Tillbaka till dåtiden.

Ambassadör
League of Legends
Tillbaka till dåtiden.

Efter en hektisk tid i mitt liv bortom datorn ska jag lyxa till det med ett blogginlägg.

Förra veckan blev en klassisk tillbaka resa. Jag vred klockan tillbaka till 40-talet och begav mig in i andra världskriget sorgligt intressant värld.
Det började med att jag enligt en fyra år gammal tradition kollade igenom tidernas bästa serie, Band of Brothers.
(För övrigt insåg jag att jag helt glömt bort detta mästerverk från min topplista. Troligtvis för att den är så mycket bättre än allt annat att dennes mäktighet inte fick plats på listan)
Jag följde e-kompaniet i de 101:a luftburna från deras träning i Currahe till paradiset i Österrike.
Även fast jag kollade igenom serien för en femte gång blir jag alltid lika tagen av momenten utspelas. Det ena avsnittet är bättre än det andra.
Jag har så mycket jag vill ta upp från serien men det största ögonblicket kommer i sista avsnittet när man får höra vad som händer med Bull efter kriget. Han är en en legend i mina ögon. Jag vill inte spoila för någon, så om ni inte har sett detta ska jag säga er, SE DET.

Bull Randleman var en av de bästa soldater jag har haft. Han började i grävmaskinsbranschen i Arkansas. Han är fortfarande kvar där.

Jag avslutade mina andra världskriget-vecka med Call of Duty 2. En mycket trevlig återträff med det grymma förflutna i människans förflutna.

Har ni lite tid över så rekommenderar jag er att jag samma återresa. Även om ni inte är något intresserade andra världskriget så kommer ni inte ångra er.

From this day until the ending of the world but we in it shall be remembered. We few, we happy few, we band of brothers

#blogg

Tillbaka till dåtiden.

Se "The Pacific" med, riktigt bra av HBO med...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ambassadör
League of Legends

Jag har sett den också inte Band of Brothers klass men riktigt bra serie

Medlem

Captain Winters är kyligast (höhö), älskar scenen när han kommer upp för en kulle och överraskar en hel trupp med tyskar. Ska köpa The Pacific efter jul och se hur den blev

Ambassadör
League of Legends

Det gäller bara att ge The Pacific lite tid så är den helt underbar med.

1
Skriv svar