Genomgång av PC-striderna i Dragon Age II

Robot
Genomgång av PC-striderna i Dragon Age II

Vare sig du föredrar turordningsbaserade rollspel eller mer actionorienterade varianter finns det något för dig i Dragon Age II. Spelets lead designer, Mike Laidlaw, ger oss en grundlig genomgång.

#dragon-age-ii


Medlem
Genomgång av PC-striderna i Dragon Age II

Sådär ska det se ut, bra action. Nu kan jag avinstallera DA:O och vänta på det här ist.

Medlem

Ser bra ut (med pausfunktionen). Men jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att det där inte är det slutgiltiga UI:t, ser ju för jäkligt ut :S

Medlem

Jag vet inte om jag gillade animationerna. De påminner om mangarörelser eller nått. Rör sig väldigt fort och mekaniskt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

UI:t var ju samma som DA tror jag pc versionen ser ju bäst ut igen yess


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Tycker grafiken ser jäkligt trist ut. Första spelet är ju waaay snyggare?

För att vara en som spenderat säkert 300 timmar på första spelet är jag rätt besviken här. Gillar att man äntligen får ha en röst på sin karaktär och sådär, lite mer Mass Effect över det hela ... men det är allt, känns det som just nu.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Håller med föregående talare, grafiken känns grådassig och allämnt tråkig. Och UI:t är, sämst? Fast det lär fixas. Hur som helst sugen på tvåan, 268 timmar spelade på Origins inklusive DLCs och expansionen.

Medlem

saru: du menar att det inte är några animationer alls?

Medlem

Kunde de inte bara gjort en fortsättning på Baldurs Gate


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Action är att föredra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser ut som de gjort lagom med förbättringar/ändringar från DA:O så ser verkligen fram emot det här :D! Gillar att animationerna har fått ett riktigt upplyft så man kan göra lite mer grymma attacker :)!

Medlem
Skrivet av Emetic:

Kunde de inte bara gjort en fortsättning på Baldurs Gate

tror aldrig det kommer bioware verkar vilja göra egna universum och inte Forgotten Realms. Tror ett nyt Baldurs Gate skulle likna dragon age med dock gillar jag båda.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Vad i helvetet har de gjort med UI:t .. SATAN!

Medlem

Ugh... Allt för. HASTIGA. RÖRELSER.

Way to FUCK IT UP again, bioware!

Medlem

Riktigt fult. Striderna är exakt som i KOTOR, dvs inte mycket har hänt under alla år, lite dåligt.


signatur
Medlem

Riktigt snyggt, och diggar animationerna stenhårt. Ska verkligen bli kul att spela. BioWare scores again!

Medlem

uin ser totalt skit ut!
men rogue gör litte mer acrobatik nu i alla fall det är ett plus
men komemr nog inte bli ett köp för jag är en sur på att man inte får välja ras.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Striderna ser ut att gå i fast-forward (om man bortser från paus-systemet).
Känner man bioware rätt, kommer de rädda detta spel pga handlingen.

Precis som artikeln antyder, får jag en känsla av att DA2 riskerar att bli en aning "fördummat.". Ju fler personer man anpassar ett spel till, desto större chans att spelet blir ännu mer förenklat. Det är min hypotes.

Spelet "ser" ganska flashigt ut och jag hoppas inte att bioware fokuserar allt för mycket på att varje stridsscen skall se ut som en scen från mortal kombat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kul att hawke får lika mycket stryk oavsett om han kör taktiskt eller rambo. Lär ju ha varit easymode på första.

Undrar om AIn är lika dum i huvudet som i första DA, dvs kastar alla spells man inte vill att de ska kasta på de fiender man inte vill ska bli träffade.

Medlem

Well i'm sold. Dags att förbeställa

Medlem

[quote=Undrar om AIn är lika dum i huvudet som i första DA, dvs kastar alla spells man inte vill att de ska kasta på de fiender man inte vill ska bli träffade.[/quote]

Det är ju helt upp till dig med tactics vem som skall träffas och vad som skall kastas på vem.

Går ju att fin justera dom redigt mycket.

Medlem

omvänd.. nä knappast.. konsollduttat och inrutat.. det som gjorde dessa spel bra var karaktärsutveckling.. och alla valmöjligheter.. detta ser ut lite som mortal kombat med story,...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Wartex:

Kul att hawke får lika mycket stryk oavsett om han kör taktiskt eller rambo. Lär ju ha varit easymode på första.

Undrar om AIn är lika dum i huvudet som i första DA, dvs kastar alla spells man inte vill att de ska kasta på de fiender man inte vill ska bli träffade.

ledsen men ditt eget fel finns tactics där man väljar vilka det attackerar vilka spells osv.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Wartex:

Kul att hawke får lika mycket stryk oavsett om han kör taktiskt eller rambo. Lär ju ha varit easymode på första.

Undrar om AIn är lika dum i huvudet som i första DA, dvs kastar alla spells man inte vill att de ska kasta på de fiender man inte vill ska bli träffade.

ledsen men ditt eget fel finns tactics där man väljar vilka det attackerar vilka spells osv.

Ledsen men man måste modda spelet för att få någon som helst intelligens i ens karaktärer. Vad är det för dum idé att man måste spendera surt förvärvade utvecklingspoäng på tactics för att ens karaktärer inte ska vara idiotdumma. Och inte ens på högsta nivån av tactics finns det tillräckligt med plats för att göra så att de beter sig smart såvida man inte moddar spelet (thank god för PC). Förr i tiden var det upp till utvecklarna att skapa bra AI och bra spel. Nu verkar det som att man lämnar över det ansvaret till spelarna och moddarna.

Visst vore det tråkigt om ens karaktärer klarade sig helt själv utan att du lade dig i hur de slogs, men någon måtta får det vara.

Medlem

AI'n i Bioware's spel är ju helt obefintlig, har väl varit så sedan KOTOR då dom struntade helt i att dom sprang rakt genom ett minfält te.x (och dog som följd). I ME så kunde AI'n inte ens öppna dörrar, så dom fastnade utanför.

Bioware är nog det spelföretag som gör minst framsteg i utvecklingen, och ofta istället går bakåt i utvecklingen. Deras tidigare spel hade te.x dynamiska väder och dag/natt cykler, detta är tydligen för avancerat för dom numera.


signatur
Medlem

håller med Saru. Animationerna ser ... ''äckliga'' ut

Medlem

känns som dragon age är ett spel man hatar eller älskar jag gillar dragon age dock.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hoppas de ökat svårighetsgraden. Ettan var på tok för lätt när man fått de rätta spellsen. Den enda jag hade problem med var den där extra-bossen som tryckte i ett rum i en gränd i Denerim. Han var typ immun mot magi Gaxkan lr nåt sånt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Btw. Ni som klagar på grafiken. De har ju inte lagt på alla texturer än.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

AI:n verkar vara om möjligt till och med dummare än den i Mass Effect...

12
Skriv svar