Du är mänsklighetens sista hopp i Crysis 2

Robot
Du är mänsklighetens sista hopp i Crysis 2
Medlem
Du är mänsklighetens sista hopp i Crysis 2

Alltså, jag gillar Crysis och allt som har med det att göra; men den här trailern var ingen höjdare

Medlem

ser bra ut, behövs nog en ny dator för mig för att spela Crysis 2.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Hmm... Tycker spelet ser ut att bli sämre och sämre för varje trailer man ser.. Är tyvärr rädd att det kommer bli en flopp... Hoppas verkligen jag har fel. En sak som gör mig lite fundersam är, rösten säger att han är det ENDA hoppet.. vad hände med kollegorna från första spelet?

Medlem

Tyckte det var en grym trailer.
Fast ser ju inte ut att vara lika öppet som Crysis 1 (även fast det var ganska linjärt).


signatur

Have a good time!

Medlem

I am gonna looove this game

Medlem

Såg ju ut att vara lite trevlig action, varken mer eller mindre.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Hmm... Tycker spelet ser ut att bli sämre och sämre för varje trailer man ser.. Är tyvärr rädd att det kommer bli en flopp... Hoppas verkligen jag har fel. En sak som gör mig lite fundersam är, rösten säger att han är det ENDA hoppet.. vad hände med kollegorna från första spelet?

Det är inte samma huvudperson. Denna heter Alcatraz tror jag.


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

det ser riktigt snyggt och härligt ut, men jag gillar inte att slåss mot utomjordingar :/ det är mycket trevligare att slåss mot människor.

Medlem

Vad exakt gör nya Crysis 2 engine? något dx11 alls? jag har inte läst in mig nåt på't.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Wow, måste vara ett av få spel där grafiken är sämre än föregångaren.

Medlem

Meh... Inte imponerad.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Meh. Nerdummat skräp ser det ut att bli, precis som mass effect 3.
Känd västerländsk storstad: Check
Aliens som anfaller: Check
Vapen som låter "pf pf pf pf pf pf": Check
Övernaturliga Krafter: Check

Medlem

OM konsolerna är efter PC med en generation eller mer, bör detta se ut som Crysis 1, bara det att det kommer bli stelare, dock kul med stadsmiljö.

Medlem

"Du är mänsklighetens sista hopp i Crysis 2 "

I'm not sure I'm ready for such a burden.

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Wow, måste vara ett av få spel där grafiken är sämre än föregångaren.

Det blir så när det inte är PC exklusivt längre.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Hmm... Tycker spelet ser ut att bli sämre och sämre för varje trailer man ser.. Är tyvärr rädd att det kommer bli en flopp... Hoppas verkligen jag har fel. En sak som gör mig lite fundersam är, rösten säger att han är det ENDA hoppet.. vad hände med kollegorna från första spelet?

I second that! :\

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vad exakt gör nya Crysis 2 engine? något dx11 alls? jag har inte läst in mig nåt på't.

Nya Cryengine är i huvudsak en anpassning (läs: nedbantning) för konsollernas mer begränsade hårdvara - Tyvärr.
Dock kommer det finnas lite förbättringar med så vitt jag vet. Om nya följer den gamla motorns koncept, så tror jag nog att "konsollen = §" kommer att kunna göra oss PC-ägare MYCKET glada precis som förra gången!!!

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Wow, måste vara ett av få spel där grafiken är sämre än föregångaren.

Sämre vet jag inte, men annorlunda mot ettan... Tyvärr känns konceptet för urvattnat sedan en massa andra spel i stadsmiljö. Låt oss hoppas att Crysis 2 har någonting i rockärmen...

Skrivet av Zpiritual:

Meh. Nerdummat skräp ser det ut att bli, precis som mass effect 3.
Känd västerländsk storstad: Check
Aliens som anfaller: Check
Vapen som låter "pf pf pf pf pf pf": Check
Övernaturliga Krafter: Check

Jag hoppas du har fel om Mass Effect 3 och i övrigt önskar jag att jag kunde säga emot dig. Tyvärr tror jag du har alldeles för rätt =(

Skrivet av tiny:

OM konsolerna är efter PC med en generation eller mer, bör detta se ut som Crysis 1, bara det att det kommer bli stelare, dock kul med stadsmiljö.

Kul med stadsmiljö? Suck... Snarare... Stadsmiljö? Nu igen

Medlem

Nine Inch Nails ftw.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Meh. Nerdummat skräp ser det ut att bli, precis som mass effect 3.
Känd västerländsk storstad: Check
Aliens som anfaller: Check
Vapen som låter "pf pf pf pf pf pf": Check
Övernaturliga Krafter: Check

Nu är ju dock Mass Effect 3 ett spel som använt två spel till att sätta en ton utan att ens vara på själva planeten. Bara för att trailern visar en invasion betyder det inte att allt, om ens något, utspelar sig på den.

Medlem

Fråga till alla som klagar: Vilken miljö ska användas så? Djungel/tropisk ö är bortplockat i och med Crysis 1.

Medlem

Tyckte själv att trailern var fet, och mycket bättre än vad jag hoppats på. Ser faktiskt fram emot detta!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av kabex:

Fråga till alla som klagar: Vilken miljö ska användas så? Djungel/tropisk ö är bortplockat i och med Crysis 1.

Rymd miljö såklart

Medlem

Fan vad dåligt ljud?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bra trailer men... eftersom det är gjort till konsoler så kommer det aldrig att utnyttja PCs överlägsna hårdvara som Crysis 1 gjorde. Därför ser det inte särskilt revolutionerande ut heller.
Crysis har blivit en i mängden av konsol-spel.

Medlem

Det som var roligt med ettan var ju att man slogs mot människor, robotar & aliens, nej tack.

Medlem

Jag gillade ettan förutom utomjordingarna, så denna trailer är något oroväckande.
Angående konsollernas inverkan så skulle jag inte höja ett ögonbryn ifall spelet blir i tredjeperson med något coversystem. Men nu ser det i alla fall ut som om de inte implementerat det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tror att Crysis i storstadsmiljö kommer bli roligare än det var på den tropiska ön Ser riktigt lovande ut imo


signatur

Game long and prosper

Medlem

Enligt mig ser det fruktansvärt tråkigt och linjärt ut. Bättre än ettan, givetvis, men hur svårt är det egentligen att uppnå? Det första spelet var värdelöst(gameplay mässigt) enligt mig.

Detta ser ut att gå ut på att skjuta fienden i vågor, om och om igen, i stadsmiljö. Det känns som jag redan gjort detta tidigare, flera gånger, i andra spel? Menar inte att jämföra, men det börjar bli lite tjatigt. Jag är i alla fall trött på att bara skjuta fienden vilt i syftet att bara komma fram till Point B, för att sedan repetera vad jag gjort sedan jag började spela.

Just my two cents.

12
Skriv svar