Black Ops uppdaterat till Playstation 3

Robot
Black Ops uppdaterat till Playstation 3

Den stora frågan är huruvida det börjar arta sig nu, eller inte?

#call-of-duty-black-ops


Medlem
Black Ops uppdaterat till Playstation 3

Dom har fortfarande långa vägar att gå med PC-versionen. Jag har fortfarande fruktansvärda fps-drops på min bärbara och på den kan jag spela MW2 helt utan problem.

Medlem

den nya uppdateringen till xbox 360 är helt åt skogen (dåligt) fattar inte hur dom kan släppa ett sånt uppdatering.
Efter jag hadde laddat ner den nya uppdateringen så har det lagat sönder. Men det går att spela IBLAND, Och jag fattar inte när man söker local only att man endå spelar med idioter från USA eller england med mera .
Allså funkar den skiten (Local only) eller är den där för att det ska ser fint ut.

Medlem

Ja, nästa år kan väl Activision sälja ett tomt fodral med titeln "Call of Duty" för 600 kr och sedan patcha in spelet bit för bit, och varje litet tillägg kostar 100 kr till!

Folk skulle ändå köpa det, tyvärr...

Medlem

dom kommer snart ta månadsavgift iaf, å folk kommer betala...så kommer alla hänga på

Moderator | Testpilot
Skrivet av blodChoklad:

dom kommer snart ta månadsavgift iaf, å folk kommer betala...så kommer alla hänga på

Det kommer aldrig bli månadsavgift och det är ju redan slut diskuterat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

PS3 versionen har funkat ganska bra trots småbuggar, även med den senaste som kom. efter 1.04 fick jag lite connection problem men det fixade sig någon dag senare.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av xyanide:

Dom har fortfarande långa vägar att gå med PC-versionen. Jag har fortfarande fruktansvärda fps-drops på min bärbara och på den kan jag spela MW2 helt utan problem.

Så just din bärbara dator borde vara benchmark för hur väl optimerat ett spel bör vara när det gäller PC-plattformen?

Det är ju det som är nackdelen med PC-spel.

Jag föredrar PC-spel men det är ju så att det är svårare att optimera spel till olika hårdvaruupsättningar än till samma (som i konsol). Det får vi nog dessvärre lära oss att leva med.

Man kan dessutom inte förvänta sig för mycket av en bärbar dator då den ofta har inbyggda grafikkretsar samt sämre kylning än en stationär PC.

Så........gå över till konsol eller uppdatera din dator.....:-/

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:
Skrivet av xyanide:

Dom har fortfarande långa vägar att gå med PC-versionen. Jag har fortfarande fruktansvärda fps-drops på min bärbara och på den kan jag spela MW2 helt utan problem.

Så just din bärbara dator borde vara benchmark för hur väl optimerat ett spel bör vara när det gäller PC-plattformen?

Det är ju det som är nackdelen med PC-spel.

Jag föredrar PC-spel men det är ju så att det är svårare att optimera spel till olika hårdvaruupsättningar än till samma (som i konsol). Det får vi nog dessvärre lära oss att leva med.

Man kan dessutom inte förvänta sig för mycket av en bärbar dator då den ofta har inbyggda grafikkretsar samt sämre kylning än en stationär PC.

Så........gå över till konsol eller uppdatera din dator.....:-/

Synd att du inte läste hela hans inlägg... Black Ops kör med samma grafikmotor (så gott som iaf) som MW2. Så det har inte med grafikprestanda att göra. Ett snabbt gogglande så hittar du massor av folk som kör värstingburkar (GTX580 mm) som har lika mycket problem. Jag sitter med 90 fps och spelet är nära omöjligt att spela då det hackar, hoppar till och fryser i 1s-30s (jo upp till 30 sekunder...) lite nu och då. Och jag har aldrig haft problem med något annat spel.

Och nä, jag tänker inte köpa en konsol bara för att CoD BO utvecklarna är nära nog totalt inkompetenta. Och om du läser inläggen ovan (eller googlar) så har konsolversionerna nära nog lika mycket problem.

Som sagt, inkompetenta utvecklare.

Och nä jag har inte spelat BO på många veckor nu och inte heller kommer jag att göra fören dom fixar spelet.

Medlem
Skrivet av L00c0:

den nya uppdateringen till xbox 360 är helt åt skogen (dåligt) fattar inte hur dom kan släppa ett sånt uppdatering.
Efter jag hadde laddat ner den nya uppdateringen så har det lagat sönder. Men det går att spela IBLAND, Och jag fattar inte när man söker local only att man endå spelar med idioter från USA eller england med mera .
Allså funkar den skiten (Local only) eller är den där för att det ska ser fint ut.

Har inga problem med min 360-version.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Khenke:
Skrivet av Soldier_Blue:
Skrivet av xyanide:

Dom har fortfarande långa vägar att gå med PC-versionen. Jag har fortfarande fruktansvärda fps-drops på min bärbara och på den kan jag spela MW2 helt utan problem.

Så just din bärbara dator borde vara benchmark för hur väl optimerat ett spel bör vara när det gäller PC-plattformen?

Det är ju det som är nackdelen med PC-spel.

Jag föredrar PC-spel men det är ju så att det är svårare att optimera spel till olika hårdvaruupsättningar än till samma (som i konsol). Det får vi nog dessvärre lära oss att leva med.

Man kan dessutom inte förvänta sig för mycket av en bärbar dator då den ofta har inbyggda grafikkretsar samt sämre kylning än en stationär PC.

Så........gå över till konsol eller uppdatera din dator.....:-/

Synd att du inte läste hela hans inlägg... Black Ops kör med samma grafikmotor (så gott som iaf) som MW2. Så det har inte med grafikprestanda att göra. Ett snabbt gogglande så hittar du massor av folk som kör värstingburkar (GTX580 mm) som har lika mycket problem. Jag sitter med 90 fps och spelet är nära omöjligt att spela då det hackar, hoppar till och fryser i 1s-30s (jo upp till 30 sekunder...) lite nu och då. Och jag har aldrig haft problem med något annat spel.

Och nä, jag tänker inte köpa en konsol bara för att CoD BO utvecklarna är nära nog totalt inkompetenta. Och om du läser inläggen ovan (eller googlar) så har konsolversionerna nära nog lika mycket problem.

Som sagt, inkompetenta utvecklare.

Och nä jag har inte spelat BO på många veckor nu och inte heller kommer jag att göra fören dom fixar spelet.

Långt i från samma Engine...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Långt i från samma Engine...

Om du menar långt ifrån som i nästan exakt likadan som CoD4, WaW och MW2, så ja


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Moderator | Testpilot
Skrivet av CseRoQ:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Långt i från samma Engine...

Om du menar långt ifrån som i nästan exakt likadan som CoD4, WaW och MW2, så ja

Black ops engine bygger vidare från WaW. WaW skapades med en uppgraderad version av IW motorn. Där gick dom skilda vägar. Så även om det var "samma" i grunden så är det ändå olika nu i hur allting funkar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om dom bara kunde fixa pc versionen också...

Medlem

Det behöver ju inte nödvändigtvis ha med att Treyarch är dåliga utvecklare, en annan plausibel förklaring är att det har med Activision att göra, att de pushat utvecklarna att komma ut med något halvfärdigt.

Medlem

@l00c0 Jag har inge proplem med uppdateringen till 360 enligt mig så blev det bättre

Medlem

Det jag egentligen ville säga med mitt tidigare inlägg var att det är svårt att täcka in alla eventuella hårdvaruuppsättningar när man optimerar ett spel till PC. Oftast kommer ju patchar ut när man märker att t ex en viss konfiguration av datorer har stora problem. Jag ser det som en naturlig process då första veckorna blir en "mängdtest och tycker faktiskt inte det är så farligt.

Själv föredrar jag PC-spel i de flesta fallen och hoppas verkligen att detta är en marknad som utvecklare fortsätter att satsa på. FPS och MMORPG har jag svårt att tro komma

Medlem

Vad som verkade så bra, blev istället ett bildspel med konstiga flashande ljus till PC.

Medlem
Skrivet av xyanide:

Dom har fortfarande långa vägar att gå med PC-versionen. Jag har fortfarande fruktansvärda fps-drops på min bärbara och på den kan jag spela MW2 helt utan problem.

De flesta pc-spelen på marknaden stöder inte grafikkorten etc. på laptops.

Medlem

svårt att anpassa till pc hårdvara PYTTSAN.. hur kan andra spel lyckas då? nej detta är ett överhypat jävla skitspel som får spelrecensenter att framstå som idioter eftersom dom alla hyllade det till skyarna.. hur många tusen köpare har inte känt sig helt blåsta på sina pengar av detta avskräde till pengamjölkning. SKÄMS..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av CseRoQ:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Långt i från samma Engine...

Om du menar långt ifrån som i nästan exakt likadan som CoD4, WaW och MW2, så ja

Black ops engine bygger vidare från WaW. WaW skapades med en uppgraderad version av IW motorn. Där gick dom skilda vägar. Så även om det var "samma" i grunden så är det ändå olika nu i hur allting funkar.

Dessutom kan man ha exakt samma grafik motor till 2 olika spel men endå få FPS drops .
Beroende hur stora kartor det är + hur bra optimerade de är ..

Har lyckat fått FPS dropps på gamla HL motorn för jag varit kass på att optimerat kartor till det.! .

Samt att de kan lagt in mer lull lull effekter till vapen mm som tar krafter.

Finns så mkt som spelar in på hur prestanda beter sig.

Samt att de kanske gjort en liten liten ändring på någon siffra inne på options i koden som gör att din dator inte funkar lika bra emot vad den gjorde i MWF2. (Alla som har spelat CSS vet vad en liten ändring i consollen kan göra mirakel)


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Köpte spelet för några dagar sedan och jag har inte stött på några problem (Xbox 360). Lätt ett av de bästa spelen jag någonsin har spelat. Bra jobbat, Treyarch!

1
Skriv svar