Bad company 2 stänger av min dator D:

Medlem
Bad company 2 stänger av min dator D:

Tjo!
Jag fick nyligen en ny dator (laptop), och jag testa direkt installera Quake live och Black ops. båda spelen rullar finfint, men sen installerar jag Bad Company 2, och när det väl är klart och jag ska testa spela det, stängs datorn av. inge BSOD, inge error...den bara stängs av
skyll inte på överhettning, för spelet hinner inte ens starta.
tack på hörhand.

3x2.1 Ghz
1 Gb grafik
4 Gb ram
win 7 premium 64 bit

Medlem

Som alltid skulle jag rekommendera att uppdatera drivrutinerna, speciellt i detta fall då jag hade samma problem (dock stationär) då det började fungera när jag uppdaterade ljudkorts-drivrutinerna.

Medlem

Antar att du har Windows 7. Tryck på start-menyn -> skriv "Visa avancerade systeminställningar" (utan citattecken) -> tryck Enter -> klicka på "Inställningar" under Start och återställning -> klicka ur "Starta om automatiskt" -> Tryck Ok.

Din dator bör nu visa blåskärmar. Skriv ned felmeddelandet nästa gång det händer och posta det här.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:

Din dator bör nu visa blåskärmar. Skriv ned felmeddelandet nästa gång det händer och posta det här.

jag är inte stört förtjust i blåskärmar eftersom jag hört att mångas datorer slutat fungera efter blå skärm :/
hadde däremot te en början kunnat testa nya drivare, men vet inte hur jag ska hitta ljudkortets namn och drivar version :/

Medlem
Skrivet av stoffe9522:
Skrivet av noaxark:

Din dator bör nu visa blåskärmar. Skriv ned felmeddelandet nästa gång det händer och posta det här.

jag är inte stört förtjust i blåskärmar eftersom jag hört att mångas datorer slutat fungera efter blå skärm :/

Det enda den inställningen gör är att förhindra automatisk omstart vid blåskärm. Jag tror att du redan HAR blåskärmar, men skärmen hinner inte visa dom innan datorn startar om. Mycket vanligt.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av stoffe9522:
Skrivet av noaxark:

Din dator bör nu visa blåskärmar. Skriv ned felmeddelandet nästa gång det händer och posta det här.

jag är inte stört förtjust i blåskärmar eftersom jag hört att mångas datorer slutat fungera efter blå skärm :/

Det enda den inställningen gör är att förhindra automatisk omstart vid blåskärm. Jag tror att du redan HAR blåskärmar, men skärmen hinner inte visa dom innan datorn startar om. Mycket vanligt.

kan hända, dock startar datorn inte om, utan den slocknar bara rakt av.

eak
Medlem

Du kan ju börja med att avaktivera ljudkortet i bios.
för det verkar vara ljudet som är problemet i så gott som alla fall av bc2 problem. sedan finns det diverse random crashar.
Som att mina vietnam menyer låser sig och anndra konstiga grejjer.
Vissa servrar går inte spela för spelet slänger ut en på skrivbordet eller låser upp hela datorn.

För att slippa att mitt spel crashar 1-5gånger i timmen så dödar jag processen för realtek hd audio innan jag startar spelet. Men min kompis som har en annan version av det ljudchipet på sitt moderkort hjälper inte det han måste köra ljudet helt avaktiveerat i bios.

1
Skriv svar