad jag är van vid från måndagspasset men likväl mycket jobbig och kul. Redan under passet så kände jag att det här var välbehövligt och det känner jag ännu när jag nu sitter här och slappnar av lite efter en god lunch på Tullys och ett stort glas färskpressad juice. Helt plötsligt känns både jag och livet lite lättare och det var mer än vad jag hade hoppats på.

Nu återstår det bara att komma på vad man ska göra resten av dagen... kanske är det läge att köpa lite julklappar... Eller iaf köpa någonting kul till mig själv, känns ju som att man kanske förtjänar det en dag som denna... frågan är ju nu bara vad?

#blogg

Medlem
CIrkelfys istället för lyckopiller

En bra blogg skriver du också, Simon!

Flakmonkey

Tackar zAjben. Faktiskt riktigt kul höra, betyder ju att man gör något rätt iaf

1
Skriv svar