Spotify som julklapp?

Medlem
Spotify som julklapp?

Tjenis

Syrran har tjatat som en idiot på att jag ska skaffa spotify till henne men då dom stängde gratisvarianten så har det inte gått

Jag tänkte då som så att jag köper premium till henne. För det har jag ju hört att det blir free när det går ut. Sedan kom jag på att det finns ju unlimited också som är betydligt billigare. Blir det också free när det har gått ut?

Medlem

ingen aning, googla vettja


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Antikvitet

Enligt spotify.com finns tre varianter:

* Premium
* Unlimited
* Open

Den sista är gratis och öppen utan invite. Räcker inte den? Blir ju inte mycket till julklapp förstås.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

Det är för övrigt lite otydligt på Spotify.com:

http://www.spotify.com/se/help/faq/unlimited/what-will-happen...


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Free finns ju fortfarande men det verkar inte gå att registrera ett nytt free konto.

För att utveckla min fråga lite då så vet någon om unlimited blir open eller free när det går ut?

Vill ju inte ge henne open som bara har 20h musik i månaden...

Medlem

"Bara" 20 timmar musik i månaden?

Hur mycket lyssnar hon på musik egentligen?

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Bara" 20 timmar musik i månaden?

Hur mycket lyssnar hon på musik egentligen?

Ska väl inte hävda att hon sitter vid datorn mer än jag men säkert 3 timmar om dagen och då gör hon precis som jag lyssnar nonstop på musik. Det räcker typ en vecka då.

Medlem

Jag lyssnar säkert 100 timmar i veckan när jag sitter och skriver uppsats hela tiden.

I vilket fall så kan man ge bort premium som en tjänst på deras hemsida. Dock är det inte så billigt, tror det är 99kr/månad även om du tecknar för ett år exempelvis.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Man kan fortfarande få Spotify Free om man får en invite. Har 10 invites över så om någon är sugen på ett konto för en själv eller för att ge bort som eventuell julklapp så är det bara att skicka ett meddelande med vilken e-post det ska till.

/ LordDaimos

Medlem

Om hon inte har en mobil hon vill ha Spotify på är ett premium-account lite bortkastat. Unlimited för 49kr i månaden är samma sak som premium bara att man inte får tillgång till mobilversionen och offline playlists.

Du kan köpa värdekoder till både premium och unlimited på pressbyrån


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av visan:

Tjenis

Syrran har tjatat som en idiot på att jag ska skaffa spotify till henne men då dom stängde gratisvarianten så har det inte gått

Jag tänkte då som så att jag köper premium till henne. För det har jag ju hört att det blir free när det går ut. Sedan kom jag på att det finns ju unlimited också som är betydligt billigare. Blir det också free när det har gått ut?

Har inga invites, men free som man behöver en invite för, funkar fortfarande ^^.

Medlem

Skriv Grooveshark.com på en lapp å ge henne då istället

1
Skriv svar