En svensk Iphone-dubbel

Robot
En svensk Iphone-dubbel

Allt fler svenska utvecklare satsar på den lukrutativa Iphone-marknaden, idag recenserar vi två helt olika men lika sköna blågula spel.

#reckless-racing, #pixelbite-games, #kosmo-spin


Medlem
En svensk Iphone-dubbel

Reckless Racing påminner om ett klassiskt spel jag inte riktigt kommer på namnet till just nu, och de är inte Slicks 'n' Slide som nämns i recensionen.

Medlem

deathrally? ignition? big red racing? rollercage?

Medlem
Medlem

Nitro? Super Cars? Micro Machines? Overdrive? Carnage? Badlands? Autoduel? 5th Gear? TNT? Roadkill? Powerdrive?

Personligen får jag starka vibbar av Micro Machines, Nitro och Supercars.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Köpte Reckless racing, påminner mig om micro machines.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

påminner mig on ignition, fast det är ju det enda liknande spelet som jag har spelet

Medlem

Köper Reckless racing ;D.... Läser på appstores userreview, många sågar Kosmo spin ordentligt, vad har du att säga om det....CALLE??

Medlem

Ignition va det de hette Tack, höll på att bli galen

Medlem

var nån från Reckless racing teamet som sa att dom tittade på ignition när dom gjorde det. det går lite segt på min iphone3g tyvärr, helt ok spel, ett av dom absolut snyggaste spelen med bra kontroller. tyvärr inte så drivande. Tycker dock att när jag försöker bli bättre på att köra så tar jag kurvor bättre när jag "misslyckas" än när jag tar den som jag tänker mig att jag ska göra det, genom att tex släppa gasen. vilket man inte verkar tjäna nåt på.

Medlem

Gött att ngn gjort en "cover" på Ignition. Saknar detta till PC, nyversion med splitscreen tack!

Medlem

Tacka vet jag gamla hederliga Super Sprint från Atari 1986!
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Sprint

Medlem

Påminner lite om svenska bilspelet Ignition.

Medlem

Saknar dock nån form av turbo ala ignition i reckless racing för att liva upp spelet lite. Annars är det ett riktigt nice spel även om det hackar lite på min Nexus One precis vid start.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skägg.
10 Chambers

Vorhees. En del blir besvikna/gillar inte spelet och det får stå för dem.


signatur
1
Skriv svar