Codemasters: Verklighetsförankrade konflikter "dålig smak"

Robot
Codemasters: Verklighetsförankrade konflikter "dålig smak"

Operation Flashpoint: Red River-utvecklaren tycker varken att det är "smakfullt" eller "passande" att skapa krigsspel med verklighetsförankrade konflikter.

#operation-flashpoint-red-river, #electronic-arts, #medal-of-honor, #operation-flashpoint-dragon-rising


Medlem
Codemasters: Verklighetsförankrade konflikter "dålig smak"

Och jag tycker det är dålig smak att släppa diaries med saker som de säger ska va i spelet och sen är det inte de.

Lögnare är smaklösare än något annat.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nä det kan ju vara jobbigt att påminnas att folk blir dödade i krig runt om i värden. Bättre att göra ett krigsspel när man inte påminns om det så ALLA kan vara lyckliga. God jul

Medlem
Citat:

En av tjejerna som jobbar här, hennes brorson dödades av en improvised explosive device [IED] för ett par månader sedan. Så när jag hör sånt vill jag inte vara i ett jävla möte där jag snackar upp min IED-teknik, säger Lenton.

Tror du inte hennes bror visste om riskerna och konsekvenserna man kan uppleva med att gå in i ett krig?
Om du inte vill göra ett verklighets troget spel så varför i helvete tog ni TITELN Operation Flashpoint.. det spelet som gjorde kriget en aning verkligare framför dator skärmen?

Använd inte hennes bror för dina moraliska åsikter

Citat:

- Inte vid någon tidpunkt tyckte vi att det skulle vara coolt att låta titeln utspela sig i Helmand eller Afghanistan, eftersom det är ett pågående krig där och brittiska soldater dör. Vi gör fortfarande ett krigsspel och visar soldater som dör, men jag antar att [vår påhittade konflikt] gör att vi spelar säkert.

Det finns en otroligt stor mängd som uppskattar verklighets trogna historier än att spela nåt som bara är "coolt"

Tror du dessa kids som spelar CoD MoH bryr sig om historien som inspirerade spelen? dem är ju bara ute efter sina virtuella frags. vafna gör ett kul spel där man skjuter kaniner så hade dem spelat det. så varför denna moraliska snyft historian om att det är omoraliskt att återspegla verkligheten?

Är det verkligen mer okej att spela en psykopat i en påhittad värld än att spela ett spel som är baserad på en verklig konflikt?

Jag tänker fan inte stödja ett jävla dubbelmoraliskt företag som tycker det är okej att göra ett krigs spel om ett påhittad konflikt men börjar störtböla så fort man gör ett media om verkligheten

Jag undrar bara vad fan den där personen gör i en spel avdelning som tillverkar just såna spel?

[Detta är såklart min ventilerade åsikt]


signatur

Suup homie

Medlem

vilken jävla tratt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"Helmand eller Afghanistan, eftersom det är ett pågående krig där och brittiska soldater dör."
Spelar det ingen roll sålänge inte brittiska soldaterna dör? T.ex afghanerna eller någon annan.
Har full respekt till de familjer som förlorar familjemedlemmar men ändå ett rätt idiotiskt uttalande av honom.

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Citat:

En av tjejerna som jobbar här, hennes brorson dödades av en improvised explosive device [IED] för ett par månader sedan. Så när jag hör sånt vill jag inte vara i ett jävla möte där jag snackar upp min IED-teknik, säger Lenton.

Tror du inte hennes bror visste om riskerna och konsekvenserna man kan uppleva med att gå in i ett krig?
Om du inte vill göra ett verklighets troget spel så varför i helvete tog ni TITELN Operation Flashpoint.. det spelet som gjorde kriget en aning verkligare framför dator skärmen?

Använd inte hennes bror för dina moraliska åsikter

Citat:

- Inte vid någon tidpunkt tyckte vi att det skulle vara coolt att låta titeln utspela sig i Helmand eller Afghanistan, eftersom det är ett pågående krig där och brittiska soldater dör. Vi gör fortfarande ett krigsspel och visar soldater som dör, men jag antar att [vår påhittade konflikt] gör att vi spelar säkert.

Det finns en otroligt stor mängd som uppskattar verklighets trogna historier än att spela nåt som bara är "coolt"

Tror du dessa kids som spelar CoD MoH bryr sig om historien som inspirerade spelen? dem är ju bara ute efter sina virtuella frags. vafna gör ett kul spel där man skjuter kaniner så hade dem spelat det. så varför denna moraliska snyft historian om att det är omoraliskt att återspegla verkligheten?

Är det verkligen mer okej att spela en psykopat i en påhittad värld än att spela ett spel som är baserad på en verklig konflikt?

Jag tänker fan inte stödja ett jävla dubbelmoraliskt företag som tycker det är okej att göra ett krigs spel om ett påhittad konflikt men börjar störtböla så fort man gör ett media om verkligheten

Jag undrar bara vad fan den där personen gör i en spel avdelning som tillverkar just såna spel?

[Detta är såklart min ventilerade åsikt]

Är spelet bra så är spelet bra och är spelet dåligt så är spelet dåligt, finns liksom inte mycket mer att säga om saken egentligen.

Jag förstår båda sidorna, om man inte vill skapa ett allt för verklighetstroget spel, fine. Men många som du säger vill kunna spränga talibaner/amerikaner i ett spel.

Lite olustigt dock är det faktum att helikopterpiloterna och andra luftburna styrkor i verklighetens Irak/Afghanistan ser dödandet som ingenting speciellt, för att dom är distanserade från just dödandet. Det blir väl så när man skjuter riktiga skott från en datorskärm.

Medlem
Skrivet av crumm:

"Helmand eller Afghanistan, eftersom det är ett pågående krig där och brittiska soldater dör."
Spelar det ingen roll sålänge inte brittiska soldaterna dör? T.ex afghanerna eller någon annan.
Har full respekt till de familjer som förlorar familjemedlemmar men ändå ett rätt idiotiskt uttalande av honom.

Vilka är produkterna riktade till? Jag tror dom har mer kunder i väst än i arabvärlden+pakistan/indien. Finns inget direkt fel med uttalandet med tanke på att vi i väst utmålar oss själva som hjältarna som är här för att rädda miljoner liv.

Medlem

Trams!

Däremot gillar jag inte helt när man dödar ej fiktiva personer, rent moraliskt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Gör ett spel där folk inte dör istället, det skulle uppskattas mer än fler förstörda Flashpointspel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har kompisar vars far- och morföräldrar stred för wehrmacht med samma moraliska tankesätt skulle jag inte tycka att det är ok med WWII shooters.

Men i dagens samhälle blir ju alltid någon upprörd vad man än gör.

Medlem

kommer bli ett dåligt spel vilket fall som helst


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Löjligt påhopp från muppar som inte kan leverera.

*EDIT*
Dessutom så är Helmand en provins i Afghanistan.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Men man vill ju döda talibaner med en SAW


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Verklighetsbaserad eller ej, det är fortförande amerikaner som krigar i mellanöster-kopierad miljö. Skillnad?

Trollstudio.

Medlem

Det här spelet ska jag av ren djävulskap ladda hem som plåster på såren då dom molestade mig rektalt med det förra spelet.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Förstår på sätt o vis men inte.

Hade man dömt ut alla krigspel, fine men vara selektiv blir ju bara ganska konstigt.
'
Eller alla våldspel för den delen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tycker i och för sig att det är lite onödigt att hoppa på folk som förargar sig över stötande material. Det är väl ganska förståeligt. Det är ju trots allt skillnad på ett fiktivt och icke-fiktivt scenario i min mening. Inte för att jag skulle vilja förbjuda sådana spel. Jag har personligen inga problem med exempelvis MoH, dock betyder det inte att jag skulle håna dem som tycker annorlunda.

Det är svårt det där med att dra gränser. Jag är i alla fall helt för mänskliga rättigheter och även om jag finner något riktigt smaklöst så tycker jag inte att det bör förbjudas. Dock tror jag också på personligt ansvar, så även om man har alla rättigheter att vara en fullständig skitstövel betyder det inte att folk kommer att respektera en för det. Med andra ord kan jag tycka att det är onödigt att vara kontroversiell bara för att man kan, åtminstone om man inte har något vettigt att säga.

Medlem

Jag kan förstå att man kan tycka att det är smaklöst, att det sitter människor i sitt trygga hemland och gör underhållning av ett helvete som folk går igenom just nu.


signatur

<3

Inaktiv

Är detta Sion Lenton's "snyft ursäkt" för att han inte har talang nog att skapa ett verklighetstroget krigs-spel..? Kan han inte bara erkänna att han inte kan göra annat än att bygga rally-spel.

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av crumm:

"Helmand eller Afghanistan, eftersom det är ett pågående krig där och brittiska soldater dör."
Spelar det ingen roll sålänge inte brittiska soldaterna dör? T.ex afghanerna eller någon annan.
Har full respekt till de familjer som förlorar familjemedlemmar men ändå ett rätt idiotiskt uttalande av honom.

Vilka är produkterna riktade till? Jag tror dom har mer kunder i väst än i arabvärlden+pakistan/indien. Finns inget direkt fel med uttalandet med tanke på att vi i väst utmålar oss själva som hjältarna som är här för att rädda miljoner liv.

Du har rätt i det du säger men det skadar ju inte att lägga en tanke på andra människor. Jag kan inte svara på om han gör det eller inte men det verkar inte så när han säger som han gör. Formulerade mig lite fel och menar snarare att han inte är en idiot utan det skadar inte att tänka lite på andra.

Medlem

Föredrar påhittade händelser i alla fall. Är inte så förtjust i spel som försöker likna verkligheten allt för mycket. (Förrutom grafikmässigt)

Medlem

Det är betydligt mycket mer smaklöst att skapa fruktansvärda skitspel och verkligen gnida in skiten över Operation Flashpoints goda namn. Och dessutom göra det två gånger i rad.

Medlem

Inte så mycket att tillägga. Bra skrivet av alla tycker jag, speciellt Weizenbier. Även dagens roligaste ord av Mr Bravo.... "Trollstudio". Underbart!


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Whatever Cockmasters, rör inte ert skit ens med radiostyrd tång. Bara massa gömda crapware med era spel!!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Trams!

Däremot gillar jag inte helt när man dödar ej fiktiva personer, rent moraliskt.

Om man tycker att detta är trams har man inget omdöme överhuvudtaget.

Säg att du är soldat och har precis kommit hem från en traumatisk period, och så ser du att din lillebror sitter och spelar din verklighet. Sjukt.

Medlem
Skrivet av Tiny:
Skrivet av bjosarn:

Trams!

Däremot gillar jag inte helt när man dödar ej fiktiva personer, rent moraliskt.

Om man tycker att detta är trams har man inget omdöme överhuvudtaget.

Säg att du är soldat och har precis kommit hem från en traumatisk period, och så ser du att din lillebror sitter och spelar din verklighet. Sjukt.

Säg att du är racingförare, och du precis kommit hem från en traumatisk crash, och så ser du din frasa sitter o kraschar och skrattar, sjukt!

Det är spel för fan, lär er skillnaden. Eller ska vi bannlysa alla smaklösa filmer som har död och blod i sig?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar