Cataclsym reklamen

Medlem
Cataclsym reklamen

Har vanligtvis inget emot reklam lite då och då på sidor, då jag förstår att man behöver intäkter.

Men nu har cataclysm reklamen spelat upp VARJE (VARJE !!!) gång jag ska titta på något i flashspelaren på sidan, så var det inte förut.

Jag känner inte till NÅGON sida jag surfar där man får reklam VARJE gång man ska titta på ett klipp. Som dessutom är 15 sekunder långt.

Funderar på att bojkotta er flashspelare tills ni fixar detta. Just my $0.02


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Antikvitet

Hej hopp,

Reklamklippet kommer med en viss frekvens, maximalt var femte videovisning och maximalt en gång i timmen. För mig fungerar det som det ska nu när jag testar.

Styrningen till reklamen sker via cookies. Om du blockerar cookies, rensat dina cookies eller använder adblocker (som i sin tur blockerar cookien) så kommer reklam visas varje gång.

FZ:s servrar öser ur sig tusentals och åter tusentals videovisningar per dag. Att hantera, lagra, överföra och presentera dessa kräver (precis som du säger) intäkter i form av reklam. Några andra intäkter har inte FZ, det finns inga statliga bidrag och ingen rik farbror som finansierar det hela.

Så, svaret på ditt spörsmål: Reklam ska inte visas varje videovisning, men om du väntar 60 minuter mellan visningarna så blir det ytterligare en reklamvisning. Jämfört med andra videosajter (Youtube inkluderat) är detta inte en regel som sticker ut. Om du ändå får reklam varje visning trots att du kör flera i rad och inte har adblocker så ska vi förstås hjälpa dig med felsökningen.

- J


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

För mig är det inte reklamen i sig som är jobbig, det är faktumet att jag införskaffade Cataclysm dag 1. Vem vill se samma reklam flera gånger om dagen för någonting man redan äger?

Medlem

Har samma problem, riktigt irriterande! ser det där reklam klippet innan VARJE klipp jag kollar på.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Har samma problem, riktigt irriterande! ser det där reklam klippet innan VARJE klipp jag kollar på.

*EDIT* använder ej någon adblocker.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Samma här. Inte då och då, men hela tiden.


signatur

I'm a snake, follow me!

Antikvitet

Gäller det här även om ni tittar på två klipp i rad? Kan ni testa? Webbläsare, version och OS?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Gäller det här även om ni tittar på två klipp i rad? Kan ni testa? Webbläsare, version och OS?

Prövade precis och slapp reklamen om jag tittade på klipp direkt efter varandra.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Om jag öppnat flera klipp (flera tabbar) så har ett par av dem reklamen men inte de andra, typ 2 av 5 videos. Men även för mig har jag varit med om att varje gång jag tittat på flera videos i en och samma tabb så har jag fått reklamen varje gång.
Ingen adblocker eller sånt här heller.

Har inget direkt mot reklamen men vem vill se samma reklam 20 gånger, om DAGEN ens (SÅ bra är inte ens WoW ). Skulle varit lite kul om man fick reklam för spel i de genre man valt man är intresserad av i sin profil. T.ex. Wow cataclysm är ifs ett mmorpg som jag är intresserad av men lite instickare från nått FPS eller RTS-spel skulle varit skoj.

Win7 Pro-64bit, Firefox v3.6.13

Skribent

Eftersom jag oxå stör mig på cataclysm reklamen (och lider av en lätt insomnia) bestämde jag mig för att testa lite, här kommer resultat:

Började med att se klipp från two worlds II, cataclysm reklamen kom före klippet.

Efter det såg jag ett par andra klipp på two worlds II och d&d trailern, ingen reklam.

Stängde ner webläsaren och gick in på sidan igen, sökte upp black ops och startade ett klipp - ingen reklam.
Nästa klipp fortfarande black ops kom cataclysm reklamen igen.

Efter att ha sett ett par klipp till kom cataclysm reklamen igen.

Slutsats: Cataclysm reklamen är den enda reklam jag ser, har aldrig varit så förut utan då har det varit varierande.

(Har inget som rensar cookies lr liknande, kör senaste firefox utan extra plugins och använder win 7 64bit)

Antikvitet

Framgången verkar variera.

Om man ser tio klipp på rad bör man se reklamen precis två gånger, så länge man hinner se alla tio klipp inom en timme.

Just nu är det bara World of Warcraft-reklamen som är inbokad i systemet och som ni märkt låg den bokad under en längre period. Blizzard vill verkligen, verkligen, verkligen nå just sköna gamers som er här på FZ. WoW-reklam är ändå bättre än blöjreklam, men jag håller med om att det är lite trist att se exakt samma reklam om och om igen - samtidigt som det är ett välanvänt fenomen även på tv.

Vi får ta upp diskussionen kring hur länge en reklamfilm får rulla i det nya året.

Tills dess, god jul!
- John


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar