Uncharted 2, både problem och diskussion.

Inaktiv
Uncharted 2, både problem och diskussion.

Hejsan alla!
Köpte platinum versioner av både Uncharted 1-2 för att kunna lira igenom dem nu när 3an är på väg.

Problemet jag har dock är att jag har fått en UK edition av Uncharted 2, vilket betyder att jag inte kan köpa DLC som finns på PS store.

Jag har suttit i flera timmar nu och lyckats göra ett PS UK acc och försökt förgäves lägga till pengar där.
Någon som har tips på hur jag kan göra?
Samt är DLC till Uncharted 2 värt mödan?

Tack på förhand, är riktigt sugen på spelet annars

Medlem

Är det inte så att du måste ha en brittisk konsoll för att det ska fungera att köpa DLC till spelen?

Sen vet jag inte om DLC är något att ha, det är ju i stort sett bara nya skins till multiplayer. Jag kommer inte ihåg om de nya banorna var gratis efter som det var ett tag sen jag laddade ner dom.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Är det inte så att du måste ha en brittisk konsoll för att det ska fungera att köpa DLC till spelen?

Sen vet jag inte om DLC är något att ha, det är ju i stort sett bara nya skins till multiplayer. Jag kommer inte ihåg om de nya banorna var gratis efter som det var ett tag sen jag laddade ner dom.

Nae, PS3'orna är regions fria, men DLCet är regions låst för att hindra att för många delar på de.

Edit: Kanske skulle säga ochså att beroende på vart ditt "konto" är skapat så påverkas PS store. UK medlemmarna får sitt eget, medan resten av EU har ett gemensamt.

Hört att "Siege pack" skulle ge co-op till spelet som var riktigt bra, var sugen på de. Samt det är så stor rea på de just nu så jag blev sugen på tropherna ochså, men dom kan man ju skippa annars.

Medlem

Men, borde inte UK och resten av Europa ha samma region? Ganska incovenient annars, där är ju redan begränsade antalet aktiveringar på DLC - så varför regionslåsning?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av ohem:

Men, borde inte UK och resten av Europa ha samma region? Ganska incovenient annars, där är ju redan begränsade antalet aktiveringar på DLC - så varför regionslåsning?

Ja du, det undrar jag ochså, UK har sin egna PS store vilket får en del "roligare" saker ibland som resten av EU inte får.

Försöker lägga till pengar till mitt nyskapta UK fake account men det gillar inte mitt kort, "Could not add funds to your wallet" får jag hela tiden vilket är jobbigt. Har en engelsk polare som ska försöka hjälpa mig fixa de.

Tycket det är svinigt med regions kodad DLC, hur ska jag kunna få tag på "Svenska" Uncharted numera?

Medlem

Du borde få EU versionen av Uncharted 2 när du köper det här i sverige. Men vissa butiker tar in UK versioner.
Om du har fått en UK version så klaga på dom du köpte ifrån.

Att sen EU och UK har olika stores är bara konstigt om du frågar mig.
Det är pga kodade dlc´s som jag inte importerar från Hong Kong eller Kanada längre. Speciellt eftersom Mastercard inte funkar på fejkade konton.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Du borde få EU versionen av Uncharted 2 när du köper det här i sverige. Men vissa butiker tar in UK versioner.
Om du har fått en UK version så klaga på dom du köpte ifrån.

Att sen EU och UK har olika stores är bara konstigt om du frågar mig.
Det är pga kodade dlc´s som jag inte importerar från Hong Kong eller Kanada längre. Speciellt eftersom Mastercard inte funkar på fejkade konton.

Jo jag håller med, jag borde ha fått en EU version.
Ringde webhallen.com som jag köpte de ifrån, det verkade som de bara hade UK versioner och han bad om ursäkt och erbjöd att jag fick pengarna tillbaka m.m.

Men känner att det inte spelar så stor roll, men visst lite tråkigt är det. Kanske hittar en EU version i EBgames som ligger nära mig.

Medlem

Jag skulle tro att jag köpt majoriteten av mina spel från amazon.co.uk som borde vara UK-versioner och jag har aldrig haft några som helst problem med DLC och andra online-funktioner?

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Jag skulle tro att jag köpt majoriteten av mina spel från amazon.co.uk som borde vara UK-versioner och jag har aldrig haft några som helst problem med DLC och andra online-funktioner?

Problemet jag har är att de "vanliga" svenska versionerna av Uncharted 2 har produkt koden:
BCES-00757. Som DLC kräver.

Men Uk har BCES-00727 av någon anledning, vilket gör att jag inte kan använda DLC'et som finns på playstation store. Annars så ska det funka helt fel fritt.

1
Skriv svar