Projektarbete 100p

Medlem
Projektarbete 100p

Jahop då va de dags, bättre sent än alldrig. Jag läser sjöfart och skall skriva ett projektarbete, det är tänkt att jag ska lägga ner sammanlagt 100 timmar på.

Eftersom jag läser sjöfart så är jag tvungen att skriva ett arbete om just fartyg/sjöfart eller nått i dessa kretsarna.

Jag kommer att jobba på en tankbåt det kommande månaderna, internet kommer att vara halvkasst så inga större filer kan laddas hem. Jag kan endast läsa info på hemsidor.

När jag kommer hem från denna resa skall arbetet lämnas in pang bom.

Jag behöver förslag, lite brainstorm tack.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

förstår inte riktigt, om du ändå ska jobba på en tankbåt kan du väl använda dina egna erfarenheter du kommer uppleva till ett projekt arbete?

Vad är det egentligen du vill ha förslag till?


signatur

Suup homie

Medlem

Okej formulerade mig kanske lite otydligt.

Eftersom jag jobbar på en tankbåt de kommande månaderna är det ju som sagt lämpligt att använda detta.

Men jag kan inte skriva ett arbete om "livet på en tankbåt" Jag måste inrikta mig på något specifikt, t.ex tankradar, cpp enheter.

Det ja egentligen behöver hjälp med är väll en titel att utgå ifrån när jag skall börja skriva så att jag inte svänger ut för mycket.

Vet också att detta inte är rätt forum för denna saken men ni har ju till skillnad från andra forum lite fantasi och påhittighet.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Skepp och miljövänlighet?

alltså, skepp generelt idag är väll inte galet miljöeffektiva, hur kan man göra det bättre? vilka metoder känns logiska och vilka kan om möjligt genomföras?

Nått som slog mig, kanske inte alls är vad du söker efter dock

Inaktiv

A pirate I was meant to be! Trim the sails and roam the sea!


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

besätning och moralen under storm förhållanden ???


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Säkerhet kanske? Något du då kan fördjupa dig i är Titanic och Estonia, där båda katastroferna kunde ha undvikits om man följt säkerheten. Titanic med för hög hastighet kombinerat med för få livbåtar, och Estonia där bogvisiret och dess låsanordning gått igenom besiktning men visade sig vara i dåligt skick.

Hur man undviker att bli sjösjuk?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Antikvitet

Du kan skriva ett projektarbete om hur spel som Ship Simulator kan användas i utbildning av båtförare!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar