"Sony borde aldrig fått en utländsk chef"

Robot
"Sony borde aldrig fått en utländsk chef"

Före detta Sony-chef hävdar att utländska storbossen Howard Stringer är en av anledningarna till företagets kräftgång.

#sony


Medlem
"Sony borde aldrig fått en utländsk chef"

Mja inte för att jag är särskilt insatt men.. men tror det är ganska lätt om man är lite nationalistisk, vilket alla är, att klaga på utläningar (Gajins här) när äns national klenod till företag går lite sämre se bara på till ex Volvo och SAAB politiker och folk blir som galna.. typ

Och om Sony hade fortsatt med sin "udda format all the way" så skulle ingen jävel köpa deras walkmans

står man still och trampar på samma sätt fins ju risken att man går SAAB's väg och halvdör om inte värre.

Medlem

Jävla ingoranta japan! En anledning till att Ps3 säljer sämre än dom vill är kanske för att ps3 har sämst mjukvara imo. Det tar nästan två hela minuter att ladda vänlistan för mig, logga in på PSN kan ta år, Playstation Store är sämst.
Istället för att fixa snabbare menyer som en viss amerikansk konsol gjort, så skiter dom fullständigt i det!!

Den enda anledningen till att jag ens har ps3 är för de exklusiva titlarna, annars skulle konsolen kunna fara åt helv...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kulturkrock är en självklarhet, men jag tror inte sony skulle klara sig bättre oavsett, dom levererar helt enkelt inte.

Medlem

En småtjock amerikan säger väl det mesta..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Sony valde att vara för dyra alldeles för länge


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Om sony inte hade litat/förväntat så mycket på sina "fanboys" som dom gjorde, och istället levererat den bästa konsollen så hade dom haft ledningen fortfarande. Men som sagt, tar man saker för givet så brukar det gå åt helvete till slut. Hoppas sony lärt sig nåt, och släpper PS4 med dom tankarna i huvet.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Sony gjorde en alldeles för dyr konsol. Konsolen må vara bra, men när den låg i en vettig prisklass så hade redan många hunnit köpa xbox360 istället.

1
Skriv svar