Misstänkt terrorattentat i Stockholm

Inaktiv
Misstänkt terrorattentat i Stockholm

Bara att surfa in på aftonbladets huvudsida och läsa om att men den korta versionen är ungefär som följer:

En islamsk man skickar ett meddelande till Säpo och TT där han fördömer Sveriges agerande (dvs. brist på) mot Lars Vilks samt närvaron i Afghanistan.

Strax därpå sprängs han i luften ihop med en bil i centrala Stockholm. Nuvarande teorier är att själva sprängningen var mer eller mindre en olycka då bara en av sex rörbomber ska ha exploderat.
Mannen ska ha haft en ryggsäck full med spik med sig och ni förstår själva hur det hade gått om han sprängt sig själv mitt på drottninggatan med en spikryggsäck.

Jag mår riktigt dåligt just nu, känner mig fysiskt och psykiskt nere samtidigt som man är orolig för vad det här kommer innebära för framtiden.

Kommer Sverige att bli ett nytt Storbrtannien eller USA? Kommer SD att få en boost i nästa val?
Kommer Sverige att bli mer segregerat? Vad kommer Laserturken göra åt saken?

Det kanske är känsloförstärkaren Alkohol som talar just nu men jag skulle inte bli förvånad om jag drömmer mardrömmar om det här när jag går och lägger mig om 20 minuter.

Leve Sverige, leve det.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Misstänkt terrorattentat i Stockholm

säkert för att vi är i afganistan var bara en tidsfråga


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag är bara glad att det var ganska misslyckat. Han hade tydligen en säck med spikar o knivblad. Dock sprängdes inte den. Händer det igen har vi kanske inte sådan tur.

Medlem

Tror det lutar åt mer support för SD, får partiet som dem vill så blir det svårare för invandrare som vill bo i Sverige och vara en del av samhället.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Är inte alls insatt i SDs politik men på vilket sätt vill dem göra det svårare för personer av utlänskt härkomst att vara en del av samhället? Visst det finns många korkade personer i Sverige men jag har svårt att tänka mig att de skulle fått så pass många röster som de fick om de gick till val med att svenskar och invandrare ska hållas till olika lagar.

Medlem

Nästa gång är det säkert NK eller nån annan stor offentlig plats där mer än bara självmordsbombaren dör. Om SD hade fått bestämma så hade snubben kanske inte sprängt sig här i sverige utan i ett land där sån här skit är vardagsmat. Det är bara islamister som skriker nåt på arabiska och sen spränger sig själva i hopp om att komma till ett harem av sexuellt frustrerade oskulder tyvärr. Det här är priset man får ta då man låter hela världens patrask söka asyl i landet. Man behöver inte vara rasist bara för att man önskar sig lite strängare regler när det gäller invandringspolitik. Jag kommer inte fortsätta att delta i den här debatten då FZ-Crew inte direkt varit på min sida i föregående diskussioner. Alla har rätt att hoppa på mig men jag har inte rätt att försvara mig liksom. The life of a Swedish democrat

Medlem

Jo strängare regler skulle inte skada. Man har ju redan rätt stränga regler för EU-medborgare. Så att det inte skulle vara det för resten är lite konstigt. Man bör ställa mer krav på "papperslösa".

Nu kan det låta som jag generaliserar men det är svårt att veta vilka papperslösa som kan vara potentiella terrorister. Man bör ställa högre krav på identifikation. För allas säkerhet.

1
Skriv svar