Black Ops passerar miljardstrecket

Robot
Black Ops passerar miljardstrecket

Sedan releasen i november har Call of Duty: Black Ops tjänat in över en miljard dollar åt Activision.

#call-of-duty-black-ops


Inaktiv
Black Ops passerar miljardstrecket

"Vår förmåga att leverera den djupaste och mest attraktiva underhållningsprodukten"

Ursäkta men är det bara jag som tycker CoD serien har gått ner sen MW2?
Känns allt mer som folk som inte lirar data spel säger att Black Ops är det bästa spelet någonsin ect.
Aja, från min erfarenhet verkar "massorna" älska spelet, själv hatar jag de.

Medlem

I billion dollars är väll en miljard på svenska, inte billion... Såå inte 12 nollor utan 9.

Medlem

Det förstås det är en miljard dollar. Orimligheten i en biljon dollar säger sig själv ganska klart.

Nu så är en miljard dollar ganska saftigt det också. Blir väl sisådär 1,5 miljoner exemplar.

Medlem
Skrivet av Kharif:

"Vår förmåga att leverera den djupaste och mest attraktiva underhållningsprodukten"

Ursäkta men är det bara jag som tycker CoD serien har gått ner sen MW2?
Känns allt mer som folk som inte lirar data spel säger att Black Ops är det bästa spelet någonsin ect.
Aja, från min erfarenhet verkar "massorna" älska spelet, själv hatar jag de.

De flesta tycker att spelet gått ner sig ända sen efter CoD4. WaW var ganska roligt, men tillbaka i WW2 igen... MW2 var obalanserat och frustrerande. BO däremot har jag inte hittat många brister hos än, förutom att matchmakingen har luckor och snipers suger.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Sorgligt att ett spel med sådana brister kan nå så stora framgångar. Det finns givetvis en hel del bra saker också, spelar det själv till och från. Frågan är bara hur intresserade man kommer att vara av att rätta till problemen när spelet säljer som konserver inför nukleär vinter...

Medlem

*strecket


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Haha, tack för skrattet FZ!

Redaktör
Ponny

Sådärja. Biljon/miljard-fadäsen är korrigerad.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bobby Kotick -_-'

Medlem
Skrivet av Kharif:

"Vår förmåga att leverera den djupaste och mest attraktiva underhållningsprodukten"

Ursäkta men är det bara jag som tycker CoD serien har gått ner sen MW2?
Känns allt mer som folk som inte lirar data spel säger att Black Ops är det bästa spelet någonsin ect.
Aja, från min erfarenhet verkar "massorna" älska spelet, själv hatar jag de.

Jag spelar inte ens shooters längre (med undantag för Bioshock och liknande singleplayer upplevelser), gissa vad jag tycker.

Inaktiv

Var är Kotick bilden?

Medlem

Tragiskt att se vart denna serie tagit vägen. På både Treyarch och Iw jobbar runt 100 pers, och sedan Cod4 har det inte varit annat än reapeat, consolifiera, dumma ner och förstöra det vi älskade i favör för mainstream.

Vad som förvånar mig mer är att mindre företag i form av Indie utvecklare och även företag som Tripwire på ca 30 pers kan lyckas släppa PC versioner som är 100 ggr bättre samt kommunicera dagligen via sina forum med sina konsumenter.

Från de större företagen ser man sällan några forumposter , tweets(som har med spelet att göra), eller annan interaktion och man får vara glad om det kommer ut någon info överhuvud taget.

Vafan liksom, 100 pers, och ändå kan/vågar de varken innovera mer än indies eller kommunicera , istället handlar allt om katt och råtta -> se IW och MW2 till PC, nästan samma med Treyarch.

Battlefield i princip samma sak, vänta bara tills BF3 kommer ut, det kommer bli en otrolig flopp bland gamla PC fans från serien.

Medlem

Bra spel men de tog alldeles för mycket från MW2. De skulle satsat på större maps med fordon istället för arenamaps där man lär dö inom 3 sekunder efter varje spawn.

Medlem

alla cod har varit utan som helst spel upplevelse, bara panga å döda å höra omogna idioter skrika i voice chat. Battlefield spelen därimot har varit riktiga taktik spel sen första battlefield spelet. så det ska vara, cod hört heltklart bara till skitconsollerna.. och dom som är imot, är troligen samma idioter som trodde jorden var platt och brände folk på bål som sade jorden var rund av ren fakta.

Medlem
Skrivet av Kharif:

"Vår förmåga att leverera den djupaste och mest attraktiva underhållningsprodukten"

Ursäkta men är det bara jag som tycker CoD serien har gått ner sen MW2?
Känns allt mer som folk som inte lirar data spel säger att Black Ops är det bästa spelet någonsin ect.
Aja, från min erfarenhet verkar "massorna" älska spelet, själv hatar jag de.

Nej, sedan cod2, cod 3 var väl det riktiga snedsteget.
Dock så gillar jag black ops och world at war.

Medlem
Skrivet av snusprillan:

alla cod har varit utan som helst spel upplevelse, bara panga å döda å höra omogna idioter skrika i voice chat. Battlefield spelen därimot har varit riktiga taktik spel sen första battlefield spelet. så det ska vara, cod hört heltklart bara till skitconsollerna.. och dom som är imot, är troligen samma idioter som trodde jorden var platt och brände folk på bål som sade jorden var rund av ren fakta.

Är du trög ? Cod Uo, 2, 4 var de bästa e-sport shootersen. Nu e de bara flummigt fjanteri o dåligt optimerat skräp.

Medlem

1 miljard till Bobby "Devil" Kotick är aldrig bra...............

Medlem
Skrivet av Kharif:

"Vår förmåga att leverera den djupaste och mest attraktiva underhållningsprodukten"

Ursäkta men är det bara jag som tycker CoD serien har gått ner sen MW2?
Känns allt mer som folk som inte lirar data spel säger att Black Ops är det bästa spelet någonsin ect.
Aja, från min erfarenhet verkar "massorna" älska spelet, själv hatar jag de.

LoL...
MW2 var lika lågt som glocalnet.
Åtminstonde så har Treyarch hållt flaggan högt med waw. IW har tappat flaggan och sprungit vidare då dom insett sina begränsningar.

Jag gillade gameplay i bo men missarna med att få pc-spelarna på samma tåg som derp-spelarna har fått mig att tappa lusten.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Tack FZ för att ni inte tog den hemska bilden på bobby! Äntligen kan jag få sova gott inatt!

Medlem

Jag känner mig smutsig, utnyttjad och bedragen. BO till PC är kaos, längesedan jag stötte på ett så ofärdigt spel vid release. Kommer med största sannolikhet inte köpa ett Activision-utgivet spel igen. De mjölkar ju verkligen bara oss köpare på pengar och det verkar vara deras enda mål.

Vad hände med WoW efter Activision sköpte Blizzard? Det blev otroligt casual och det infördes små fiffiga minitransaktioner (som inte ens är så mini vad jag har förstått).

MW2, utan tvekan det MPFPS med mest potential sen CS. Vad händer? De kickar de som gjorde spelet så bra, skiter fullständigt i att fixa spelet som skriker efter patchar och balansering. Funderar ut hur de ska kunna tjäna pengar på det ändå; släppa banpaket för 150kr 5 nya banor varav 2 är från MW1 (för att slippa göra banor från scratch och låtsas "lyssna på communityn") Till sist, istället för att fixa till spelet bestämmer de sig för att helt enkelt släppa en ny CoD-titel eftersom de tjänar pengar på det och inte på att patcha MW2. Horribelt. "Pumpa och dumpa"

Black Ops: Ett bra spel i grunden med förvånansvärt bra vapenbalansering från start. Tyvärr den sämsta med konsolportingen på länge (bland stortitlarna). Garanterar att Activision pushade Treyarch att nå förutbestämd deadline trots att det behövts månader av betatestande av såväl konsolversionen som PC. resultat: i stort sett ospelbart spel på release och fortfarande trasigt idag tre månader senare.

Men det slutar inte där. Treyarch var otroligt noga med att poängtera ut hur mycket de lyssnat på communityn inför BO och det fanns absolut inte någon som helst anledning att inte ha med dedikerade servrar. Vad händer? Det finns dedikerade servrar med från release men de har sålt alla rättigheterna till ett serverföretag så alla som vill ha en egen server måste hyra denna från företaget. Något som fungerar sjukt dåligt. Luktar Activison lång väg här med.

Jag hade sett fram emot BO väldigt mycket och kan fortfarande inte ens spela det. Just nu, 2 större patchar senare, låter Treyarch mig välja att antingen bli disconnectad 1-3 minuter in i ett game eller spela på med otroliga lagg. (shader warming on/off)

FU Activision. FU.


signatur

I'm the best around...

Medlem

Skitspel, vill ha mina 280:- tillbaka.
MW2 kampanjen ägde detta så hårt och kunde inte sluta spela.
(MP är säkert bättre men jag är singelplayer slampa)

Medlem

För oss som var med från starten så går nog åsikterna isär om var Call of Duty-serien tappade bollen hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Eftersom det sålt så bra och de har tjänat så bra så bör vi få första mappacket gratis :'D

Medlem
Skrivet av Siken:

Eftersom det sålt så bra och de har tjänat så bra så bör vi få första mappacket gratis :'D

haha yeah riiiiiiight


signatur

I'm the best around...

Medlem

Jag tycker att det är sjukt att de kan ta betalt för ett paket med 4 nya banor. Aldrig att jag skulle betala för extra banor. I Bad Company 2 får man nya banor gratis, och så har det varit sedan Tribes tid. Och vad har hänt med banverktyg för att låta communityn bygga egna banor?

Jag gillar inte det håll som spelindustrin går mot.

Quake-konnässsör

Bra när de tjänar så ofantligt stora pengar på detta spel, släng ut lite pengar och bjud på lite mera banor. De jekla fransmännen som tycker det är roligt och köra Nuketown 24/7. Men jag kanske har fel, kanske finns flera personer i denna värld som tycker att Nuketown är världens bästa bana? Varför kan de inte bara släppa lite banor då och då, eller varför inte släppa en mapeditor så folk får göra egna banor och hålla spelet igång. I det stora hela så är det bara ett X antal banor som körs på de flesta servrarna.

Sen är det säkert flera som saknar "play with friends". Varför ska man inte få spela med sina vänner? Varför hamnar de alltid i motståndarlaget? Inte för att jag njuter av att smyga upp bakifrån och peta lite med kniven i vänstra skinkan på kompisen, men under en 100 matcher så blir det rätt tråkigt och man skulle vilja dela glädjen att smeka motståndarnas bågge skinkor med knivarna. Tyckte det fungerade bra i MW2 varför inte här?

Tack för mig nu blir det kaffe och kaka så här på en onsdags eftermiddag.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag tycker att det är sjukt att de kan ta betalt för ett paket med 4 nya banor. Aldrig att jag skulle betala för extra banor. I Bad Company 2 får man nya banor gratis, och så har det varit sedan Tribes tid. Och vad har hänt med banverktyg för att låta communityn bygga egna banor?

Jag gillar inte det håll som spelindustrin går mot.

Och bfbc2:v är gratis?
Visst nytt skin, men det är enbart 4 nya banor, 5 inkl. upplåsbar bana.
Och så är bara conquest och rush tillgängligt.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

bf vietnam e fan inte bara 4 nya banor smarthuven.. http://www.youtube.com/watch?v=48Lz_KVFpA8 *** faces

Medlem
Skrivet av Grönatummen:

Jag känner mig smutsig, utnyttjad och bedragen. BO till PC är kaos, längesedan jag stötte på ett så ofärdigt spel vid release. Kommer med största sannolikhet inte köpa ett Activision-utgivet spel igen. De mjölkar ju verkligen bara oss köpare på pengar och det verkar vara deras enda mål.

Vad hände med WoW efter Activision sköpte Blizzard? Det blev otroligt casual och det infördes små fiffiga minitransaktioner (som inte ens är så mini vad jag har förstått).

MW2, utan tvekan det MPFPS med mest potential sen CS. Vad händer? De kickar de som gjorde spelet så bra, skiter fullständigt i att fixa spelet som skriker efter patchar och balansering. Funderar ut hur de ska kunna tjäna pengar på det ändå; släppa banpaket för 150kr 5 nya banor varav 2 är från MW1 (för att slippa göra banor från scratch och låtsas "lyssna på communityn") Till sist, istället för att fixa till spelet bestämmer de sig för att helt enkelt släppa en ny CoD-titel eftersom de tjänar pengar på det och inte på att patcha MW2. Horribelt. "Pumpa och dumpa"

Black Ops: Ett bra spel i grunden med förvånansvärt bra vapenbalansering från start. Tyvärr den sämsta med konsolportingen på länge (bland stortitlarna). Garanterar att Activision pushade Treyarch att nå förutbestämd deadline trots att det behövts månader av betatestande av såväl konsolversionen som PC. resultat: i stort sett ospelbart spel på release och fortfarande trasigt idag tre månader senare.

Men det slutar inte där. Treyarch var otroligt noga med att poängtera ut hur mycket de lyssnat på communityn inför BO och det fanns absolut inte någon som helst anledning att inte ha med dedikerade servrar. Vad händer? Det finns dedikerade servrar med från release men de har sålt alla rättigheterna till ett serverföretag så alla som vill ha en egen server måste hyra denna från företaget. Något som fungerar sjukt dåligt. Luktar Activison lång väg här med.

Jag hade sett fram emot BO väldigt mycket och kan fortfarande inte ens spela det. Just nu, 2 större patchar senare, låter Treyarch mig välja att antingen bli disconnectad 1-3 minuter in i ett game eller spela på med otroliga lagg. (shader warming on/off)

FU Activision. FU.

Kunde inte sagt det bättre själv. Jag tycker CoD4 borde ha varit det sista CoD. MW2 och BO är ju ett jävla skämt till spel.

12
Skriv svar