Secret of Mana släpps till iPhone idag

Robot
Secret of Mana släpps till iPhone idag

Gläd dig åt den fröjdefulla nyheten och spana in lanseringstrailern här.

#secret-of-mana


Medlem
Secret of Mana släpps till iPhone idag

Det är spännande att så gamla lir kostar sÅ mycket. Bra timvaluta ivf!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ursäkta språket men, ett jävligt bra spel. Ett av mina favoritspel igenom tiderna. Klarat det flera gånger och kan lätt tänka mig att köra det igen! Har dock ingen Iphone, men det finns ju lyckligtvis på Virtual Console


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Ett av TV-spelsvärldens vackraste intron och ett soundtrack som trots sin tekniska begränsning inte har några problem alls med att mäta sig mot dagens produktioner.

Hiroki Kikuta ftw~

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Ett av TV-spelsvärldens vackraste intron och ett soundtrack som trots sin tekniska begränsning inte har några problem alls med att mäta sig mot dagens produktioner.

Hiroki Kikuta ftw~

Mäta sig med dagens produktioner? Nämn ett modernt spel som har bra musik? (förutom Shadow Of The Colossus)

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av Pirazy:

Ett av TV-spelsvärldens vackraste intron och ett soundtrack som trots sin tekniska begränsning inte har några problem alls med att mäta sig mot dagens produktioner.

Hiroki Kikuta ftw~

Mäta sig med dagens produktioner? Nämn ett modernt spel som har bra musik? (förutom Shadow Of The Colossus)

Mass Effect serien och Halo serien, gillar personligen inte halo men musiken är rätt enastående.

Några exempel jag kom på sådär på rak arm, finns säkert flera.

Även om jag älskar Secret of manas soundtrack, som jag dessutom äger både PAL och Amerikanska format av, så tycker jag att många soundtracks från 16-bit eran är överskattade.

Medlem

65 spänn för ett gammalt SNES-spel.. Aldrig i livet.

Medlem

Håller med om att det finns en viss överskattning från den eran, men inte om man inkluderar pc (och amiga på en kant?); dock så tycker jag det stämmer lite grann att musiken är väldigt tråkig nuförtiden. Den senaste som överraskade mig musikaliskt var nog WoW: Cataclysm (även om jag är ett fan så blev jag riktigt förvånad).

Det åsido, Secret of Mana var riktigt bra! Jag tror att det är det enda jrpg jag orkat spela till maxlevel om man inte automatiskt slutar där det vill säga. Det värsta var då man spelat det sönder och samman, och sedan satt sig ned och suckade över spel de valde att släppa i PAL-format.

Medlem

Square Enix måste lära sig prissättningen på AppStore. Alla deras spel är helt vansinnigt dyra.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av Pirazy:

Ett av TV-spelsvärldens vackraste intron och ett soundtrack som trots sin tekniska begränsning inte har några problem alls med att mäta sig mot dagens produktioner.

Hiroki Kikuta ftw~

Mäta sig med dagens produktioner? Nämn ett modernt spel som har bra musik? (förutom Shadow Of The Colossus)

skojar du?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Eight08:

65 spänn för ett gammalt SNES-spel.. Aldrig i livet.

Kul å vara 12 år? Ta en titt på ebay å tradera för att se vad folk betalar, vi som ser skillnad på kvalite.

Medlem

Ett av dom bättre spelen någonsin, när Square fortfarande kunde göra bra spel.

Inaktiv

Har till denna dag aldrig haft nöjet att få spela Secret of Mana men har bara hört gott om spelet så jag tänker definitivt skaffa det till Virtual Console när jag fixat en Classic Controller.

Personligen tycker jag dom bästa spelen skapades under 80- och 90-talet. Snygg grafik och hela det där i all ära men tycker allt fler företag skulle våga gå och skapa gamla hederliga 16-bitars titlar igen. Inte bara portar utan nya titlar hade varit guld värt i mina ögon. Tänk vilket enormt rollspel du hade kunnat trycka in på en 360/PS3/Wii skiva i jämnförelse mot dåtidens kassetter

Medlem
Skrivet av Harpa:

Det är spännande att så gamla lir kostar sÅ mycket. Bra timvaluta ivf!

Men sluta grina. En lunch kostar betydligt mer.

Medlem

Känns som att man lånat en del av Zelda - A Link to the past, vilket inte nödvändigtvis behöver vara speciellt dåligt...

Medlem
Skrivet av Mabec:
Skrivet av Eight08:

65 spänn för ett gammalt SNES-spel.. Aldrig i livet.

Kul å vara 12 år? Ta en titt på ebay å tradera för att se vad folk betalar, vi som ser skillnad på kvalite.

Betalar dom dessa summor på ebay för själva spelet eller för en komplett kopia? Fråga dig det istället.

Skulle det vara en digital kopia så skulle dom inte betala ett korvöre. Samlare köper spelet för att det är komplett i kartong.

Kul att vara över 12 år men fortfarande en retard? Fail på dig.

1
Skriv svar