Tidernas 10 bästa speljultomtar

Robot
Tidernas 10 bästa speljultomtar

Tomtefar är förvånansvärt aktiv i spelvärlden, fast kanske inte alltid så fryntlig som man önskar. Johan Martinsson listar spelen du ska kolla in för att träffa honom.

#hitman-blood-money, #sam-max-episode-201-ice-station-santa, #canis-canem-edit, #shenmue, #the-sims-2-holiday-party-pack, #scribblenauts-remix


Medlem
Tidernas 10 bästa speljultomtar

Haha, första gången jag ser FZ skribent använda lite mer "vågat" ordförråd.
Lite svordomar hit å dit, I liek, alla svär ju så varför inte skribenter? tummen upp

Medlem

Grymt bra lista, lite hederlig julstämning i spelvärlden
Måste lägga min röst på Frost Gigas, då han efter räddning blev en alldeles underbar tomte som dessutom hade en ren med röd näsa. Äkta julstämning

Medlem

Vad i hela världen betyder "fryntlig"? XD Never heard the word...

Medlem

Hitman var det första jag tänkte på när jag läste rubriken

Medlem

Ha! Så fort jag såg rubriken så tänkte jag på Tomten i Toejam & Earl, trodde att ni skulle missa att ta med honom och förberedde ett kritiskt inlägg...

Men inte då, bra jobbat FZ, det var nog bara monstertomten från Hunter the Reckoning: Redeemer som saknades.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

BME
Medlem

Jultomten finns i Soviet Strike också, likså elvis


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

”The snow will turn red with the blood of the naughty”

Det finns inga ord för hur klockren den hälsningsfrasen är.

Medlem

Älskar Robot-Tomten i Futurama! "You have all been very naughty! Very naughty indeed!.....Except you Zoidberg, heres a present" "Ohhh! a Pogo-stick! Weeee!"

Medlem

Klockren lista, mycket välkommet. Ett juligt tack.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Fryntlig hälsningsfras?
”Alasanopapna vovvesineesnev.” Med mera."

Haha, så jävla bra!

Kul att ni gillart.

Soviet Strike-tomten var faktiskt det som inspirerade till denna text. Jag tror att det var den första speltomte jag mötte, och det lämnade ett så starkt intryck att jag, 14 år senare, var tvungen att skriva den här listan. Tyvärr petade jag den från topp 10-listan i sista sekund. It's a hard knock life.

Andra tomtar som dissades var Deathspank-tomten, Special Delivery Santas Christmas Chaos-tomten och Chritmas Nights-tomten (han som flyger omkring så fint i bakgrunden).

Medlem

Hahaha, klockrent, FZ! Bästa jag läst sen. . . Jag vet f*n inte när!

Medlem

Gillar Tomten i Serious Sam The Secound Encounter
Där får man Odödlighet, Extra skott, Double Damage..
Allt man behöver för en massaker!

Medlem

Riktigt rolig läsning det här, fler sådana listor!

Avstängd

Kul läsning!
Men fanns inte Bully till PS2 också? Eller var det kanske en uppföljare jag spelade?

Medlem

Tycks minnas en tomte i Simtower, mmos såklart brukar populärt ha sin version av tomten som kan från och till vara underhållande. Det är nog alla jag kan komma på just nu.

The sims får nog min röst, även fast jag inte spelat det fick den beskrivningen mig ett gott skratt!

Medlem

Journalism - at its finest!

Medlem

hehe kul grej. Jag röstar dock på Santa Sam (Serious Sam: The First/Second Encounter/HD/2)

Medlem
Skrivet av BME:

Jultomten finns i Soviet Strike också, likså elvis

Stämmer försökte leta upp en screenshot, sen såg att jag din kommentar också så gav upp =).
Men han finns där!

"Hint: Crimea Strike: Christmas secret:
Look in the south-eastern corner of the Crimea strikemap to find Santa Claus and the reindeer getting ready to departfor the holidays. Shoot the sleigh without hitting Santa or thereindeer to receive an extra life."

Medlem

Haha Hitman tomten ftw!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

daze before christmas tomten är asball!, han niyar oslyddlida djur med din säck!

Medlem

Daze before christmas är ju as ball, han nitar oskyldiga djur med sin säck och använder den som ett riktigt vapen... (den är ju tung och så)

(utsäkta för stavfel och osammanhängande text, jag firar sista tisdagen på året!)

1
Skriv svar