Black Ops passerar miljardstrecket

Medlem

Grönatummen: amen to that

PaLL3: Man märker att du inte har någon erfarenhet av bc2. För det första är Vietnam så mycket mer än 4 nya banor. Det är 5 st banor, 15 nya vapen, nya skins, nya fordon, ny voice, musik, HUEYS!

Har ni hueys i blops? Nej juste, ni måste ju döda 11 st. för att få åka i ett "gunship" och sprejja ner massa folk som spawnar till höger och vänster. Ni kan inte ens ändra höjden på helikoptern (LOL!)

Conquest, rush, squad rush, squad conquest...... idiot.

Medlem

Det jag inte förstår är hur folk fortsätter att köpa samma spel i ny förpackning år efter år. Är dagens generation av spelare så hjärntvättade så att de inte står ut med något annat än hjärndött pangande?
Men det sorgligaste av allt är att så fort det kommer en ny FPS-titel så klagas det för att det inte är en klon av COD, och därför är det automatiskt värdelöst...

Medlem

Så trist att många köper detta spel. Många utvecklare ser hur bra BO går och vill ha en bit av kakan. Dvs bra och utvecklande spelidéer blir lidande och allt vi som önskar nått nytt får är rinse n repeat COD.
Jag var rätt mätt och nöjd med COD4


signatur

Jag håller med, lagom är bäst.

Medlem

De flesta som kommenterar verkar ha glömt att människor har olika smak...

Medlem

Spelet är väl helt okej men inte mer, tycker inte framgångarna är proportionella direkt.

Medlem

Tänk att det finns så många idioter. Tack folk! Nu får man stå ut med mer sånt här skräp.

Medlem

Om dom nu har så mkt pengar. Varför fixar dom inte ps3-versionen? så otroligt snåla!!! dom kommer säkert ta ut mellan 100-150 kr för mapparna som ska komma också. Hade jag varit ägare av detta spel så hade jag sett till att allt patchas så det funkar bra. Och med tanke på all försäljning så ska alla belönas med gratis dlc! inte mera än rätt!!!!

Medlem

För det första kan jag verkligen inte förstå hur det kan vara DÅLIGT att det kommer spel som är populära som spelare vill ha. Om det var så dåligt som de flesta i den här tråden påstår så borde ju ingen spela det online? Nu är det ju tvärtom, extremt populärt och många som spelar online.

För det andra är det märkligt att ni påstår att just ni lider av att det spelas så mycket. Hur går det till? Springer det in folk till era pojkrum och tvingar på er spelet? Precis som när det gäller TV-program man inte gillar; jag ser inte problemet, byt kanal.

Så då återstår bara ett alternativ, att ni sitter och anser er ha mandat över att döma vilken spelsmak som är okej och inte. Alla de enorma mängder spelare som köpt spelet och regelbundet spelar det har en smak som är dålig enligt er. Smakpoliser, "De vet inte sitt eget bästa", och liknande.

Det vittnar om ett rätt unket sätt att se på medmänniskor i allmänhet och spelare i synnerhet.

Ja, jag gillar CoD-serien fortfarande.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av tuffe85:

I billion dollars är väll en miljard på svenska, inte billion... Såå inte 12 nollor utan 9.

hmm undrar hur du tänker?? en billion dollar är runt 7,3 bilioner KR dock är en MILJARD dollar runt 7,3 Miljader kr, vilket fz afrundar till en billion kr


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av tuffe85:

I billion dollars är väll en miljard på svenska, inte billion... Såå inte 12 nollor utan 9.

hmm undrar hur du tänker?? en billion dollar är runt 7,3 bilioner KR dock är en MILJARD dollar runt 7,3 Miljader kr, vilket fz afrundar till en billion kr

Ordet Billion i sverige betyder: 1 000 000 000 000
Ordet Billion i amerikat betyder:1 000 000 000

Medlem
Skrivet av Illyria:

Det förstås det är en miljard dollar. Orimligheten i en biljon dollar säger sig själv ganska klart.

Nu så är en miljard dollar ganska saftigt det också. Blir väl sisådär 1,5 miljoner exemplar.

Nää. nu har du glömt en nolla 15 miljoner+

Medlem

1.5 miljoner flugor kan inte ha fel: Ät skit!

Medlem

Allt nuförtiden handlar om PR. Black Ops hade väldigt mycket större marknadsförings budget än föregående cod spel, och därav sålt mycket mer än vad det förtjänar. Jag antar att alla har sett reklamen överallt, på tv, i tidningar, hemsidor etc.
Allt är där för att säga detta spelet är as coolt, fast egentligen är det inte så bra som det hypas.

En av det mer frustrerande delarna med just Activisions marknadsföring är att dem medvetet skippar demon. Jag har i ärlighetens namn inte sett ett demo ute från något activision spel på flera år.
Hade jag fått spela ett demo innan release av Black Ops hade jag faktist inte köpt det.

Man lär sig av sina misstag. Spel av Activision kommer inte impuls köpas längre, desamma gäller EA.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Nomz:

1.5 miljoner flugor kan inte ha fel: Ät skit!

Du menar väl 1.5 Biljoner (1 500 000 000 000)?

12
Skriv svar