känslan i Cod BO vs mw2 mw?

Medlem
känslan i Cod BO vs mw2 mw?

jag har märkt att när man spelar BO om man kommer ifrån mw2 känns spelet ganska instängt på nått sätt.
många konstiga grejjer händer hela tiden som kastade en granat som studsade på en sten som hade en hemlig kant 1 meter ut,kunde inte skjuta igenom en playwood skiva men bli skjuten från andra hållet, massa små men konstiga saker.
kolla denna filmen t.e.x. så förstår ni vad jag menar,search and destroy och flash va ju mitt eget fail men vafan stoppar granaten? Titan tyg tråd ifrån persiennen?,
kanske bara jag som är negativ men händer otroiligt mycke såna grejjer när jag spelar.
vad är er erfarenhet?
http://www.youtube.com/watch?v=Z03c_cVPDag:evil:

Medlem

Njae, gillar känslan överlag. Snipers är väl det enda som jag tycker funkar sådär, dåliga hitboxes (spelar på pc).

Sen så på den där videon, vem försöker slänga en granat igenom persienner?

Medlem

Jag håller med att känslan inte alls är densamma. Det märks tydligt att det är samma utvecklare som World at War. Båda spelen har liknande känsla. Jag har fortfarande riktigt roligt med Black Ops, men något MW2 är det inte.
En väldigt tydlig detalj är spawnsystemet som är totalt ruttet i Black Ops jämfört med MW2. Sen är kartorna inte alls lika bra heller.
IW är bättre utvecklare än Treyarch.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

fan va surt med persiennerna.. detaljer!!!!

Medlem
Skrivet av StrongBad:

IW är bättre utvecklare än Treyarch.

IW "var" en bättre utvecklare än Treyarch.

Företaget som vi kände det finns ju dock inte längre då så pass många har antingen lämnat företaget eller blivit avskedade.

Avhopparnas nya företag, "Respawn Entertainment", har ju i princip mer av IW's talanger numer än vad de själva har. Nästa CoD från IW lär ju bli enbart i namnet, antagligen är det Treyarch folket bakom.

Medlem

Kan ju iaf säga att MW2 blev inte tråkigt förräns prestige 8-9, är prestige 5 på BO och är redan uttråkad.. så väntar på mappacks nu

Medlem

MP-banorna i BO är för små, åtminstone 2 banor bör vara av större karaktär. Sen är det mest personliga preferenser som gör att jag inte gillar spelet lika mycket som tidigare i serien. Miljöerna är tråkiga, vapnen och omladdningsanimationerna likaså. Och jag saknar att låsa upp attachments med challenges och inte köpa dem direkt.

Å andra sidan tog de bort commando och one man-army. Att man kan göra egna red-dots är inte helt fel, och wager matches är jättekul. Storyn var också bra.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Känslan är la likvärdig på båda (medelmåttig, vapnen går way för rakt). Det som är mycket, mycket sämre på black ops är banorna, som verkligen är jättesämst Bilen med.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

mw är enda spelet som går att spela på dator, dom andra 2 spelen är så dåliga så dom måste spelas på konsol.

Medlem

Mycket behagligare tempo i BO. Vapnerna i MW2 låter som leksaksvapen, etc. För högt tempo också

Medlem

Känns alltid som att jag dör först i en strid 1vs1 i BO, därmed i MW2 kan jag iallafall vinna ibland...

Och alla vapnen splittrar åt sidan i BO, som är jävligt jobbigt.
Bra EX på mw2 är ACR, all rekyl går bara rakt uppåt, visst är det dåligt, men det ger mer känsla av COD

1
Skriv svar