Nu ska jag klaga!

Medlem
Nu ska jag klaga!

Nått punkten då jag blivit irriterad över websidan.

1. Framsidan är otroligt slö, går slött att scrolla ned. Både med firefox och explorer, även andra sidor laggar något fruktansvärt.. eller, egentligen alla sidor på fz.se laggar, händer inget när man scrollar ned osv... optimera tack!

2. Sök funktionen är kass (f'låt), ett exempel:

http://www.fz.se/artiklar/list.fz?channel=1&type=5&q=move&ran...

Skriv Move eller Playstation Move... nada zip zero hittar den. Finns flera exempel, testa själva.

3. När man kommer till ett spels "hemsida", http://www.fz.se/spel/ea-sports-active-2
Så ligger inte alltid recensionen med under artiklar, som med EA sports 2, NU ligger den dock med.. men inte för några dagar sedan.

Jag tycker istället att betyget uppe till höger, om man trycker på den så kommer man direkt till recensionssidan.

Det största irritationsmomentet är dock slöheten på sidan, det gör inte min vistelse till det bättre, snarare tvärtom... och jag surfar FZ.se flera ggr per dag.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag upplever inte denna slöhet, men sökfunktionen behöver definitivt förbättras.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

slö? Testade nyss går hur fort som helst vet inte varför det går segt för dig.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Håller med angående sökfunktionen och spelsidor! Väldigt dåliga båda två, man kan få leta ett par minuter bara för att hitta en enda recension.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Sidans snabbhet är det inget fel på för mig. Däremot är sökfunktionen något som borde ha försvunnit i Bermuda-triangeln på sina reser på det böljande blå. För ute på det blå har den varit länge. Jag hittar saker på FZ snabbare genom att söka på google än via FZas egna (björn?)tjänst.

Att sidan heller inte uppdateras automatiskt när man skriver i snabbsvar, utan att man måste klicka, vänta ett tag och sedan uppdatera sidan manuellt är en annan sak som stör. Annars gillar jag det nya FZ skarpt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Hej gänget!

Vi har dragits med slöhet på sajten under hösten men har nu kommit till rätta med den serverbaserade långsamheten genom flera investeringar i (snordyra) servrar, bland annat bytte vi vår databaslösning för ett par veckor sedan.

Seghet kan bero på andra saker - Flash är ofta en bov. Hur Flash kommer reagera beror helt på dator, OS, webbläsare, belastning i övrigt, och så vidare. Vi försöker göra så gott vi kan genom att noga kontrollera Flash-banners när de skickas in, samt att inte ha för många Flash-banners på samma sida, men det är en svår kamp.

Spelsidorna: Dessa kommer vi förbättra kraftigt inom en snar framtid, tillsammans med företagssidor och medlemssidor. Men först ut, inte alltför många veckor efter årsskiftet vågar jag säga, är det dags för forumet att fräschas upp och välkomnas in i den nya designen.

Sökfunktionen: En bra sökfunktion är komplicerad att få till och vi kan nog tillsammans konstatera att vi inte lyckats. Vi kommer se över denna i det nya året men kan inte bygga om alla delar samtidigt, så jag hoppas ni har fortsatt tålamod.

Conthox: Forumsidan ska ladda om sig själv när snabbsvaret är skickat. Att så inte sker för dig är lite märkligt. Är det så i alla webbläsare du har?

God jul,
John


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Testar nu i IE.

// edit

När jag använder IE 8.0 så fungerar det, då laddas sidan om. Men av någon anledning så kommer jag inte tillbaka till tråden som jag vill, utan jag kommer ut i forumdelen.

Annars brukar jag använda senaste versionen av Opera som nu är 11.0. I Opera syns heller inte knappen "Snabbsvar", utan bara en slags platshållare för bilden.

// edit igen

När jag redigerar inlägget och klickar "Skicka" så kommer jag tillbaka till tråden.

BTW, God Jul ni med


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Fz har alltid varigt segt hos mig med olika uppsättningar av..ja allt möjligt.. från hårdvara till olika windows.

Mest forumdelen dock..


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Antikvitet

conthox: Du är allt ett buggletarproffs av rang. Vi får kika på hur snabbsvaret funkar i olika webbläsare. Vi testar i regel med FF (3+), Chrome, IE7 och IE8.

Bananbräken: Alltid? Om du kollar sourcen för en sida och tittar längst ner ser du sidans renderingstid hos servern. Just den här tråden tog 0.7 sek för mig att ladda. Vad får du? Om du får låga tider men ändå seghet så är det sannolikt något som har med din anslutning mot vår server, flash eller javascript att göra.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skrivet av John:

Om du kollar sourcen för en sida och tittar längst ner ser du sidans renderingstid hos servern.

Förklara hur jag ska göra, som om du förklarade för ett barn sourcen??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av John:

Om du kollar sourcen för en sida och tittar längst ner ser du sidans renderingstid hos servern.

Förklara hur jag ska göra, som om du förklarade för ett barn sourcen??

Högerklicka på ett tomt område på hemsidan (något som inte är en bild eller länk) och välj sedan "Källkod", "Visa källa" eller liknande beroende på webbläsare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Loaded in 4.6253 seconds

från startsidan till forum delen..
men det var det enda som tog tid väl i forumet laddar alla trådar på typ 0.2114 sekunder så det verkar som jag överdrev (lever nog kvar i ett halv år tillbaka i tiden ).

Så bry er inte om mig utan kör på


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Antikvitet

Haha, bra att du hjälper till och felsöker. Det kan finnas upplevd seghet ändå som beror på t.ex. flashannonser, då är det bra att vi får hjälp att ta reda på vad det är som går långsamt så vi kan åtgärda det.

Forumstartsidan är något vi tittar på, den tar lite längre tid än övriga forumet att ladda om man är inloggad eftersom den ska räkna ut i vilka forum det finns trådar som du inte läst.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar