Se tekniken bakom L.A. Noire

Robot
Se tekniken bakom L.A. Noire

Läppsynkningen som fick spelvärlden att häpna förklaras och demonstreras.

#team-bondi


Medlem
Se tekniken bakom L.A. Noire

Det där var intressant. Riktigt snyggt.

Avstängd

Grafiken ser okej ut, men läppsynkningen samt deras ansikten är helt fenomenala!

Medlem

Detta är verkligen helt otroligt. Det ser sinnesjukt realistiskt ut, nästan läskigt att titta på. Hoppas fler utvecklare hoppar på detta "lipsyncing" tåg, så slipper vi döda ögon syndromet.

Det dem även nämner om att man kommer kunna avslöja människor beroende deras ansiktsuttryck är ganska otroligt och kommer troligen ha en stor påverkan i spelet.

Medlem

Något man skulle vilja se i Biowares produkter, skulle lyfta upp dialogerna till helt nya nivåer. sjukt snyggt iaf

Medlem

Kan inte sluta tänka "Kenneth Cosgrove!
Mad Men!"

Otroligt bra gjort, härligt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fyfan va coolt!

Medlem

Det här ser oerhört intressant ut.

Medlem

Oerhört snygga ansiktsanimationer. Ser verkligen fram emot detta

Medlem

Skulle inte förvåna mig ifall Valve använda tekniken i någon framtida uppföljare av Half-Life


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Medlem

detta ser man fram emot

Medlem

Denna teknik är ju samma teknik som användes i Avatar, så det är inte speciellt konstigt att det ser riktigt coolt ut. Den frågan jag fick efter jag sett detta är, hur skulle Heavy Rain 2 bli med denna teknik?

Då folk nästan fick ångest och andra känslor i första spelet, hur skulle det då bli med en tvåa med riktiga animerade ansikten och perfekt läppsynkning?


signatur
Medlem

Nice nice nice


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Fantastiskt men synd att sådana realistiska ansiktsrörelser sitter på en karaktär vars grafik och omvärld begränsas av en för många år gammal hårdvara i en konsoll. Men visst vi känner ju inte till något annat men tänk er en parallell verklighet utan spelkonsoller och hur mycket längre man hade kunnat komma. Istället för att stå med bebisskallror och hoppa framför TV:n kunde man kanske haft Virtual Reality-liknande MMO /soldatsim här säkert.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Synd bara att dom ändå ska envisa med så uppenbara ansiktsuttryck som möjligt. Vi spelare är ju tydligen fortförande lika dumma i huvudet.

Lite kul dock att det sätter betydligt större krav på röstskådespelarna. Slår detta igenom så får vi kanske snart se riktiga skådisar spela 3d-avatarer inom kort. Detta ser jag gärna i TES:V

Medlem

Synd bara att ögonen inte är helt animerade, i vissa sekvenser står de helt still och flackar inte runt eller fokuserar på den karaktären talar till, men det är ju en bit kvar.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Hoppas dom applicerar denna teknik till dom kommande GTAerna


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Ramrod:

Denna teknik är ju samma teknik som användes i Avatar, så det är inte speciellt konstigt att det ser riktigt coolt ut. Den frågan jag fick efter jag sett detta är, hur skulle Heavy Rain 2 bli med denna teknik?

Då folk nästan fick ångest och andra känslor i första spelet, hur skulle det då bli med en tvåa med riktiga animerade ansikten och perfekt läppsynkning?

Njaaa, inte helt samma teknik, nej..

I Avatar hade varje skådespelare en kamera framför ansiktet som fångade rörelser (mera likt traditionell moCap). Den kunde även utföras on the fly, dvs. medans skådespelarna interagerade med varandra.

Det här är något helt annat

Medlem

Garanterat köp! Ballt att Brian Krause är med. Såg ut som Ryan Reynolds också.

Medlem

Antar att de använder Image Metrics teknologi, eller?

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Synd bara att dom ändå ska envisa med så uppenbara ansiktsuttryck som möjligt. Vi spelare är ju tydligen fortförande lika dumma i huvudet.

Lite kul dock att det sätter betydligt större krav på röstskådespelarna. Slår detta igenom så får vi kanske snart se riktiga skådisar spela 3d-avatarer inom kort. Detta ser jag gärna i TES:V

Om du inte såg det, så är det riktiga skådespelare med!
T.ex. Alexa Alemanni från TV-serien Mad Men. Även Aaron Staton från Mad Men.
Sean McGowan har ju varit med i ett avsnitt av dom flesta stora serierna som 24, Bold And The Beautiful, NCIS, JAG osv.
Tyckte en av busarna som var i förhör såg ut som Kevin Connolly från Entourage, men står inte att han är med i spelet på IMDB.

Och den största av dom alla jag sett där är ju John Noble som spelar i Fringe och spelade Denethor i LOTR filmerna.

Skrivet av Eriand:
Skrivet av Ramrod:

Denna teknik är ju samma teknik som användes i Avatar, så det är inte speciellt konstigt att det ser riktigt coolt ut. Den frågan jag fick efter jag sett detta är, hur skulle Heavy Rain 2 bli med denna teknik?

Då folk nästan fick ångest och andra känslor i första spelet, hur skulle det då bli med en tvåa med riktiga animerade ansikten och perfekt läppsynkning?

Njaaa, inte helt samma teknik, nej..

I Avatar hade varje skådespelare en kamera framför ansiktet som fångade rörelser (mera likt traditionell moCap). Den kunde även utföras on the fly, dvs. medans skådespelarna interagerade med varandra.

Det här är något helt annat

Förlåt att jag glömde ett "BYGGER PÅ"


signatur
Medlem

Coolt! Nästan lite läskigt dock.

Medlem

Det här sätter en ny nivå på spelen!

Medlem
Medlem

Äntligen! Länge och funderat när det skulle komma spel med den här tekniken. Amd visade upp nått liknande för nått år sen, vilket såg sinnessjukt bra ut. Lär ju bli standard i de spel som kräver inlevelse!

Skrivet av tavener:

Coolt! Nästan lite läskigt dock.

Instämmer

Fifan så fräänt:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

ohhh älska läppsynken.. fan älska allt! Detta blir definitivt ett köp! Här ska det lösas mord 2011 ;D


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

tekniken skulle vara perfekt i ett fallout spel

12
Skriv svar