World of Warcraft: Cataclysm

Robot
World of Warcraft: Cataclysm

World of Warcraft är inte ens ett spel längre, det är en naturkraft. Och vi varken kan eller vill stå emot.

#activision-blizzard, #farmville, #world-of-warcraft-cataclysm


Medlem
World of Warcraft: Cataclysm

Lovar att Mats Nylund är beroende av skiten

Medlem

+ för dom nya pvp områdena/bg otroligt härliga

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Lovar att Mats Nylund är beroende av skiten

Det tror jag också, men vad gör det?

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Lovar att Mats Nylund är beroende av skiten

Skrivet av Mats Nylund:

- Gravt beroendeframkallande

No shit, Sherlock. Man måste låta sig bli beroende ibland om man känner för det.

Medlem

Precis vad jag ville höra (på väg att hämta ut mitt beställda exemplar).

Medlem

Men bara för att HAN älskar spelet borde inte det påverka spelbetyget, det är mer att gå på en 1 recensens enligt andra sidor, gamereactor tex så får WoW lägre betyg pga grafiken etc. Tror knappast att en expansionpack kan få 5/5 ( iaf inte wow ) Sorry, men jag litar inte på det betyget..

Medlem

För min del så är det det negativa större än det positiva i det här fallet. World of warcraft är oerhört välgjort, atmosfäriskt... men som sagt, fruktansvärt beroendeframkallande. I mitt fall var det så iallafall, så det blev flickvän + jobb > world of warcraft. Dock blir man grymt frestad ibland.. fast jag vet att jag inte hade kunnat spela bara lite. Lycka till grabbar

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Men bara för att HAN älskar spelet borde inte det påverka spelbetyget, det är mer att gå på en 1 recensens enligt andra sidor, gamereactor tex så får WoW lägre betyg pga grafiken etc. Tror knappast att en expansionpack kan få 5/5 ( iaf inte wow ) Sorry, men jag litar inte på det betyget..

Så du litar mer på en recension som "bara" gav det en 9:a, vilket i runda slängar skulle bli 4.5 och avrundat uppåt? Jamen just det. Får en känsla av att du inte litar betyget för det är inte din syn på vad WoW över huvud taget ska ha som betyg.

Alla har olika syn på vad som kan vara negativt i en skala på det övergripande betyget. Så jo, en expansion som WoW kan absolut få en femma för det jobbet de lagt ner i den, med tanke på att det mer eller mindre är ett nytt WoW från grunden.

Medlem

Jag är lite sugen på att testa detta. Men som alla vet så är det antingen WoW eller riktiga livet man måste välja mellan. Skall man spela WoW så är det oerhört många timmar per dag man måste lägga ner för att spela det.

Jag vet vilket jag väljer av dom två.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är lite sugen på att testa detta. Men som alla vet så är det antingen WoW eller riktiga livet man måste välja mellan. Skall man spela WoW så är det oerhört många timmar per dag man måste lägga ner för att spela det.

Jag vet vilket jag väljer av dom två.

Man kan, och har alltid kunnat, spela WoW på en lagom nivå. Vilket jag har gjort genom de övre tonåren, tror de flesta klarar av detta också.
Jag har förståelse för att du kanske inte kan göra det, men då är det inte spelet det är fel på.

Bra recension av första delen av spelet, levlandet. Avsaknaden av upplevelsen på maxlevel gör recensionen ganska otillräcklig i mitt tycke.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av Remus:

Jag är lite sugen på att testa detta. Men som alla vet så är det antingen WoW eller riktiga livet man måste välja mellan. Skall man spela WoW så är det oerhört många timmar per dag man måste lägga ner för att spela det.

Jag vet vilket jag väljer av dom två.

Man kan, och har alltid kunnat, spela WoW på en lagom nivå. Vilket jag har gjort genom de övre tonåren, tror de flesta klarar av detta också.
Jag har förståelse för att du kanske inte kan göra det, men då är det inte spelet det är fel på.

Bra recension av första delen av spelet, levlandet. Avsaknaden av upplevelsen på maxlevel gör recensionen ganska otillräcklig i mitt tycke.

Hur många timmar spelade du per dag då?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Måste säga att med expansionen så har World of Warcraft blivit roligt igen!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Det enda negativa är väl att det kunde varit ett större vattenställe! Det funkade så bra!

Medlem

första gången lvling har varit kul


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Lovar att Mats Nylund är beroende av skiten

Periodare, om jag får be!

Medlem
Skrivet av DonneR93:

Men bara för att HAN älskar spelet borde inte det påverka spelbetyget, det är mer att gå på en 1 recensens enligt andra sidor, gamereactor tex så får WoW lägre betyg pga grafiken etc. Tror knappast att en expansionpack kan få 5/5 ( iaf inte wow ) Sorry, men jag litar inte på det betyget..

Vänta nu, vad SKA påverka betyget då, om inte mina åsikter om spelet? Hänger inte med riktigt...

Visst hade jag kunnat gnälla på att grafiken fortfarande ser ut som något från 90-talet, men vad hade det tjänat till? WoW: Cataclysm är det bästa och mest lättillgängliga, beroendeframkallande och genomtänkta MMORPG:t just nu, helt enkelt. Då måste det bli maxbetyg.

Medlem

Usch det här är ju inte bra...
Man har lyckats slita sig från WoW i ett par år nu och så kommer det en ny expansion lagom till julledigheten, kan sluta riktigt illa!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är lite sugen på att testa detta. Men som alla vet så är det antingen WoW eller riktiga livet man måste välja mellan. Skall man spela WoW så är det oerhört många timmar per dag man måste lägga ner för att spela det.

Jag vet vilket jag väljer av dom två.

Det beror ju lite på vilken typ av människa man är. Själv har jag väl varit lite fast i WoW, åtminstone i början, medans jag nu spelar mer balanserat (går ut och tar en öl med polarna hellre än spelar WoW några timmar på fredagkvällen t ex ). Har man tendenser till beroende, så måste man nog välja WoW eller verkliga livet, ja.

Medlem

Du måste ju för fan skämta Mats, du kan ju åtminstone LÅTSAS vara objektiv när du recenserar ett spel som är urmjölkad och erbjuder noll, hur länge sen var det du gick ut ur huset egentligen?

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Du måste ju för fan skämta Mats, du kan ju åtminstone LÅTSAS vara objektiv när du recenserar ett spel som är urmjölkad och erbjuder noll, hur länge sen var det du gick ut ur huset egentligen?

En recension är per definition inte objektiv. Om du läser texten ovan så får du min bild av spelet, och om du inte håller med om den så har vi helt enkelt olika syn på saken.

Det är dock ingen anledning att hålla på och trolla eller vara otrevlig. Så ge fan i det i fortsättningen är du snäll.

Bra recension, störande med alla WoW-hatare i kommentarerna och man kan äntligen dö i spelet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Folk kan då hata allt.

Skaffa er ett liv om ni känner att ni måste hata ett datorspel.

Medlem

hur en kassako mjölkning kan få maxbetyg är obegripligt.. det är ett gammalt spel med gammal grafik och ett föråldrat spelsystem.. men maxbetyg såklart.. luktar lite BlackOps mutor här..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Jag tycker det var en bra rescension. Dock saknar jag mer detaljerat intryck av 80+ content. Annars bra.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Bra recension, störande med alla WoW-hatare i kommentarerna och man kan äntligen dö i spelet.

Wut? Dö i spelet?
Jag kräver förklaring för jag har uppenbarligen missat något.


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Medlem

För mig en väldigt bra och konstruktiv recension. Snyggt jobbat Mats, keep up the good work!

Medlem

Bra recension, tycker dock själv att levlandet går lite för fort, jag var tvungen att skippa en hel zon för att inte det skulle bli för enkla quests.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Men som alla vet så är det antingen WoW eller riktiga livet man måste välja mellan.

Det där är bara riktigt skitsnack och verklighetsflykt.

Skrivet av shaitan:

hur en kassako mjölkning kan få maxbetyg är obegripligt.. det är ett gammalt spel med gammal grafik och ett föråldrat spelsystem.. men maxbetyg såklart.. luktar lite BlackOps mutor här..

Det är ett gammalt spel som blivit omgjort, grafiken tycker jag är perfekt. Den passar till WoW, hade WoW haft lotrografik hade det säkert inte varit lika populärt heller.

Medlem

Normalt sett struntar jag i spelrecensioner då de i 9 fall av 10 är skrivna för super-casual skaran (vilket säkert finns en anledning för), men nu var jag tvungen att registrera mig för att få deltaga.

Varför kallar man detta en "recension" av spelet WoW? Det är ett personligt omdöme om att levla i WoW, inget annat.
Att det är roligare att levla är ju trevligt och så. Men det har väldigt lite med spelvärdet att göra, det är något man måste genomlida (eller som i fallet med goblins - faktiskt ha lite kul) under kanske 1 veckas tid om man tar det lugnt.
Men sen så börjar spelet på riktigt, du spenderar ju faktiskt 11 av 12 månader @ maxlvl och det är väl för *&!" det som är intressant att veta om det är bra eller inte?

Nej, end-game går inte att kommentera redan och de som bara är intresserade av endgame lär ju inte påverkas av en recension här direkt.
Men som spelrecensent så kanske man borde gå in och analysera det som casualspelare folk faktiskt kommer att spela?
Inte sitta och lajja i ett startområde och sen plita ner det.

---------------------
Är det heroics i Cata lika tråkigt enkla och totalt hjärndödande som i WOTLK?
Är det lika enkelt att geara, vad är skillnaderna?
Hur kommer 10m vs 25m skilja sig åt?
Vad är skillnaderna för en hardcore raider kontra en casual lirare nu när dom ändrat badge systemet?
Vad har hänt med den riktiga PvP'n i WoW nu när man kan flyga överallt?
Vad är det för skillnad i den frivilliga "PvP"?
Nya BGs?
etc etc ..
---------------

DET är frågor spelarna vill ha svar på.
Att det är kul att levla Goblin är en bonus och det passar som recensent att tala om det som ett litet inpass medan man fokuserar på det viktiga, nämligen hur _spelet_ förändrats.

(Innan det vanliga dravlet om "vi spelar alla olika och vissa gillar att lvla" kommer så var vänlig och titta på Blizzards egna statistik på vart spelarna spenderar mest tid och återkom sen. Ni kan dock behålla blicken i marken och vara tysta när ni återvänder.)

123
Skriv svar