Veckans citat #5

Medlem
Veckans citat #5

tl:dr
Vinnarens av Veckans citat #5 finner ni längst ner i the great wall of text, men MIN KAMP upplyser att det finns många goda skäl att stanna till på vägen.

Veckans citat den här gången kommer bli en ORGIE i uttalanden som får en att skratta, gråta och bli arg. De är tagna från den efterföljande frågestunden av gårdagens Uppdrag granskning där människor fick ställa sina frågor, ge kritik och ställa frågor till journalisterna bakom programmet. Självfallet bidrog det till en hel drös av kommentarer byggda på ren okunskap och inskränkthet. Citaten presenteras i kronologisk ordning, och tiden har varit gynnsam med det bästa sist!

Skrivet av Bertil:

Varför är ni så intresserade av Gaza. Den utan tvekan mest bortskämda delen i världen, som överöses ständigt med bistånd från hela världen?

Bertil verkar tycka att en av världens mest trångbebodda platser, där människor måste visa legitimation och passerpapper för att gå till andra sidan vägen, där barnen får sina skolväskor genomsökta av gevärsbeväpnade militärer på väg till skolan, där sjukhusen saknar mediciner, är bortskämda.

Skrivet av Marcus:

"Sköt med ammunition som inte är dödande på långt håll". Paintball kallas det.

Lådsasrambo-Marcus som antagligen leker krig med sina pubertetskompisar på lördagarna har tydligen sett "Paintballgevär" i reportaget (vid de första bordningsförsöken av den turkiska båten) - utan att förstå. Vad som är betydligt mer troligt att soldaterna använde är något som kallas "Less lethal riot guns", i det här fallet med betoning på LESS LETHAL. Även kallad "pepper gun" pga. av peppargasammunition.

Roligt att Rambo-Marcus återkommer med:
- Vet ni hur paintballgevär ser ut?
Jag hoppas han vet mer om vapen nu.

Skrivet av Marcus:

UN Human Rights Commission är ett initiativ av skitländer som inte kan stava till mänskliga rättigheter.

Om det är samma som "Rambo-Marcus" måste jag säga att han verkligen kommit igång.
För det första är argumentet vanligt hos fanatiska pro-Israel människor (och Israels egna regering), att OHCHR är ett oseriöst FN-organ utan trovärdighet. De som genomfört och sammanställt FN-rapporten kommer från bland annat Storbritannien och Trinidad Tobago - helt klart anti-semitiska länder... eh.

Skrivet av Pelle:

Hur tror ni det kommer sig att det bara blev dödligt våld på 1 av 6 fartyg? Kanske kan det bero på att den var fullastad med IHH-terrorister?

Fullastad med IHH-terrorister? Pelle verkar ha sina egna källor, inte ens IDF eller deras soldater hävdar att det turkiska fartyget var "fullastat av IHH-terrorister".

Skrivet av Pelle:

...att de blev skjutna när det låg ner, som om att det vore faktum. Kan ni inte tänka er att folket ombord är benägna att ljuga om händelseförloppet för att de passar deras egna politiska syfte?

Obduktionsrapporter verkar inte Pelle veta vad det är, eller hur de genomförs. Utan tror att sådan endast går utifrån vad andra personer på platsen såg. Det är inte ofta jag lobbar för tv-program som handlar om brott, men t.o.m. skitprogram som CSI kanske skulle kunna få Pelle att förstå hur man utreder saker som skottlossningar.

Skrivet av mats:

Hur kan det vara att bara på en enda fartyg allt detta hände.ju det var många andra fartyg också och där var det inga problem.

Mats verkar ha missat att man på de andra fartygen hade en annan policy för att försvara sig mot en illegal pirataktion från IDF. Vilket dock inte skyddade dem emot det. De blev illegalt bordade, de blev illegalt frihetsberövade och de blev illegalt rånade. I vissa fall fick de utstå fysisk misshandel och IDF tillät personerna inte få tala med sina ambassadörer.

Skrivet av Anders Persson:

Är det lämpligt att riksdagsledamöter deltar i en sådan här aktion som klart tar ställning politiskt?

Anders Persson tycker inte att riksdagsledamöter ska delta i politiska händelser eller ta någon politisk ställning. Smart drag tycker MIN KAMP, och ger uttalandet priset Veckans citat, grattis Anders Persson!

[ia=22450; medium]

#blogg


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Veckans citat #5

Inte mycket värre än en del dumheter folk häver ur sig som ändå hamnar på tidningars åsiktssidor, där man kan tänka sig att visst urval ändå borde ske.

Medlem

bla bla bla... återigen har du inget intressant att säga bjosarn.

Antar att vi ses i Rönninge imorrn? <3

Medlem

I Salem kan ju inte ens de nationella hålla sams.
Jag låter hellre alla pubertetsnationalister och blöjnazister frysa själva. Hur många beräknar ni bli i år, 200?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

900 tror jag siffran var, så länge inte hotfulla apor från vänsterfronten går in för att sabotera och stoppa demonstrationen.
Nu kunde jag visserligen inte besöka Salem under gårdagen, av vissa skäl, men vad jag har hört så ska det ha gått relativt lungt till. Antar att ni lade ner mer tid på att spränga bomber inne på drottning gatan istället.

Medlem

650 uppskattade polisen det till. Litar mer på dem än de "nationella". Men grattis, då växte det för första gången på flera år.
Ja, "vi" sprängde bomber. Nä, vi hade som vanligt en tyst manifestation med bilder och namn många av de som blivit offer för den "nationella" rörelsen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar