Gran Turismo 5 får fler premium-bilar

Robot
Gran Turismo 5 får fler premium-bilar

Uppgifter gör gällande att standard-kärror konverteras till högpolerat skick.

#gran-turismo-5, #polyphony-digital


Medlem
Gran Turismo 5 får fler premium-bilar

gött hoppas Volvo 240 GLT blir premium


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Underbart, men tvivlade inte en sekund på att de skulle släppa mer premium bilar genom DLC

Ish
Medlem

Håller tummarna för Lotus Carlton. Jag vill inte ha 20 olika versioner av Skyline.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Avstängd

Hoppas hoppas hoppas!!!!

Medlem

Kul men är jag den enda som tycker de borde fokusera på det befintliga spelets mekanik innan de expanderar med grafik? skademodellerna är fortfarande frånvarande (förrutom ett löjligt försök i online läget), menysystemet/funktionerna borde omstruktureras så att man slipper mängder av dötid, och det behövs fler och större/djupare events och tävlingar.
För att inte tala om onlinelägets i dagsläget meningslöshet. Leaderboards kommer inte att lösa känslan av att online bara är ihopslängt för att det ska finnas. Vart är turneringar, ligor, tävlingar, belöningar, trofeer vad som helst för att få en att vilja kämpa för något?

Hoppas iaf att PD har ovanstående i tanke när de nu som mest planerar sina uppdateringar...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gottn:

gött hoppas Volvo 240 GLT blir premium

Just den såg ju bedrövligt illa ut Det sorgligaste är ju att det borde kunna fixas upp på typ 5 minuter i photoshop (så att man åtminstone får bort det värsta pixleriet).. Jag syftar på det JÄTTEPIXLIGA vid stolparna, mellan rutorna..

Corvette Grand Sport undrar jag också lite vad de sysslat med.. Den ser alldeles suddig ut.. Funderar lite på om de typ råkat lägga modellen dubbelt på nåt vis, så den sticker ut ur sig själv.. Speciellt röven ser märklig ut. Hmm..

Kör ju "bumper view" och ser sällan på repriser, så det stör ju inte så fruktansvärt, men ändå..

Angående brist på tävlingar.. Ja fy fan va lite det är.. Har ju nästan kört igenom alla. Har i stort sett bara Extreme kvar. med så fruktansvärt många bilar tog jag för GIVET att det åtminstone skulle vara fler tävlingar än i GT3. Men GT3 har ju 20-25 per "svårighet", medans GT5 bara har lama 9.. O_o

Tilläggas kanske bör att jag ändå älskar GT5. G25+Playseat ftw ^_^

Medlem

Mer content är aldrig dåligt, men tycker fortfarande att det är löjligt att de skryter med 1000 bilar när det i själva verket bara är omkring en femtedel som faktiskt är värda att köra. Vem vill köra med en bil med lägre detaljrikedom? Givetvis väljer man någon av de 200, kan lika gärna kasta de andra 800 i vattnet.

Medlem

Låter bra! Personligen tycker jag inte alls att standardbilarna ser dåliga ut. Visst ser man skillnad, men det beror snarare på att premiumbilarna ser så äckligt jävla snygga ut. Det enda jag tycker att de ska lägga in är cockpitview som ger mycket för spelupplevelsen. Att de har lite sämre detaljrikedom är inget jag bryr mig speciellt mycket om. Visst vore det skoj även det, men det viktigaste är imo cockpitview.

Medlem

Själv vill jag hellre ha motorhuvsvy.... Det borde ju bara vara en fråga om XYZ-kordinater... Så avsaknaden av det förstår jag mig inte på. Kvarlevan TAKVY från GT4 är för mig helt chockerande, den är ju fullkomligt mongo... :-/

Medlem

Jag tycker standardbilarna hade fått ett ordentligt lyft om de bara fixat högupplösta texturer till dem och en ordentlig motorhuvsvy istället för denna blandning av motorhuvs- och tak-vy som är nu.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Vem vill köra med en bil med lägre detaljrikedom?

Eftersom jag kör mest med vyn "bumper-cam" så har det ingen större betydelse precis... då jag ändå inte ser bilen. Men bilarna ska ju ändå vara detaljerade utvändigt eftersom man ser de ai-styrda.

Medlem

Kerrai3# De skrev att det kommer ske genom update så det kostar inget.Men däremot kommer dom säkert släppa nya bilar som DLC.

Medlem

Om några decennier kanske alla 1031 är Premium, hehe.

Medlem
Skrivet av Xstioph:
Skrivet av Gottn:

gött hoppas Volvo 240 GLT blir premium

Just den såg ju bedrövligt illa ut Det sorgligaste är ju att det borde kunna fixas upp på typ 5 minuter i photoshop (så att man åtminstone får bort det värsta pixleriet).. Jag syftar på det JÄTTEPIXLIGA vid stolparna, mellan rutorna..

Corvette Grand Sport undrar jag också lite vad de sysslat med.. Den ser alldeles suddig ut.. Funderar lite på om de typ råkat lägga modellen dubbelt på nåt vis, så den sticker ut ur sig själv.. Speciellt röven ser märklig ut. Hmm..

Kör ju "bumper view" och ser sällan på repriser, så det stör ju inte så fruktansvärt, men ändå..

Angående brist på tävlingar.. Ja fy fan va lite det är.. Har ju nästan kört igenom alla. Har i stort sett bara Extreme kvar. med så fruktansvärt många bilar tog jag för GIVET att det åtminstone skulle vara fler tävlingar än i GT3. Men GT3 har ju 20-25 per "svårighet", medans GT5 bara har lama 9.. O_o

Tilläggas kanske bör att jag ändå älskar GT5. G25+Playseat ftw ^_^

Finns 9 extra tävlingar vid level 25, och Sebastian Vettel challenge vid lvl 30 lär hålla dig upptagen och få dig att tappa håret i veckor om du siktar guld på allt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bara det blir billigt dlc

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Finns 9 extra tävlingar vid level 25, och Sebastian Vettel challenge vid lvl 30 lär hålla dig upptagen och få dig att tappa håret i veckor om du siktar guld på allt.

TVÅ tusendelar från guld. TVÅ!!!:evil:

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Finns 9 extra tävlingar vid level 25, och Sebastian Vettel challenge vid lvl 30 lär hålla dig upptagen och få dig att tappa håret i veckor om du siktar guld på allt.

Ingen större risk för det tyvärr.. Har ingen ambition att få guld.. Möjligtvis på fullvarven @ Nürburgring, men inte ens det tror jag att jag skulle klara. Finns liksom ingen realistisk chans för mig, ens om jag skulle nöta det dag in och dag ut, en och samma bana. Hehe..

Och just rally har jag inte fått något grepp om alls ännu.. Trots att man har fyrhjulsdrivet så verkar det stört omöjligt att häva ens det minsta lilla överställ.. Förstår inte alls. Kanske måste bråka med LSD-inställningar eller sätta på nån aid/assistance. :-/

Medlem

Audi A3, Fiat Coupé, Fiat Barchetta och Alfa Romeo GTV 6 (frrån '00) är fyra bilar jag skulle vilja ha i premium. Tyvärr lär det väl bli ännu fler riskokare istället.

Ish
Medlem

[quote=Xstioph]

Skrivet av KlosterKatten:

Och just rally har jag inte fått något grepp om alls ännu.. Trots att man har fyrhjulsdrivet så verkar det stört omöjligt att häva ens det minsta lilla överställ.. Förstår inte alls. Kanske måste bråka med LSD-inställningar eller sätta på nån aid/assistance. :-/

Rally är ju hur lätt som helst. Speciellt på snö. Vann med två minuters marginal på Gran Turismo Rally hah Över alla stages alltså, totalt. Bara ta det lugnt. Slå av alla driving aids, speciellt TC, annars accelerarar man cplångsamt och det blir svårt att sladda på innern.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Fixa så man slipper gå ut till menyerna och ladda om samma bana när man klarat den. Skulle vara underbart att kunna nöta samma bana gång på gång och slippa 40 sec ladd tid varje nytt försök.

1
Skriv svar