Black Ops stänger ned bredbandet

Medlem
Black Ops stänger ned bredbandet

Min son fick B.O`s i Födelsedagspresent. Men varje gång han startar spelet så slutar vårat Internet att funka. Sitter med Comhem´s XXL abb.

Det konstiga är att den andra sonen dator funkar när han spelar sitt B.O´s.

Nån som har någon idé? Är kass på sådant här.

OBS...Bägge har originalspel...

Medlem

Konstigt fel får man ju säga... Du kan ju kolla om sonen har nån brandvägg som ligger och spökar. Dock så borde ju inte det stänga ner internet för alla andra.

Händer detta i andra spel också eller bara i Black Ops?

Medlem
Antikvitet

Är det just när han startar spelet, eller startar datorn, som det slutar funka?

Har ni trådlöst nätverk eller trådat nätverk? Har du eller någon av sönerna gjort några modifikationer i routerns konfiguration?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Lite olika. Ibland när han startar, i menyn o när han spelar. Det enda vi gjort i routern är att öppna portar. Han spelar trådat med det trådlösa är igång samtidigt.

Antikvitet

Du menar att hans dator har både trådat och trådlöst på samtidigt? Försök att stänga av det trådlösa då.

Trådlösa nätverk är mer känsliga för trängsel i luften så om det pågår massiv dataöverföring när han spelar, av någon anledning, så kan det bli så att de andra trådlösa klienterna kastas ut.

Förutom att testa ovanstående kan du pröva att själv koppla in dig trådat när han spelar och se om det blir någon skillnad.

För att öppna portar har ni givit er själva reserverade ip:n gissar jag? Om ni i stället har satt statiska ip:n, är du säker på att det inte finns en krock någonstans med två datorer som har samma?

En sista utväg skulle jag säga är att installera om hans dator men det känns långt bort.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Får testa mera när vi kommer hem från julfirandet.

God Jul till alla så länge

1
Skriv svar