Lotro server population

Medlem
Lotro server population

Hej, jag har precis patchat klart Lord of the rings online och sitter och funderar på vilken server jag ska spela på.

Ni som spelar spelet, vet ni vilken server som har många spelare? Inte så många så man måste köa för att logga in, men inte för några spelare heller.

Och är rollspelar folk fortfarande på RP servrarna?

Tack på förhand


signatur

Game long and prosper

Medlem

Rollspelsservers är bara till för dom som rollspelar.... så jag antar att dom fortfarande gör det, är inte på en själv dock.

Sedan ang populationen så är jag osäker på vilken som har mest folk på, men den jag är på, Eldar, har hyffsat mycket. Verkar vara en av de större.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Evernight, Snowbourn och Eldar är de servrar jag har bäst koll på, de har alla stabila populationer och en hel del svenskar.

På RP servern rollspelas det för fullt, hela tiden.

Är du på jakt efter ett svenskt kisnhip finns Friskyttarna på Evernight, Svenska Krigare på Eldar och Sain minuial på Snowbourn.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag spelade på Gilrain ett tag, dock innan F2P kom, och det var ingen överpopulation direkt. Det ska inte vara det nu heller, så det beror på hur du vill lira.

Om du bara vill ta dig an de episka uppdragen med en kompis eller fem så kanske det är skönt att vara på mindre befolkade servrar, men annars så finns det bara fördelar med de andra som v1ctory listade.

Medlem

Tack för tipsen allihop, jag får fundera på om jag vill spela vanligt eller rollspela. Jag prövade RP servern vid releasen och det var jätteroligt när folk flummade runt i värdshusen och "blev fulla", dansade, spelade instrument, sjöng och skrattade.

Får se hur det bli, tänkte inte sätta mig förrän ikväll Tack för hjälpen igen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vill bara påpeka att det inte bara är kinships på RP servers som uppskattar att rollspela. Vårt eget kinship har ett RP event per månad och jag är övertygad om att vi inte på något sätt är unika i LotRO världen.

När det gäller befolkningen på de engelska EU servers gäller följande enligt Codemasters senaste info från den 9/12:

1. Laurelin [RP server]
2. Eldar
3. Snowbourn
4. Evernight
5. Gilrain
6. Withywindle

Informationen om hur mycket som skiljer dem emellan, är inget Codemaster publicerar offentligt. Men förmodligen är det inte allt för stora differenser, då samtliga servers verkar ha en aktiv community.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

1
Skriv svar