Mass Effect 2 till PS3 använder Mass Effect 3-motor

Robot
Mass Effect 2 till PS3 använder Mass Effect 3-motor

Med bara en dryg månad kvar till release avslöjar BioWare att Mass Effect 2 till PS3 nyttjar samma motor som Mass Effect 3.

#mass-effect-2, #mass-effect-3


Medlem
Mass Effect 2 till PS3 använder Mass Effect 3-motor

Det var ju inte helt fel.. kul att Ps3 får lite kärlek

Medlem

Har försökt undvika all info/bilder/filmer etc om ME3 men var bara tvungen att se denna nu. Gåshuuuud XD

Men filmen ska alltså vara "renderad" med ingame motorn?

"Kika på trailern till kommande Mass Effect 3 här för att få ett hum om hur snyggt tvåan kan bli till PS3."

Det blir ju lite Crysis varning över det hela i princip om det är så snyggt. (Spelar på PC)

Hoppas det kommer coop till ME denna gång. Skulle vara rätt kul att spela storyn med lite kompisar. Också coolt om de kan välja att göra en egen karaktär eller att styra någon companion om man hittat några. Nu blev man ju nyfiken på mer info om ME3. Releasen är Q4 2011 har jag iaf hört =(

Inaktiv

För guds skull FZ, ha fler reklam klipp än bara Cataclysm. Måste ha sett den 40-50 gånger redan.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Ingen multiplayer i Mass Effect 3.

Och jag är ganska säker på att det är en förrenderad trailer. Motorn som ska driva Mass Effect 3 ska fortfarande kunna användas till Xbox och PS3.

Medlem

Håller med dig Matte89... Alldeles för mycket reklam klipp på cataclysm..
Det jobbiga är att det inte gör någon skillnad hur lång tid det är mellan klippen man ser, den kommer ALLTID fram >.<
Jag råkade klicka på mouse4 och då ploppa ju jag tillbaka och fick se om reklamen...

Medlem

Det här är ju suveränt ju!

Medlem
Skrivet av matte89:

För guds skull FZ, ha fler reklam klipp än bara Cataclysm. Måste ha sett den 40-50 gånger redan.

Klicka på reklamen så öppnas en ny flik. Stäng fliken så spelas filmen direkt

Medlem

"Kika på trailern till kommande Mass Effect 3 här för att få ett hum om hur snyggt tvåan kan bli till PS3."
förrenderad trailer är detta ljug inte.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hmmm... Varför kan dom då inte bara släppa en fet patch eller nåt så att vi ME2 älskare på PC kan få ME3-grafiken på vårt ME2... Dååligt.. Men samtidigt säger detta en del om me3.. grafiken kommer inte vara något speciellt, om PS3 pallar av nya grafiken så kommer ME3 inte vara krävande alls...

Medlem

Nu gråter alla 360 fanboys ;P aja jag tycker detta är bra nyheter, äntligen får PS3 bra grejer och kärlek men som sagt, microsoft köper sin kärlek av andra företag för det mesta


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av Gurra300:

Nu gråter alla 360 fanboys ;P aja jag tycker detta är bra nyheter, äntligen får PS3 bra grejer och kärlek men som sagt, microsoft köper sin kärlek av andra företag för det mesta

Alla vet att microsoft alltid har haft en weak spot när det gäller att köpa lyx horor
OT: Om ps3 får alla extra DLCs automatiskt + ME3 motorn ska jag köpa ett exemplar och spela om ME2 för 5 gången bara för att


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem
Skrivet av Glutt:
Skrivet av Gurra300:

Nu gråter alla 360 fanboys ;P aja jag tycker detta är bra nyheter, äntligen får PS3 bra grejer och kärlek men som sagt, microsoft köper sin kärlek av andra företag för det mesta

Alla vet att microsoft alltid har haft en weak spot när det gäller att köpa lyx horor
OT: Om ps3 får alla extra DLCs automatiskt + ME3 motorn ska jag köpa ett exemplar och spela om ME2 för 5 gången bara för att

Samma här, vore synd att missa något på teknologisk nivå när det gäller Mass Effect.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Ish
Medlem

Happ... Spelar roll, spel kan inte bli värst mycket snyggare på PS3.. Ge mig en konsol med ordentlig kantutjämning istället.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Happ... Spelar roll, spel kan inte bli värst mycket snyggare på PS3.. Ge mig en konsol med ordentlig kantutjämning istället.

Som Dreamcast?

Jag håller väl med lite... Vad spelar det för roll att de använder den "nya" motorn om alla karaktärer har samma polygoner och texturer som i 360 versionen.

Medlem

Vadå? De pratar som om det är en helt ny motor... Är väl fortfarande Unreal 3 fast lite uppdaterad?

Medlem

WOHO!!! Har spelet till PC men kommer lätt köpa även till PS3.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ohMJ7fqMeF8 inte jätteskillnad men skillnad


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hm... spelet skall fortfarande göras på gammal hårvara... har inte så stora förhoppningar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

lol, ser typ ut som PC/360 versionerna, MEN som alla konsoler så ser det fult ut.. Kommer inte ens överväga att skaffa konsoll innan dom seriöst kan tävla mot PC... Vilket inte lär hända under min livstid.

Medlem
Skrivet av klossen:

http://www.youtube.com/watch?v=ohMJ7fqMeF8 inte jätteskillnad men skillnad

"You'll aim and shoot with L1 and R1 like in most Ps3 shooters and use your L2 and R2 to bring up your armory or tech options"

Ahaa!

Wait..... what?

Medlem

Alltså inte för att vara den men folk pratar redan om att inte spelen kan bli snyggare till PS3/XBOX360... Varför skulle det inte kunna bli det? Har folk glömt vad dom lyckades med på t.ex PS2an innan PS3 kom ut. Då menar jag spel som Shadow of the Collosus.

Visst hårdvaran är densamma för utvecklarna men detta betyder att utvecklarna får hitta vartenda gömt skrymsle av denna hårdvara och använda den på ett optimalt sätt.

Javisst PC är den solklart kraftigaste platformen för spel...Men jag som säkert många andra föredrar ändå att sitta vid en konsol.

För övrigt så kan det nog bli ett köp av ME2 när det kommer
Synd bara att microsoft sitter på ME1 licensen då det hade vart kung att få båda spelena på en skiva.

Medlem

Herregud vad GRYMT!!! Årets bästa spel blir nästa års bästa spel också?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hmm... tittar man på IGN:s preview så visar de ju att det iaf har hänt litegran. Texturerna verkar lite skarpare bland annat.

Skrivet av MaXMC:

Hmm... tittar man på IGN:s preview så visar de ju att det iaf har hänt litegran. Texturerna verkar lite skarpare bland annat.

I praktiken får man plats med mer texturer (eller högre upplösning) på ps3.
Men utöver det, att dom lyckats få shaders, ljussättning etc. att rulla på ps3 i samma kvalitet som på 360, det är en teknisk bedrift att buga för!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av MaXMC:

Hmm... tittar man på IGN:s preview så visar de ju att det iaf har hänt litegran. Texturerna verkar lite skarpare bland annat.

I praktiken får man plats med mer texturer (eller högre upplösning) på ps3.
Men utöver det, att dom lyckats få shaders, ljussättning etc. att rulla på ps3 i samma kvalitet som på 360, det är en teknisk bedrift att buga för!

Mer texturer på skivan osv ja, men i minnet blir de tyvärr färre.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Javas:

Herregud vad GRYMT!!! Årets bästa spel blir nästa års bästa spel också?

nej me3 ska ju komma nästa år:P undra dock om hur lika me3 versionerna blir? Då ska alla ha me3 motorn.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Låter ju bättre än man vågat hoppats:
http://www.ign.com/videos/2010/12/17/mass-effect-2-playstatio...

Förbeställning gjord!

1
Skriv svar