Secret of Mana till Iphone nu i december

Robot
Secret of Mana till Iphone nu i december

Klassiskt Super Nintendo-rollspel i en portabel äppelmörsare nära dig inom kort.

#secret-of-mana, #square-enix


Medlem
Secret of Mana till Iphone nu i december

Det är nu man skulle äga en iPhone va?

Medlem
Skrivet av Kotou:

Det är nu man skulle äga en iPhone va?

Skulle inte direkt förvåna mig om det kom på Android lite senare.

Vilken skittrailer!
Mer än hälften av filmen var loggor och sen en statisk bild.

Medlem

Sablar!
Får hoppas det hittar till fler mobil-OS annars har jag just hittat enda skälet att äga en iPhone, och tyvärr ett väldigt bra skäl. Secret of Mana är fasen det bästa spel jag någonsin spelat

Medlem

Spelet kommer SJÄLVKLART inte till Android, det är en för fragmenterad plattform.

Medlem

varför inte "secret of mana 3"/sieken densetsu 3. Gudomlig gameplay och epic story.

Medlem
Skrivet av dmon:

varför inte "secret of mana 3"/sieken densetsu 3. Gudomlig gameplay och epic story.

För att 1an är/har:

1. ..första delen i serien
2. ..översatt av Square redan
3. ..mindre invecklad story/spelmekanik
4. ..mindre omständig grafik och kontroll så det blir "lättare" att anpassa för iphone.
5. ..redan "er-/känd" av massan i Väst

Seiken Densetsu 3 är för mycket av en chansning för att släppas till iphone, men om 1an slår stort så kommer det öka sannoligheten.

Medlem
Skrivet av dmon:

varför inte "secret of mana 3"/sieken densetsu 3. Gudomlig gameplay och epic story.

Min första tanke också, Secret Of Mana i all ära men spelet känns lite tunnt när man spelat igenom Seiken Densetsu 3.

Medlem

Den får i alla fall inte mig att köpa iphone plus det där spelet.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av dmon:

varför inte "secret of mana 3"/sieken densetsu 3. Gudomlig gameplay och epic story.

För att 1an är/har:

1. ..första delen i serien
2. ..översatt av Square redan
3. ..mindre invecklad story/spelmekanik
4. ..mindre omständig grafik och kontroll så det blir "lättare" att anpassa för iphone.
5. ..redan "er-/känd" av massan i Väst

Seiken Densetsu 3 är för mycket av en chansning för att släppas till iphone, men om 1an slår stort så kommer det öka sannoligheten.

Ska man vara petig så är detta japanska tvåan.

Medlem

raslon, du har rätt. tack

Medlem

Redan ute i Nya Zeeland's appstore, bör dyka upp i den svenska någon gång i kväll/natt för den som e intresserad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

sådana här kontroller passar sig inte för rörelsekänsliga skärmar. De borde vänta till Sony Ericsson släpper sin playstation-telefon eller bara släppa till Nintendo DS

Medlem
Skrivet av hankmander:

sådana här kontroller passar sig inte för rörelsekänsliga skärmar. De borde vänta till Sony Ericsson släpper sin playstation-telefon eller bara släppa till Nintendo DS

Håller med. Spel till iPhone är bara på leksaksnivån än, och lär säkert stanna där. Det är som roliga flash-spel. Beroendeframkallande, men inte mer. Ett komplicerat spel som SoM. Tveksam. Köpte MegaMan 2 när jag fick min iPhone, men gav upp, det var värdelöst. Kontrollerna funkar inte på plattformen.

Medlem

Så djävla fett!

Medlem

Snesoid?


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Vilken skittrailer!
Mer än hälften av filmen var loggor och sen en statisk bild.

Det kan bero på att det där inte var en trailer alls, mer teaser.
Finns ju någon film som visar det lite mer från E3 också, har för mig att FZ skrev om den tidigare.
Finns på denna Youtube-länk iallafall.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

S_Z
Medlem
Skrivet av pikzel:
Skrivet av hankmander:

sådana här kontroller passar sig inte för rörelsekänsliga skärmar. De borde vänta till Sony Ericsson släpper sin playstation-telefon eller bara släppa till Nintendo DS

Håller med. Spel till iPhone är bara på leksaksnivån än, och lär säkert stanna där. Det är som roliga flash-spel. Beroendeframkallande, men inte mer. Ett komplicerat spel som SoM. Tveksam. Köpte MegaMan 2 när jag fick min iPhone, men gav upp, det var värdelöst. Kontrollerna funkar inte på plattformen.

Håller definitivt inte med om. De har lämnat "leksakenivån" för ett bra tag sen. Finns massor med "riktigt" spel på Appstore nu och fler lär det bli nu när de stora utvecklarna som id och Epic Games har gett sig in och rejält höjt nivån för vad man grafiskt sett kan förvänta sig av ett iPhone spel i och med Rage och Infinite Blade.

Min nuvarande tidsfördriv är iPhones egen Gran Turismo, Real Racing 2. Fantastiskt välgjort och snyggt bilspel med grymt skön kontroll: http://www.youtube.com/watch?v=0kl_9Y3e0m0

Även sugen på att testa Aralon: Sword and Shadow HD som är ett open world RPG som skall vara riktigt bra men det får vänta: http://www.youtube.com/watch?v=ofzeOJQgTLY

Touch kontroll är en vanesak och inget jag längre har något som helst problem med i majoriteten av spel jag kör.

Medlem

Hur mycket jag än älskar min iPhone och spelen som finns till det så har även jag insett att Apple MÅSTE släppa en addon som ger riktiga knappar. Hade det kommit så hade Apple sprungit om Nintendo och Sony över en helg...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

1
Skriv svar