Veckans citat #6 (the return of Levi Klausen)

Medlem
Veckans citat #6 (the return of Levi Klausen)

Levi Klausen har muntligt sagt upp sig från sitt uppdrag som Sverigedemokratisk kommunpolitiker, efter påtryckningar från partistyrelsen.
Formell avskedsansökan ska lämnas i veckan.

Levi Klasuen och hans bröder har vi tidigare gjort ett reportage om (som ni kan läsa här), och denna veckan är han åter igen på tapeten för att inte säga helt kloka saker.

Efter de hemska bombdåden i Stockholm skriver den "folkvalda" Sverigedemokratiska kommunalpolitikern Levi Klausen följande textrad på sin Facebook-profil:

"Uppmanar alla nationalister att spika upp grishuvuden på ytterdörrarna!!! För att hålla muslimerna borta"

Jerry Klausen, Levis bror som också har hälsat på i bloggen, kommenterar händelsen:
- Det är åsiktsfrihet i Sverige.

Åsiktsfrihetskortet dras så fort idiotiska uttalanden stöter på patrull.

Dock så försvaras han inte av sitt eget parti, Sverigedemokraterna.
- Han ska uppmanas att avsäga sig sina poster och lämna partiet. Kommentarerna var droppen som fick bägaren att rinna över. Han kan uteslutas för partiskadande verksamhet och ideologiskt avvikande, säger Eric Myrin, pressekreterare för Sverigedemokraterna.
Levi Klausen har alltså länge gått partiet på nerverna, kanske inte så konstigt? Och återigen så ser det alltså ut som en medlem ur familjen Klausen blir utslängda ur ett nationalistiskt parti pga. partiskadande verksamheter.

MIN KAMP skrattar åt tokerierna och tilldelar Levi Klausen priset Veckans citat!

[ia=22450; medium]

MIN KAMP gör denna veckan något nytt, nämligen utser en andra- och en tredjeplats! Detta pga. den stora hög av idiotiska uttalanden som har fällts i anslutning till muslimhetsen som frodats de senaste dagarna.

#2 har vi Jimmie Åkessons egna sekreterare Alexandra Brunell som twittrar om bombdådet under den klockrena rubriken "Äntligen!".

#3 har vi Ulf Nilson, känd xenofob och tydligen numer även rasbiolog, efter sin debattartikel i expressen där han myntar kategorin "pursvensk".

Grattis alla!

Källa 1
Källa 2
Källa 3
Källa 4

#blogg


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Veckans citat #6 (the return of Levi Klausen)

Ulf Nilsson rasbiolog? Du må ha haft en poäng med övriga delen av inlägget men det om Ulf håller jag inte med om. Tycker det var en bra artikel. (Ulfs artikel alltså).

Tror du missförstår hans definition av pursvensk. Som enligt artikeln INTE handlar om varken ras eller hudfärg.

Vart sa han det?

Mig veterligen sa han inget om raser eller hudfärg. Är onödigt med personangrepp utan belägg.

Medlem

Hur är hans definition av "pursvensk" då?
Han påtalar att den "pursvenska" befolkningen minskar (vilket den inte gör - om man har någon koll på hur demografiska undersökningar genomförs) och jämför den med "våra invandrare". Är tydligt att han gör skillnad på "folk" och "folk" endast genom hemmahörande "ras".
Om du har en bättre förklaring låt mig höra.

Ulf Nilsons debattartikel är verklighetsfrånvänd och endast ett tecken på han rädsla för invandrare och hans tro på att någon form av civilisationernas krig börjar när barn föds.

PS. Inlägget innehåller inga personangrepp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Hur är hans definition av "pursvensk" då?
Han påtalar att den "pursvenska" befolkningen minskar (vilket den inte gör - om man har någon koll på hur demografiska undersökningar genomförs) och jämför den med "våra invandrare". Är tydligt att han gör skillnad på "folk" och "folk" endast genom hemmahörande "ras".
Om du har en bättre förklaring låt mig höra.

Ulf Nilsons debattartikel är verklighetsfrånvänd och endast ett tecken på han rädsla för invandrare och hans tro på att någon form av civilisationernas krig börjar när barn föds.

PS. Inlägget innehåller inga personangrepp.

Att invandrare med rötter från mellanöstern föder mer barn är väl inget nytt?
Är man rasist om man inte tycker om den utvecklingen? Olika kulturer är olika.

Dock menar jag inte att det är något man ska göra åt. Kanske bör man omvärdera invandringspolitiken dock. Om det föds många barn behöver man inte lika stor invandring.

Det han menar med att man avskaffar "Svensken" är att man värderar annan kultur högre än inhemsk kultur.
Och att man anpassar lagar mer efter övriga kulturer.

Nej han talar inte om ras. Snarare om nationalitet.

Rädsla för invandrare? Verkligen inte.

Kriget han talar om handlar väl snarare om Islamism. Så tolkade jag det iaf.

Att kalla någon en rasbiolog ser jag som ett personligt angrepp. Det är som att kalla någon Nazist.

Medlem

Att vissa grupper från invandringen till Sverige har/föder fler barn är inte konstigt. Att de skulle hålla en konstant nivå är dock inte troligt. Och även om de gör det, t.o.m. med OTROLIGT höga fruktsamhetstal så finns det ingen risk de närmaste 100 åren att det skulle innebära ett "problem" - som Ulf försöker påtala.

Vad är det han inte tycker om? Att "pursvensken" kommer försvinna?

Kulturen värderas olika, kommer den försvinna? Är det i klass med Levi Klausens uttalande om att julafton och hällristningar kommer försvinna? Eller vad menar du?

Jag förstår verkligen inte vad varken Ulf eller du vill säga? Är du rädd för att svensk kultur kommer försvinna? Och på vilket sätt kommer den i så fall att försvinna på? Och det betyder att du har en tro om att kultur är fastcementerat och absolut inte är en ständigt pågående process?

Så hans "invandrare föder fler barn - blod kommer flyta!" tyder inte på en rädsla för invandrare?

Att anklaga mig för personangrepp eftersom jag hävdar att han "tydligen numer är rasbiolog" anser jag vara löjligt. Det framgår tydligt i debattartikeln att han gör skillnad på AV VEM MAN ÄR FÖDD - en grundpelare i rasbiologin.

Edit: Typos!
Edit 2: Svar på din edit.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Att vissa grupper från invandringen till Sverige har/föder fler barn är inte konstigt. Att de skulle hålla en konstant nivå är dock inte troligt.

Det kanske du har rätt i. Den som lever får se.

Citat:

Och även om de gör det, t.o.m. med OTROLIGT höga fruktsamhetstal så finns det ingen risk de närmaste 100 åren att det skulle innebära ett "problem" - som Ulf försöker påtala.

Det är väl synd om Svenskar med deras kultur skulle bli minoritet. Det är väl ett problem i sig.

Citat:

Vad är det han inte tycker om? Att "pursvensken" kommer försvinna?

Ja. Är det något konstigt? Får man inte tycka om sitt ursprung och sina kulturella jämlikar?

Citat:

Kulturen värderas olika, kommer den försvinna? Är det i klass med Levi Klausens uttalande om att julafton och hällristningar kommer försvinna? Eller vad menar du?

Jag vet inget om Levi faktiskt. Skiter fullständigt i vad han tycker. Tror dock inte Julafton kommer försvinna. Däremot försvinner traditioner som lucia och annat i våra skolor. Det tycker jag är en tråkig utveckling.

Jag anser att man rent politiskt inte spenderar pengar på att framhäva Svensk kultur lika mycket som utomlands födda's kulturer.

Citat:

Jag förstår verkligen inte vad varken Ulf eller du vill säga? Är du rädd för att svensk kultur kommer försvinna? Och på vilket sätt kommer den i så fall att försvinna på? Och det betyder att du har en tro om att kultur är fastcementerat och absolut inte är en ständigt pågående process?

Möjligt. Men mycket med våran kultur är såklart viktigt att bevara. Som med alla kulturer.

Citat:

Så hans "invandrare föder fler barn - blod kommer flyta!" tyder inte på en rädsla för invandrare?

Det tyder på en möjlig ökad islamism. Islamism har idag ingen handlings-plan. Däremot har man det mot vänster-extremism och även höger-extremism.

Han skrev inte blod kommer flyta i samma sammanhang. Han drog det i parallell till Islamism.

Han sa: lla islamister är inte lika klantiga som han som sprängde sig själv i närheten av Drottninggatan. Blod kommer att flyta. Alltså kommer troligtvis fler terrordåd ske. Och då kommer blod att flyta.

Det har inget att göra med hans andra uttalande som du försöker påstå.

Ett relevant sammanhang eller hur?

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det kanske du har rätt i. Den som lever får se. Det är väl synd om Svenskar med deras kultur skulle bli minoritet. Det är väl ett problem i sig.

Poängen är att det är fullständigt orimligt att tro på en sådan utveckling. Det kräver t.ex. att fruktsamhetstalen är osannolikt höga, att kulturer skulle vara statiska, och att det skulle vara så i över 100år. Förstår du hur orimligt det är?

Citat:

Däremot försvinner traditioner som lucia och annat i våra skolor. Det tycker jag är en tråkig utveckling.

Jag förstår inte sån här "traditionsromantik", om nu Lucia försvinner ur skolan - varför är det en dålig utveckling? För övrigt är Lucia inte en hegemonisk tradition utan har blandat hedniska traditioner med kristna skyddshelgon och pepparkaksgubbar. Förstår du varför det kanske inte är så farligt om traditioner omvandlas, förändras eller försvinner?
Och varför står Ulf och du inte på barrikaderna för att förbjuda amerikaniseringen av många "traditioner", exempelvis Julafton, "Halloween", med mera?

Citat:

Jag anser att man rent politiskt inte spenderar pengar på att framhäva Svensk kultur lika mycket som utomlands födda's kulturer.

Du har nog inte tänkt igenom det riktigt? Jag har bl.a. inte sett en enda teater med något annat språk än svenska eller engelska. De stora produktionerna har ofta varit inköpta från engelskspråkiga länder.

Citat:

Möjligt. Men mycket med våran kultur är såklart viktigt att bevara. Som med alla kulturer.

Och vilka hot mot dessa delar finner du?

Citat:

Det tyder på en möjlig ökad islamism.

Fler svenska barn betyder större MÖJLIGHET till fler högerextrema?
Det går också emot SÄPO:s nyutkomna rapport:
– Det lämnar och kommer nya personer till nätverken, men vi bedömer att antalet är konstant, sade Malena Rembe, chefsanalytiker på Säpo.

Citat:

Islamism har idag ingen handlings-plan. Däremot har man det mot vänster-extremism och även höger-extremism.

Det är en överdrift. SÄPO jobbar med extremism på många håll och har liknande handlingsplaner. Att de inte har en direkt utarbetad för extrem islamism (vad vi vet?) betyder inte att de står handfallna.

Citat:

Han skrev inte blod kommer flyta i samma sammanhang. Han drog det i parallell till Islamism.

Han drar sambandet "många fler invandrare -> fler extremister -> blod kommer att flyta!", ett orsakssamband han alltså inte kan dra på några sätt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Citat:

Poängen är att det är fullständigt orimligt att tro på en sådan utveckling. Det kräver t.ex. att fruktsamhetstalen är osannolikt höga, att kulturer skulle vara statiska, och att det skulle vara så i över 100år. Förstår du hur orimligt det är?

Varför är det orimligt? Det tillhör väl särskilda kulturer att det är bra att föda så många barn som möjligt. Varför skulle det förändras? Tar man till västerländska kulturen (som iof är ganska troligt) så kan du dock ha rätt.

Citat:

Jag förstår inte sån här "traditionsromantik", om nu Lucia försvinner ur skolan - varför är det en dålig utveckling?

Varför är det en bra utveckling? Det är dåligt för att det är en del av kulturen helt enkelt. Jag tycker den ska bevaras. Har jag inte rätt att tycka det?

Citat:

För övrigt är Lucia inte en hegemonisk tradition utan har blandat hedniska traditioner med kristna skyddshelgon och pepparkaksgubbar. Förstår du varför det kanske inte är så farligt om traditioner omvandlas, förändras eller försvinner?

Har aldrig sagt farligt. Men det är inget jag gillar. Ser ingen anledning till varför man skulle avskaffa lucia.

Citat:

Och varför står Ulf och du inte på barrikaderna för att förbjuda amerikaniseringen av många "traditioner", exempelvis Julafton, "Halloween", med mera?

Det är väsentliga skillnader mellan Svensk Julafton och Amerikansk Julafton. Halloween ger jag inte mycket för dock. Man måste inte hålla med om allt.

Citat:

Du har nog inte tänkt igenom det riktigt? Jag har bl.a. inte sett en enda teater med något annat språk än svenska eller engelska. De stora produktionerna har ofta varit inköpta från engelskspråkiga länder.

Var kanske inte riktigt teatrar jag tänkte på... Jag tror du vet.

Citat:

Och vilka hot mot dessa delar finner du?

Att man fokuserar på annat.

Citat:

Fler svenska barn betyder större MÖJLIGHET till fler högerextrema?
Det går också emot SÄPO:s nyutkomna rapport:
– Det lämnar och kommer nya personer till nätverken, men vi bedömer att antalet är konstant, sade Malena Rembe, chefsanalytiker på Säpo.

Vad har barn med saken att göra? Ökade födsel av invandrar-barn eller svenskbarn är inte relevant. Du misstolkar vad jag sa.

Säpo? Dom missade terroristen i stockholm. Gud vet hur många mer det kan finnas. Det kan finnas ett mörkertal. Säpo är inte övertygande.

Citat:

Det är en överdrift. SÄPO jobbar med extremism på många håll och har liknande handlingsplaner. Att de inte har en direkt utarbetad för extrem islamism (vad vi vet?) betyder inte att de står handfallna.

Det är ingen överdrift. Det är något många experter håller med om. Och något våran Regering kommer jobba mer med.

Citat:

Han drar sambandet "många fler invandrare -> fler extremister -> blod kommer att flyta!", ett orsakssamband han alltså inte kan dra på några sätt.

Det gjorde han inte alls. Det är du som drar det sambandet. Inte Ulf. Extremister kan komma hit på fler sätt än invandring. Det är ingen nyhet att det propageras för extremism i vissa moskéer. Det är kanske inte jättevanligt men det är ett problem. Som inte behandlas tillräckligt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Varför är det orimligt? Det tillhör väl särskilda kulturer att det är bra att föda så många barn som möjligt. Varför skulle det förändras? Tar man till västerländska kulturen (som iof är ganska troligt) så kan du dock ha rätt.

Jag förstår att det kan vara främmande om man inte är familjär med befolkningsforskning. Högt barnafödande kommer ifrån länder med stor fattigdom och hög barnadödlighet. Det finns inget som tyder på att individer när deras livssituation förändras skulle fortsätta med konstant fruktsamhet över en lång period - speciellt inte en så lång tid som det skulle behövas för att en minoritet skulle bli en majoritet. DÄRFÖR är det endast löjligt att gå runt och vara rädd för en sådan sak.

Citat:

Varför är det en bra utveckling? Det är dåligt för att det är en del av kulturen helt enkelt. Jag tycker den ska bevaras. Har jag inte rätt att tycka det?

Du får tycka vad du vill, du får tycka att julen bör firas som för 200 år sen, eller kungens födelsedag för 400 år sen, eller giftemålet för 600 år sen. Jag tycker inte det är en åsikt förankrad i verkligheten. Traditioner förändras, traditioner tillkommer, och traditioner försvinner. Och tur är väl det? Och det är inget som är speciellt med "svensk kultur", utan sådan utveckling sker i hela världen.

Citat:

Har aldrig sagt farligt. Men det är inget jag gillar. Ser ingen anledning till varför man skulle avskaffa lucia.

Tror du missuppfattat det hela. Det handlar inte om att avskaffa Lucia, snarare privatisera Lucia. Dessutom har jag VÄLDIGT SVÅRT att tro att den islamistiska extremismen skulle bli värre av att Lucia inte firas med Luciatåg, pepparkaksgubbar och dumstrutar i varje skola i hela Sverige.

Citat:

Det är väsentliga skillnader mellan Svensk Julafton och Amerikansk Julafton. Halloween ger jag inte mycket för dock. Man måste inte hålla med om allt.

Kan du hålla med om att julafton inte ser ut idag som den gjorde för ens 20år sedan? Och är det dåligt?

Citat:

Var kanske inte riktigt teatrar jag tänkte på... Jag tror du vet.

Nej. Hur kostar annan kultur mer än svensk kultur?

Citat:

Att man fokuserar på annat.

Som?

Citat:

Vad har barn med saken att göra? Ökade födsel av invandrar-barn eller svenskbarn är inte relevant. Du misstolkar vad jag sa.

Det är EXAKT det som Ulf diskuterar.

Citat:

Säpo? Dom missade terroristen i stockholm. Gud vet hur många mer det kan finnas. Det kan finnas ett mörkertal. Säpo är inte övertygande.

Och de missar extrem höger- och vänstervåldet. Och de missar skjutningar av kriminella organisationer.

Citat:

Det är ingen överdrift. Det är något många experter håller med om. Och något våran Regering kommer jobba mer med.

Experter håller med om vadå?

Citat:

Det gjorde han inte alls. Det är du som drar det sambandet. Inte Ulf.

Det gör han visst. Läs själv. Varför annars prata om barnafödandet hos den invandrade befolkningen?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag förstår att det kan vara främmande om man inte är familjär med befolkningsforskning. Högt barnafödande kommer ifrån länder med stor fattigdom och hög barnadödlighet. Det finns inget som tyder på att individer när deras livssituation förändras skulle fortsätta med konstant fruktsamhet över en lång period - speciellt inte en så lång tid som det skulle behövas för att en minoritet skulle bli en majoritet. DÄRFÖR är det endast löjligt att gå runt och vara rädd för en sådan sak.

Ja då så. DÅ kanske det är en lite paranoid världssyn. Jag kan dock delvis förstå varför man resonerar så. Men du har nog en poäng.

Citat:

Du får tycka vad du vill, du får tycka att julen bör firas som för 200 år sen, eller kungens födelsedag för 400 år sen, eller giftemålet för 600 år sen. Jag tycker inte det är en åsikt förankrad i verkligheten. Traditioner förändras, traditioner tillkommer, och traditioner försvinner. Och tur är väl det? Och det är inget som är speciellt med "svensk kultur", utan sådan utveckling sker i hela världen.

Visst är det så. Men jag ser inte varför lucia skulle vara motiverat att förändras.

Citat:

Tror du missuppfattat det hela. Det handlar inte om att avskaffa Lucia, snarare privatisera Lucia. Dessutom har jag VÄLDIGT SVÅRT att tro att den islamistiska extremismen skulle bli värre av att Lucia inte firas med Luciatåg, pepparkaksgubbar och dumstrutar i varje skola i hela Sverige.

Hur menar du med att privatisera?
Jag sa inte att islamism skulle öka pga av det :). Jag tycker bara det är synd, jag tycker det är en fin tradition. Som barn var det något jag värderade högt.

Citat:

Kan du hålla med om att julafton inte ser ut idag som den gjorde för ens 20år sedan? Och är det dåligt?

Nu har jag ingen aning om hur den såg ut för 20 år sen. Men det mesta är likadant, inte sant? Ska nog fråga min föräldrar nästa gång hur den såg ut på den tiden. Kan vara intressant.

Citat:

Som?

Som att man fokuserar mer på andra kulturer än den egna.

Citat:

Det är EXAKT det som Ulf diskuterar.

Tycker jag inte. Det får stå för dig. Men visst finns det en risk att man får in mer extremister med en invandring från sådana områden där det finns mycket extremism.

Citat:

Och de missar extrem höger- och vänstervåldet. Och de missar skjutningar av kriminella organisationer.

Kriminella organisationer har inte med det här att göra
det sysslar väl i största hand Polisen med. Inte säpo.

Citat:

Experter håller med om vadå?

Att vi behöver rejäla handlings-planer mot Islamism. Gällande högerextremism så hjälper man ju människor att lämna det livet med beskydd och annat. Som ett exempel.

Citat:

Det gör han visst. Läs själv. Varför annars prata om barnafödandet hos den invandrade befolkningen?

Du drog texten ur sitt sammanhang. Han skrev klart och tydligt att en majoritet av invandrare och muslimer inte är extremister.

http://www.youtube.com/watch?v=_YfsNcqxpcw
Rekommenderar att du tittar på detta. Man gör inte tillräckligt mot Islamism. Rekrytering sker nästan helt öppet.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Nu har jag ingen aning om hur den såg ut för 20 år sen. Men det mesta är likadant, inte sant? Ska nog fråga min föräldrar nästa gång hur den såg ut på den tiden. Kan vara intressant.

Självklart är det så att traditioner förändras.

Citat:

Som att man fokuserar mer på andra kulturer än den egna.

Utveckla gärna.

Citat:

Kriminella organisationer har inte med det här att göra
det sysslar väl i största hand Polisen med. Inte säpo.

Sant. Dock händer det titt som tätt att SÄPO "lägger sig i". Bl.a. när det gäller bombdåd emot åklagare.

Citat:

Du drog texten ur sitt sammanhang. Han skrev klart och tydligt att en majoritet av invandrare och muslimer inte är extremister.

Nej, jag har läst hela texten. Och ja, han säger inte att alla är extremister. Men han gör skillnad på människor på inga andra grunder än vilken mor de har.

Citat:

youtubeklipp

Jag vet att jag är fjantig ibland, men jag väljer att inte läsa/kolla på saker från en utländsk version av PIK. Tror bland annat på en konspiration om att muslimer har en plan för att ta över Europa, är kritiska emot religionsdialog, och motsätter sig samarbete.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Levi Klausen har muntligt sagt upp sig från sitt uppdrag som Sverigedemokratisk kommunpolitiker. Formell avskedsansökan ska lämnas i veckan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Videon var från ett norskt nyhetsprogram som inte har blivit omklippt. Den har ingenting med PIK att göra. Men gör som du vill. Lite fjantigt av dig dock.

Levi har slutat alltså. Det är väl bra? Det är så det ska gå till.

Men om du fortfarande tror videon är "PIK-propoganda" så kan du iaf läsa detta:

http://www.newsmill.se/artikel/2010/12/12/vad-jag-s-g-i-mosk-...

Samma person fast i text-form. Personen är Miljöpartist.

Levi bör helt klart starta sig ett eget parti så han får tala fritt! Fri från etablissemangets inskränkta bojor och allt det där...

Vi stackars svenskar behöver en riktig sanningssägare i mörka tider som dessa. Inshallah!

Medlem

Fargo: Ah, men det har jag hört om tidigare. Moskén i Storbritannien, vilken självmordsbombaren i Stockholm besökte, har ju spridigt en hel del extrema åsikter om bl.a. judar och homosexuella. Inte helt olikt extrema åsikter som frodas i en del frikyrkliga (även Svenska kyrkan) församlingar i Sverige.
Men för att svara på din poäng - självklart finns det problem inom islam. Men jag tror det är dumt att måla upp det så svart som vissa gör. (Att jag inte kollade på klippet som du länkade till var att det var upplagt via en "blogg" som sprider ett budskap som jag inte kan med att ens orka lyssna till.

Sebastian Lind: Ja, och han kan ju till och med komponera sina egna ledmotiv. För övrigt en sorgens dag för antirasister runt om i landet. Levi Klausen var en riktigt bra PR-människa för antirasiströrelsen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar