TES V får ny motor!

Medlem
TES V får ny motor!

Då det länge spekulerats kring vilken spelmotor TES V kommer ha (Vissa trodde på samma motor som Fallout 3, hu!), har nu Bethesda gått ut med nyheten att Skyrim som det nya spelet i serien heter, kommer drivas av en helt ny motor. Man har inte sagt något konkret om VILKEN motor det handlar om, men med lite tur kanske det blir ID's Tech 5 som används.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20101213/elder-scrolls-v-fa...

Jul, snart ledigt och nyheter om TES 5.... svårt att toppa dagar som denna


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag vet ett sätt att toppa dessa dagar: De dagar som följer när TES 5 har släppts

Det är både positivt och negativt med en ny motor. Det positiva är att vi säkerligen kommer få se bättre animationer, grafik och så vidare, det negativa är att jag antagligen måste uppgradera datorn samt lära mig nya konsoll-commandon.

Medlem

Med en ny motor behöver du förhoppningsvis inte använda en massa konsoll-kommandon för att optimera, ifall det var vad du funderade på. Jag störde mig rätt mycket på grafikinställningarna i Oblivion för att vara helt ärlig, att behöva balansera drawdistance på 10 olika saker (Grass, shadows, lighting etc...) vart fruktansvärt irriterande. Visst efter att jag köpt ny dator just efter release så kunde jag köra allt fullt utan problem men fortfarande.

Det är kul med vettiga möjligheter att styra grafiken i ett spel för att få en så bra upplevelse som möjligt, men jag skulle inte ha något emot ett standardsystem som de flesta spel har, istället för något så invecklat som TES. Detta är en av de få saker jag stört mig på med spelen, så det känns som ett mindre problem och inget man ska fokusera för mycket på.

Som du sedan sa, animationerna.... dessa måste förbättras för att spelet ska hålla den standard vi idag är vana vid, Oblivion var stelt redan då det släpptes i mars 2006 men ifall moddarna har kunnat fixa de flesta animationerna så de ser riktigt bra ut tycker jag designteamet på Bethesda borde kunna ha gjort samma sak.

En sak jag hoppas mycket på är att de satsar mycket på vädereffekterna, det om något ger känsla i spel, speciellt dåligt väder. Få saker är så häftigt i ett spel som en riktigt bra storm med åska, blixtar och mörka moln som glider över skyn.

Bilder och filmer med gameplay kan inte komma fort nog, måtte jag överleva tills de behagar ge oss något att dregla över.

Vart en lång post detta.... oh well.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hittade denna video (vet inte hur sann den är men alltid nåt antar jag)

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA&translated=1


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hittade denna video (vet inte hur sann den är men alltid nåt antar jag)

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA&translated=1

Om man ska spela "Devils advocate" så kan det bara vara en mod till oblivion. Jag tycker man ska vänta och se.

När det gäller motorn till skyrim så är jag dock optimistisk om att det kommer bli skitsnyggt. Nu är det bara att hypa på att de skapar nextgen animationer och radient AI som de tänkte till oblivion.

Medlem

Jag kommer personligen att vänta tills det kommer något officielt från bethesda, filmen du länkade var snygg Apministern men jag förväntar mig något bättre från TES V och skulle gissa på att den är fake tyvärr.

Har kollat runt lite på nätet och måste hålla med Hjalmaror om att det mest troligt är en oblivion-mod, det ser ut så på texturerna när man tittar närmare, och även vapendesignen påminner om spelet. Bethesda försöker ju för det mesta att göra om en del mellan varje spel designmässigt och jag tror vi kommer få ett spel riktat mer mot vuxna människor med TES V, vilket skulle vara väldigt kul.

Grafiken är alltid bra i TES-spelen men det jag hoppas mest på är att de lägger mycket krut på animationerna för de var rätt dåliga i Oblivion, och det som mest av allt måste förbättras. Story, grafik, geografi och allt annat vet de hur man gör, animationsteamet behöver bytas ut eller lägga in en högre växel.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Haha, ok Jag har aldrig varit rikigt haj med mods och sådant. Tyckte också den var lite misstänkt men kände att jag lika gärna kunde visa så ni får bedöma


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det är ett bra initiativ Apministern, rätt som det är snubblar du över något äkta som vi inte sett redan och då blir det många glada ansikten på forumet.

Jag anser att sånt här ska uppmuntras i alla fall, det är väldigt mycket nyheter som hamnar på sidan på just det sättet, när medlemmar tipsar antingen FZ-crew eller postar något de hittat på forumen.

Måste dessutom säga att jag tycker det är lite elakt av dem att ge oss en i princip helt tom sida, och en trailer som inte visar något som helst gameplay, även om de inte ens kommit till beta-stadiet än, då kunde de hellre inte ha gett oss något alls. Jag vill ha LITE att dregla över medans jag väntar nu i början, inte ett officiellt uttalande och sedan tystnad och mörker

Så go Bethesda, show me the money!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Om den videon är äkta så undrar jag varför de brydde sig om att göra ett nytt spel ens. Ärligt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Hukkie:

Det är ett bra initiativ Apministern, rätt som det är snubblar du över något äkta som vi inte sett redan och då blir det många glada ansikten på forumet.

Jag anser att sånt här ska uppmuntras i alla fall, det är väldigt mycket nyheter som hamnar på sidan på just det sättet, när medlemmar tipsar antingen FZ-crew eller postar något de hittat på forumen.

Måste dessutom säga att jag tycker det är lite elakt av dem att ge oss en i princip helt tom sida, och en trailer som inte visar något som helst gameplay, även om de inte ens kommit till beta-stadiet än, då kunde de hellre inte ha gett oss något alls. Jag vill ha LITE att dregla över medans jag väntar nu i början, inte ett officiellt uttalande och sedan tystnad och mörker

Så go Bethesda, show me the money!

Ärligt talat så tror jag att de knappast kunde gjort något bättre ur marknadsperspektiv, de vet hur man bygger upp en hyp kring spelet

EDIT: men jag tycker precis som dig att vi borde fått lite mer information.
btw jag har hört att Game Informers sitter på en del information om spelet till sitt januari-nummer

Medlem
Skrivet av Metal4life:
Skrivet av Hukkie:

Det är ett bra initiativ Apministern, rätt som det är snubblar du över något äkta som vi inte sett redan och då blir det många glada ansikten på forumet.

Jag anser att sånt här ska uppmuntras i alla fall, det är väldigt mycket nyheter som hamnar på sidan på just det sättet, när medlemmar tipsar antingen FZ-crew eller postar något de hittat på forumen.

Måste dessutom säga att jag tycker det är lite elakt av dem att ge oss en i princip helt tom sida, och en trailer som inte visar något som helst gameplay, även om de inte ens kommit till beta-stadiet än, då kunde de hellre inte ha gett oss något alls. Jag vill ha LITE att dregla över medans jag väntar nu i början, inte ett officiellt uttalande och sedan tystnad och mörker

Så go Bethesda, show me the money!

Ärligt talat så tror jag att de knappast kunde gjort något bättre ur marknadsperspektiv, de vet hur man bygger upp en hyp kring spelet

EDIT: men jag tycker precis som dig att vi borde fått lite mer information.
btw jag har hört att Game Informers sitter på en del information om spelet till sitt januari-nummer

Jag säger inte att det var dåligt sett från ett marknadsperspektiv, hypen kommer vara enorm ifall de fortsätter spela det här kortet rätt. Men JAG vill fortfarande ha mer att titta och klämma på snabbt som fan, så nog fan lyckas de bygga förväntningar alltid

Jag tror de flesta speltidningarna kommer ha med någon form av artikel, lång eller kort, om TES V. Det är en mycket stor händelse i spelvärlden och vi får hoppas att de lyckats få tag i lite bilder och filmer tills dess. Tyvärr tror jag inte vi kommer få mycket till uttalanden från Bethesda själva så här tidigt, men vem vet, kanske blir vi överaskade även på den fronten.

Och med detta sagt, vill jag hälsa er alla på TES-forumet en riktigt God Jul!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Hittade denna video (vet inte hur sann den är men alltid nåt antar jag)

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA&translated=1

http://www.moddb.com/mods/nehrim-at-fates-edge


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

1
Skriv svar