Sony: Traditionell spelförsäljning långt ifrån slut

Robot
Sony: Traditionell spelförsäljning långt ifrån slut

Trots förutsägelserna om att nästa generations spelkonsoler blir "digital only" hävdar Sony att fysisk media är långt ifrån död.

#sony


Medlem
Sony: Traditionell spelförsäljning långt ifrån slut

*kollar på PSP Go*
...
*kollar på PS Phone*
...
Hmm... PS Phone fungerar nog dock just för att den är mer än bara en portabel konsol. Men... ja du... mobiler blir ju omsprungna av varandra varje år. Om det är något som är galet så är det hur mycket folk slösar på mobiltelefoner, eller rättare sagt hur ofta de inhandlar nya. o_O


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Så länge man sätter såna här jävla typer vid rodret så kommer utvecklingen att bromsas.

Oväntat att det här kommer från samma snubbe vars företag har failat rejält gällande BR:s säljkvot.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Om det är något som är galet så är det hur mycket folk slösar på mobiltelefoner, eller rättare sagt hur ofta de inhandlar nya. o_O

Jo jag har aldrig förstått varför man skulle kunna tänkas behöva byta mobil så förbannat ofta?

Jag var en idiot och skaffade en iPhone, ångrar det verkligen. Skulle bara ha skaffat någon mobil för max 2000kr... mer hade jag inte behövt. Och inte ens det förresten eftersom min gamla mobil fungerade helt utan problem, dessutom med BRA MYCKET bättre batteritid. :evil:

Å andra sidan så får väl folk kasta bort sina pengar på vad de vill.

Medlem

Det är klart att digital distribution inte kommer slå ut traditionell spelförsäljning - är det nån som är sugen på att tanka nästa Uncharted på 50 gb?

Men att använda dessa argument? Det är verkligen ur tiden. Idag vill konsumenter ta tips av vänner på facebook, eller sidor som GetGlue som visar dig saker du borde tycka om baserat på vad du "gillat".

Okej att mamma går in och frågar vad hon ska köpa till sin 8-åriga son, men det där är på väg bort. De generationer som växer upp nu vet redan vad de ska ha när de går iväg till butiken. Det kommer inte ta 10, kanske inte ens 20 år men digital distribution kommer ta över. Det står skrivet på väggen. The times they are a-chagin.

Medlem
Citat:

- Anledningen till att återförsäljningen funnits i tusentals år är för att det funkar väldigt bra på att visa dig ett omfång av material, med erfarna butiksanställda som kan hitta spelet du letar efter, skräddarsy valen utefter dina behov och få dig att köpa något du inte alls tänkt på själv, säger House.

Kallas mersälj och är knappast åtråvärt för oss kunder. Skräddarsy, liknar mer på prakning.

Jag är personligen fullständigt ointresserad av att betala någon butiksbiträdes lön för att köpa digitalmedia.

Som det sas när den digitala kopieringsdebatten begav sig "Adapt to digital technology or die"

Edit: Vad fan snackar han om egentligen? "Anledningen till att... i tusentals år är för... omfång av material" Handel? Utbyte av varor/tjänster? Han får det att låta som att service styrd butikstraditionen är samtida med hela evolutionen. Vet inte varför jag blir så irriterad, hoppas han blir på körd. (Hade hoppas på att han får Aids men det går tydligen att bota sedan ett par dagar tillbaka, om någon missat det)

Medlem
Skrivet av Brona:

Det är klart att digital distribution inte kommer slå ut traditionell spelförsäljning - är det nån som är sugen på att tanka nästa Uncharted på 50 gb?

Jodå, varför inte? För att det är så stort menar du? Och tar lång tid att ladda ner? Äsch, man får väl fasen ha lite tålamod. Såå lång tid tar det trots allt ändå inte ifall man inte bara har tillgång till mobilt bredband.

Medlem

Det kommer slå ut retail tillslut, men det kommer säkert gå att köpa skrapkoder till spel ungefär som man kan göra med mspoints och live idag. Så tror jag ms kommer göra i sin nästa konsol. Eftersom de aldrig kommer köra med blu-ray ^^

Medlem

det känns väl inte så konstigt när Sony backar upp Blu-ray så hårt.

Medlem

Men nu kostar det ju mera att köpa över Internet än i butik. (Vad jag vet)

Så peronligen så får den "Traditionella spelförsäljningen" gärna stanna kvar ett tag till

Medlem
Skrivet av Burtas:

Men nu kostar det ju mera att köpa över Internet än i butik. (Vad jag vet)

Så peronligen så får den "Traditionella spelförsäljningen" gärna stanna kvar ett tag till

just nu kanske men rea som vissa har kan man hitta fynd.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag vill fortfarande kunna köpa fysiskt. När man köper något digitalt så känns det så tomt. Fysiskt kan också ge specialutgåvor osv. Fysiskt ger en känsla mer som att fodralen är som troféer eller något ger en bra känsla för att man har spelet - särskilt specialutgåvor som står i hyllan och så vidare.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Det kommer slå ut retail tillslut, men det kommer säkert gå att köpa skrapkoder till spel ungefär som man kan göra med mspoints och live idag. Så tror jag ms kommer göra i sin nästa konsol. Eftersom de aldrig kommer köra med blu-ray ^^

MS kommer såklart ha BR i sin nästa konsol, allt annat hade varit att skjuta sig själv i foten.

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

MS kommer såklart ha BR i sin nästa konsol, allt annat hade varit att skjuta sig själv i foten.

Då måste dom betala royalties till sony, så nej, lär inte hända.

Inaktiv

Det blir kanske HD dvd formatet som MS försökte med för nåt år sen,
HD dvd som misslyckades, men det kanske vore smart att släppa spel på ett dvd format som enbart finns på Xbox ?
HD dvd skivor lär ju inte finnas till försäljning för vanligt folk, och det kanske stoppar piratverksamhet på krysslådans kommande maskin ?


signatur

Knower of the unknown

1
Skriv svar