Rykte: Assassin's Creed får strategisk spin-off

Robot
Rykte: Assassin's Creed får strategisk spin-off

Ubisofts lönnmördarserie har kommit att bli deras största varumärke. Nu letar svenska Ubisoft Massive - utvecklaren bakom World in Conflict - efter ny arbetskraft som ska hjälpa till i utvecklingen av ett hemligt Assassin's Creed-projekt.

#assassins-creed-brotherhood, #world-in-conflict


Medlem
Rykte: Assassin's Creed får strategisk spin-off

RIP Massive Entertainment

Medlem

Kon ska mjölkas! Fast det kanske inte är så farligt om det faktist handlar om en separat genre.

Medlem

Bara för att man skapar mer än ett spel från en franchise man gillar betyder det inte att man "mjölkar". Jag tycker som det låter som en riktigt bra idé, speciellt med tanke på hur få strategispel det finns nu för tiden.

Medlem

Nu är det ju så att varje AC spel har blivit bättre än föregångaren så jag är inte orolig för "mjölkning", samt att jag älskar strategispel så detta kan bli intressant.


signatur

woop woop

Medlem

Finns det ens några människor kvar efter alla lönnmord?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Nej, idiotidé, blanda inte genrer...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

neej ge mig ground control 3 eller world in conflict 2!


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Det skulle kunna bli riktigt bra. OM det görs som ett makrostrategispel i stil med Total war eller Civilization. Som den delen som finns i brotherhood med uppdragen åt lönnmördarna fast självklart utvecklad.
Ett klassiskt RTS med all tillhörande micromanagement tror jag däremot inte skulle fungera alls bra.

Medlem

Ooooh, låter nice med lite lönnmördar-strategi

Medlem

Det här går till överdrift. Assassin's Creed passar inte som RTS.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag tycker det är bra att dem ska försöka med lite mer strategiskt, men de får absolut inte ändra hela konceptet, då måste man ju sluta med AC.. och det vill vi ju inte


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

1
Skriv svar