Medlem
Crack sökes

Har ominstallerat mitt köpta spel från Steam för många gånger och nu kan jag inte spela det. Det vill säga från man bytt från XP till Vista och nu Windows 7 och några ominstallationer.

Det verkar som om Crytec motarbetar oss som köper spel så crack eftersökes för ärligt inköpt spel. Eller är det mot reglerna att fråga och för reglerna att spelindustrin fortsätter att gräva på PC-spel graven.

(sedan fattar jag inte kan använda vanlig IMG kod istället för EosCode och är enormt sur idag)


signatur

Det var detta...

Medlem

Ja det är mot reglerna att fråga om cracks här, oavset om du har en legit kopia eller ej.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fan vad sjukt att man inte kan installera ett spel hur mkt man vill, Eller dom kunde ju isf satt capen på 20installationer..

Medlem

Fick något liknande meddelande från EA Games när jag köpte ett spel online från dem. Jag får bara ladda ner spelet under fem års tid från deras sida, sedan måste jag betala för ett nytt.
Men just det spelet kom som en iso för att lätt kunna brännas på skiva (plus cd-key i mailen).

Hur kul skulle det vara om det kom upp något liknande när man startar ens bil. Tyvärr du har redan startat bilen 200 gånger, du måste nu köpa en ny bil.

Att betala full summa igen kan man ju inte gå med på. Det hade varit okej om de kanske tar en mer symbolisk summa på typ 1 euro för att de hostar spelet på deras servrar.

Det jag tycker är ironiskt är att de som skrev Software cracking wikin (hur det är olagligt etc) tar hjälp av just gamecopyworld för att få information om hur det går till.

Medlem
Skrivet av cruuse:
Skrivet av Zymac:

Ja det är mot reglerna att fråga om cracks här, oavset om du har en legit kopia eller ej.

Har du inget bättre för dig?

Har DU inget bättre för dig?

2K Elizabeth frågade faktiskt om det var mot reglerna. -Jag svarade.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Så här kan det gå:

Jag laddar ner mitt köpta spel som jag inte får spela därför att jag gillar att pilla med datorn och alltid kommer att köra olika speglingar med olika operativsystem på dem. Det gör att DRM smittade spel från bl a EA inte går att köra legalt i mitt fall. Köper jag och ändå till slut blir tvingad att laddar ner kan jag bli straffad med dyra böten så varför då betala?

Spela vissa spel på gammal utrustning som konsol är, är uteslutet. Det blir då att antingen sluta spela PC spel eller bli pirat? Inget av det lockar mig.

Till min fråga igen:
Kan man ta bort DRM skyddet på spel man köpt på Steam så man kan använda det man betalat för?


signatur

Det var detta...

Medlem

Den här typen av DRM har fått mitt blod att koka ett antal gånger, fullständigt j-a hjärndöd idé från början.

Rent principiellt så är det mot reglerna att fråga efter sånt här, men jag förstår dig helhjärtat. Må dessa typer av begränsningar gå en mörk död till mötes!

Har du förresten försökt kontakta Crytek för att resetta? Du bör definitivt inte fippla med installerade spel på ditt Steamkonto. Gör istället så att du i fortsättning köper såna här spel men du rör dom aldrig nånsin utan installerar en "kaptenkrok"-version helt separerat. Kan knappast påstå att mitt samvete skulle må särskilt dåligt av en sån lösning själv.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Haha, ja det är jävligt flippat. Varför kan inte FZ köra en artikelserie om sådant? Man ringer upp de största (eller värsta) aktörerna och frågar om de tycker att det är rimligt att straffa de som betalat för ett spel, och om de själva skulle acceptera det om de var konsumenter. Skulle man applicera liknande metoder på andra saker i vardagen skulle folk bli vansinniga.

Själv köper jag inga spel som har ett jävligt DRM, ett undantag var senaste Splinter Cell, som knappt fungerar alls pga det trevliga DRM:et. Jag frågade om jag fick lämna tillbaks spelet till Spelbutiken eftersom jag ansåg att produkten var defekt men det fick jag inte.

Fast det roliga är att det är vi (konsumenterna) som har makten fast vi aldrig gör något med det. Kan inte alla bara säga "Sluta med det här eller så köper vi ingenting och då går ni i konkurs, välj själva".


signatur

Burn in the light.

Medlem

Lustigt, på Steam USA forum är tongångarna annorlunda. Där tycker folk man bara är gnällig som inte lägger ner tonvis med extratid för att få det man betalt för att fungera. Jag tror att Amerikanare är vana att kriga.

De har nog inte samma syn på rätt och fel som vi har. Att det är en självklarhet att om man gör rätt för sig ska det fungera.

(Ligger själv i tvist med ett företag fån USA och hur trevligt än man blir bemött och uppmuntrad att gnida vidare med processen är det den som orkar mest som vinner. Självklart gav jag upp först). Ändå rätt kul erfarenhet).


signatur

Det var detta...

Medlem

Man ska aldrig ge upp. Som kund har man alltid rätt vet du.

Speciellt när det är ren idioti som råder (som det här exemplet).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av cruuse:
Skrivet av Zymac:

Ja det är mot reglerna att fråga om cracks här, oavset om du har en legit kopia eller ej.

Har du inget bättre för dig?

Har DU inget bättre för dig?

2K Elizabeth frågade faktiskt om det var mot reglerna. -Jag svarade.

Jasså hon gjorde det? Var? PM?

Medlem

Är det inte bara att kontakta EA eller Steam för att nollställa registreringarna? Det brukar vara så med produkter som har sånt här skit.

Inaktiv

Sjukt jävla dåligt då spelet redan är installerat via Steam. Men kontakta EA så kanske dom kan hjälpa dig, och skriv här igen isåfall så att vi andra vet! Dom kan ju garanterat hjälpa dig, frågan är om dom vill!

Håller även med om att FZ bör göra en artikelserie, vad tycker FZ crew om detta?

Kan för övrigt spy galla på EA om Mass Effect 2 och piratskyddet där, funkade inte vid release, fick köra med crack, har nu ett år senare installerat, köpt dlc och uppdaterat spelet, men fan heller att det funkar, så fick hämta hem crack igen. Dom måste väl själva fattar hur lätt det är att få tag i en crack, eller har dom verkligen ingen aning? Ironin i det hela är att jag försökte i ca 3-4 timmar att fixa problemet, visste att det fanns en crack men försökte mha forum, google och annat att lösa problemet, men gav upp och bytte ut .exen och löste mitt problem på ett par sekunder. Ursäkta långt inlägg men sånt här blir man ju förbannad på..

Medlem
Skrivet av cruuse:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av cruuse:
Skrivet av Zymac:

Ja det är mot reglerna att fråga om cracks här, oavset om du har en legit kopia eller ej.

Har du inget bättre för dig?

Har DU inget bättre för dig?

2K Elizabeth frågade faktiskt om det var mot reglerna. -Jag svarade.

Jasså hon gjorde det? Var? PM?

Prova läs inläggen innan du svarer på dem.

Medlem

Kontakta dom o ge dom en "Prt scr" på spelet. Nollar dom inte skiter säg att du laddar hem spelet och crackar det.. "Eller laddar hem en crack till din kopia av spelet" Inte mer än rätt...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Om man avinstallerar spelen genom steam innan man byter och grejar bör det "resettas" så att du kan ominstallera dem utan problem.

Det är vad jag har hört iallafall...

Skägg.
10 Chambers

Japp, det är emot reglerna att söka cracks men inte att diskutera DRM och hur konsumenter drabbas av det. Vi gjorde en artikelserie kring det för ett par år sedan klicka här där bland annat branschen fick komma till tals.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Japp, det är emot reglerna att söka cracks men inte att diskutera DRM och hur konsumenter drabbas av det. Vi gjorde en artikelserie kring det för ett par år sedan klicka här där bland annat branschen fick komma till tals.

Aldrig läst de där du länkade. Får sätta mig ner i lugn och ro o läsa igenom den artikeln! Vekar vara mycket intressant.

Från första början handlade tråden om "söka crack" men den blev ju lite annorlunda


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Japp, det är emot reglerna att söka cracks men inte att diskutera DRM och hur konsumenter drabbas av det. Vi gjorde en artikelserie kring det för ett par år sedan klicka här där bland annat branschen fick komma till tals.

Aldrig läst de där du länkade. Får sätta mig ner i lugn och ro o läsa igenom den artikeln! Vekar vara mycket intressant.

Från första början handlade tråden om "söka crack" men den blev ju lite annorlunda


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

DRM funkar överlag "bra", jag har aldrig upplevt något konstigt, men det gäller att hålla ordning på sin dator då med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har du provat o kontakta supporten ?

Normalt med drm som sagts tidigare är att det ingår ex antal ominstallationer .
Efter det kontaktar man supporten som då nollställer detta så att du har ex antal ominstallationer till att uttnyttja osv.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar