Cataclysm fortsätter säljrekordstrenden

Robot
Cataclysm fortsätter säljrekordstrenden
Medlem
Cataclysm fortsätter säljrekordstrenden

De siffrorna var faktiskt ganska imponerande.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Inte förvånande... Nu är det bara och se ifall WoW spelarna blir större, 15 miljoner snart kanske?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Inte förvånande... Nu är det bara och se ifall WoW spelarna blir större, 15 miljoner snart kanske?

Kilo?

Väldigt stora spelare!

Inaktiv
Skrivet av hest:
Skrivet av Tpiom:

Inte förvånande... Nu är det bara och se ifall WoW spelarna blir större, 15 miljoner snart kanske?

Kilo?

Väldigt stora spelare!

Oops... fast jag menade fler, tänkte först skriva: "wow basen blir större" men glömde ändra.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Damn inte dåligt, och ja cataclysm har dom hittills lyckats med får se sen när pvp säsongen börjar

Medlem

Kom bara in på 3:e plats på försäljnings listan i UK.

Medlem
Skrivet av kivi:

Kom bara in på 3:e plats på försäljnings listan i UK.

Kul att du kan läsa artikeln


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Oj nej en PC-exklusiv expansion kom bara på tredje plats efter två multiplatformspel!

Medlem
Skrivet av SeeJay:

Oj nej en PC-exklusiv expansion kom bara på tredje plats efter två multiplatformspel!

Ja vissst är det förjävligt dåligt! :evil:

Medlem

öhm... klart det är imponerande, men det är ju inte så jädra konstigt... är ju ca 13 miljoner som spelar va? och för att fortsätta spela MÅSTE man väl ha cataclysm om jag förstått det rätt? (spelar inte wow själv)

Medlem

Fick mig att börja lira igen...

Grymt mycket bättre spel än det var för 4år sen...

Cataclysm e redigt bra fan

Medlem
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm... klart det är imponerande, men det är ju inte så jädra konstigt... är ju ca 13 miljoner som spelar va? och för att fortsätta spela MÅSTE man väl ha cataclysm om jag förstått det rätt? (spelar inte wow själv)

Tror man kan spela med original versionen eller vilken expansion man än vill.

Inaktiv
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm... klart det är imponerande, men det är ju inte så jädra konstigt... är ju ca 13 miljoner som spelar va? och för att fortsätta spela MÅSTE man väl ha cataclysm om jag förstått det rätt? (spelar inte wow själv)

Nej, det går helt okej att spela utan Cataclysm.

Detta expansion är också lite annorlunda, det finns en extra anledningen att skaffa Cataclysm senare då många zoner och quest (i original spelet) har gjorts om.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Moderator | Testpilot

Men hur funkar det egentligen om man inte kör med expansionen? Alltid funderat sedan burning crusade faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spel... expansion.. inte fullpris, kan ha med saken att göra också.

Släpp fifa 12 för 250kr, se hur många säljrekord det slår

Medlem

QueloR#

ja jag läste och skrev UK för att det är det största landet i Europa.Så det måste ha sålt väldigt mycket i USA och i De andra stora länderna i Europa. För en 3:e plats är inget direkt imponerande mot 2 spel som är över 1 och 2 månader gamla.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men hur funkar det egentligen om man inte kör med expansionen? Alltid funderat sedan burning crusade faktiskt.

Om du inte har nån expansion så kan du fortfarande ta del av det nya i Cataclysm .
Du kan dock inte komma högre än till lvl60 eller spela nån av raserna/klasserna som introducerats i expansionerna.
Du kan inte heller åka till Northrend eller Outlands, osäker om det går att ta sig till de högre lvl areorna i cataclysm , är ju iofs självmord men....

Medlem

Stackars wow-nördar...


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Gottn:

Stackars wow-nördar...

Vadå stackars? Jag har ju KUL! Det är inte synd om oss som gillar WoW bara för att du inte tycker det är dåligt. Pöss på däj surputte!

Medlem
Skrivet av Gottn:

Stackars wow-nördar...

Stackars [Insert vad du nu har för intresse]-nörd...

Varför skulle det vara mer synd om wow nördar än dig, jag skulle nästan tippa på det omvända.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Skulle faktiskt inte ville säga att detta är ett SPEL utan en expansion därmed kan man faktiskt inte säga att det är säljrekord för spel. Det funkar trots allt inte stand alone. Ungefär lite som problemet med bäst säljande rörelsekontroll till konsoller. Xbox har ju en stor nackdel där eftersom dom bara säljer en per enhet, medans PS sålde fler eftersom dom räkna per kontroller? Räknas det enheter eller kontroller?
CL är likt BC och LK expansioner till Vanilla och borde därmed inte räknas som spel.

Medlem
Skrivet av delli:

Skulle faktiskt inte ville säga att detta är ett SPEL utan en expansion därmed kan man faktiskt inte säga att det är säljrekord för spel. Det funkar trots allt inte stand alone. Ungefär lite som problemet med bäst säljande rörelsekontroll till konsoller. Xbox har ju en stor nackdel där eftersom dom bara säljer en per enhet, medans PS sålde fler eftersom dom räkna per kontroller? Räknas det enheter eller kontroller?
CL är likt BC och LK expansioner till Vanilla och borde därmed inte räknas som spel.

Jag håller inte med om att Cataclysm inte skulle vara ett spel, även om det är sant det du säger att statistiken är missvisande. Det tog mig en bra bit över ett dygn i rena speltimmar innan jag hade testat på allt utom raids; det sedvanliga actionspelet tar normalt en bit under tio timmar att varva. Med den logiken skulle Cataclysm med lätthet kunna stå på egna ben.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av Poet:

Jag håller inte med om att Cataclysm inte skulle vara ett spel, även om det är sant det du säger att statistiken är missvisande. Det tog mig en bra bit över ett dygn i rena speltimmar innan jag hade testat på allt utom raids; det sedvanliga actionspelet tar normalt en bit under tio timmar att varva. Med den logiken skulle Cataclysm med lätthet kunna stå på egna ben.

Med samma logik är det också väldigt tydligt att det bara är en expansion. Drygt 24h för att testa allt?
Jämför det med valfritt spel i samma genre (MMO) så inser du hur löjligt lite det vore. :/
Detta är en expansion och ska behandlas som en, det lär sälja bra då alla gamla spelare tids nog måste uppgradera för att få något att göra. Men att jämföra med en annan genre blir ju helt meningslöst
Lite som att påstå att WoW inte är ett riktigt spel för man inte kan spela singelsplayer, som man kan i *alla* andra spel
Grattis till Blizzard iaf, casualspel tenderar ju att sälja men WoW är ju rätt imponerande...

Medlem

Ja...wow lär man väl få dras med ett par år till! :\

Behöver dom ens göra ett nytt...!?

Medlem
Skrivet av FUtech:

Ja...wow lär man väl få dras med ett par år till! :\

Behöver dom ens göra ett nytt...!?

Stackars dig bubben. Är du också en sån som har någon elaking i din omvärld som tvingar dig att spela sånt du inte gillar? Ni verkar vara en hel del här på forumet. Hemskt att sånt här får ske i vårt moderna samhälle!

Medlem

Bobby Kotick badar nog i pengar nu eller vad säger ni?


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av FUtech:

Ja...wow lär man väl få dras med ett par år till! :\

Behöver dom ens göra ett nytt...!?

Stackars dig bubben. Är du också en sån som har någon elaking i din omvärld som tvingar dig att spela sånt du inte gillar? Ni verkar vara en hel del här på forumet. Hemskt att sånt här får ske i vårt moderna samhälle!

Kan nog mer vara så att man har en massa vänner som spelar WoW, när man inte själv gör det. Blir lite tradigt i längden när man får höra om folks raids och pvpgear vid varje lunchrast. Eller när man ringer till någon: "Tjena, är du med på lite [insert coop spel]?" -"näe tyvärr, måste raida med guilden".

Medlem

PEGI 12 märkningen, är den inte för lågt satt, det är ju faktiskt blod i vissa scener mot människoliknande figurer!

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av FUtech:

Ja...wow lär man väl få dras med ett par år till! :\

Behöver dom ens göra ett nytt...!?

Stackars dig bubben. Är du också en sån som har någon elaking i din omvärld som tvingar dig att spela sånt du inte gillar? Ni verkar vara en hel del här på forumet. Hemskt att sånt här får ske i vårt moderna samhälle!

Kan nog mer vara så att man har en massa vänner som spelar WoW, när man inte själv gör det. Blir lite tradigt i längden när man får höra om folks raids och pvpgear vid varje lunchrast. Eller när man ringer till någon: "Tjena, är du med på lite [insert coop spel]?" -"näe tyvärr, måste raida med guilden".

Så för att de föredrar ett annat coop spel framför det just du vill spela, så är det spelet ett sämre val?
De måste kanske inte raida, de kanske gör det frivilligt?

12
Skriv svar