Ny mobiltelefon!

Medlem
Ny mobiltelefon!

Hej allihopa.

Nu har min snart 4 år gamla Nokia nästan helt slutat att fungera, så därför måste jag ta och köpa mig en ny mobil snarast.
Frågan är dock vad för mobil jag ska köpa. Jag har kollat in Sony Ericsson X10 mini Pro och den verkar intressant, men vad finns det mer för intressanta mobiler på marknaden? Vad kan ni rekommendera?

Prisklassen jag är inne på är mellan 2-3000 kr.

Värt att notera är att jag inte tänker köpa en Iphone, så ni behöver inte skriva ner tips om en sån.

Tacksam för hjälp

//Jozo

Medlem

beror på vilka krav du har på mobilen, googles lur är rätt häftig och ligger på rimlgt kostnad, och tbh iphone är sooo overpriced piece of crap!


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Jag rekommenderar en telefon med Android.
Det finns massvis med olika modeller. Det enda rätta är väl egentligen att åka in till en butik och klämma och känna på olika telefoner för att se vilken man gillar mest.
Samt att såklart läsa så mycket man kan om modellen man är intresserad av.

I din prisklass så skulle jag tro att just X10an är bland dom mest populära.

Skriv vilka krav du har på mobilen som tex storlek/design och funktioner så kan jag försöka tipsa om några olika modeller.

Jee
Medlem

Är nöjd med min X10 mini så den kan jag rekommendera. HTC Wildfire är i samma prisklass.
Swedroid har bra recensioner.


signatur

Eller inte?

Medlem

Nöjd med min Nokia n8, dock ej under 3000kr


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Tack för svaren. Det jag är ute efter är en lite mindre mobil, så därför verkar X10 mini passa mig bra. Andra krav är att den ska ha tangentbord och jag ska kunna surfa på den.

Jag får helt enkelt resa in till stan och kolla runt och känna på mobilerna lite grann.

Tack för länken också Jee, det verkar vara en bra sida om ämnet.

Medlem

Jag har läst runt lite mer om X10 mini pro nu, och det verkar vara många som klagar på batteritiden. Hur är det med batteriet, är det så dåligt så att man måste ladda varje dag?

Avstängd

alla smartphones måste man ladda nästan varje dag, tyvärr

MFC
Medlem

Sonim XP3.2 Pro

Finns i svart och gult:
Svart:
http://katshing.se/mobiler/sonim/sonim_xp3.2_pro-12224_21459

Gult:
http://katshing.se/mobiler/sonim/sonim_xp3.2_pro-12224_21460

Rent spontant tips, priset är väl något högt men det finns tidigare modeller för en billigare slant:
http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=sonim


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Jee
Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har läst runt lite mer om X10 mini pro nu, och det verkar vara många som klagar på batteritiden. Hur är det med batteriet, är det så dåligt så att man måste ladda varje dag?

Beror väldigt mycket på hur man använder den. Tror jag klarat mig i 3 dagar någon gång men då har jag inte använt den och knappt någon datatrafik. Men det har blivit bättre sen jag köpte den i somras. (Har inte en pro men antar att dom är nästintill identiska när det gäller batteritid)

Förresten om du är intresserad av att spela så kommer det fler och fler spel till Android. Dom flesta jag testat funkar på X10 mini så det är inga problem där men det kan bli ganska pilligt. Särskilt i spel som Pocket Legends. Men man köper ju kanske inte en liten mobil för att spela MMO-spel på den.


signatur

Eller inte?

Medlem

Kolla in ZTE Blade. En mer prisvärd telefon går inte att få.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Avstängd

Själv är jag ett fan av HTC. Jag tycker faktiskt lite bättre om deras Androidversion än SE:s, även om jag bara har skrapat på ytan av den senare. Personligen tycker jag det är mer av en nackdel än en fördel att ha en så liten mobil som en X10 mini. I dina kläder skulle jag kika lite mer på HTC Wildfire.

Medlem

Tyvärr så var bilbatteriet helt urladdat idag när jag skulle in till Norrköping och kolla runt på mobiler. Det får bli i helgen i istället...

Tack för tipsen allihopa, jag får ta och kolla igenom och känna på mobilerna innan jag bestämmer mig.

HTC Desire HD kommer att passa dig bättre...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

HTC Desire HD kommer att passa dig bättre...

TS är ute efter en lite mindre mobil i prisklassen 2-3000kr, raka motsatsen till DHD :\


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Eftersom jag jobbar mycket med htc så kan jag säga att jag inte direkt är impad av deras kvalitet.

Dom sprutar ut modeller med små skillnader och alla möjliga buggar.

Dock så senaste htc med android har hittils genererat väldigt lite support så den kan ju vara nåt ,me alldeles för få användare med den så kan inte garantera att strul inte uppstår.

Om du kan undvik htc helt o hållet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nej, HTC hade jag inte tänkt skaffa. Systern min har en sådan, och den är jag verkligen inte imponerad av.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Nej, HTC hade jag inte tänkt skaffa. Systern min har en sådan, och den är jag verkligen inte imponerad av.

Tycker det är fel att dra alla HTC's över en kam. De har visserligen mer modeller än nödvändigt och en del ganska dåliga. Men Legend och Desire är riktigt bra telefoner!
Har aldrig varit så nöjd med en telefon som jag är med min HTC Legend

Vilken modell har din syster?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Angående HTC så kan jag nämna att jag också har en Legend, och jag är väldigt nöjd.
Jag hade lite problem i början med ett antal buggar men det har löst sig genom diverse uppdateringar, och med senaste 2.2 (Froyo) så är telefonen nästintill helt perfekt.

Medlem

Jag tror att den heter Tatoo, är dock inte helt säker. Den känns så plastig och ömtålig. Den fryser också väldigt lätt, vilket inte är speciellt bra...

Jepp det låter som en Tatoo, budget varianten av en riktig htc verkar det som...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Har inga problem alls med min, verkar som om vissa har otur.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Antikvitet

Som admin, kung och maharadja så skiter jag i din inledande regel.

Varför inte skaffa en iPhone? Jag har aldrig träffat en missnöjd iPhone-ägare. Den har såklart lite brister, men det har flickvänner också.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

hehe *Wallah, Wallah*

Därför att den är så dyr samt att den är så låst. Jag skulle gärna skaffa en Iphone om jag hade råd, men det har jag tyvärr inte just nu.

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Michael Douglas recommends:

Antikvitet
Skrivet av John:

Som admin, kung och maharadja så skiter jag i din inledande regel.

Varför inte skaffa en iPhone? Jag har aldrig träffat en missnöjd iPhone-ägare. Den har såklart lite brister, men det har flickvänner också.

Haha, alla iPhone-hatare i tråden grät en tår av blod av vetskapen av att du helst vill ha en iPhone egentligen.

Men du, köp en iPhone 3GS då? De är inte pjåkiga alls och du kan säkert hitta en rätt billigt nu.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Heh. Citerade dig själv John (?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Jag kan det här med forum vet du. Häng med nu för tusan.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar