Medlem
göra rent xbox

Hej
Jag kommer ihåg att jag har fått RODD (eller vad det nu heter) en gång i tiden. Jag mistänker att det var pga att den var full av damm. Och min fråga är.

Hur gör man rent en xbox från damm. jag har en högtrycks pump men jag vet inte om det skadar innehållet, vill helst inte öppna konsollen.

Någon som kanske kan hitta en guide på nätet för jag hitta ingen. Eller någon här som kan konsoller?

Ledsen om jag låter ''noob'' aktig men jag är rädd om min xbox och vi har gått igenom krig och död tillsammans ;D

MvH Tobbe

Medlem

Klarar du av det så följ någon av guiderna på hur man öppnar xboxen. Blås sedan ur kylflänsarna samt fläktar (glöm inte att hålla fläktblad stilla medan du blåser).

Annars är väl det bästa du kan göra av situationen att blåsa in bakifrån via fläkthålen när maskinen är avstängd.

Medlem

Har du fortfarande garanti kvar råder jag dig att inte öppna konsollen

Medlem

Har INTE garantin kvar så jag antar att jag för öppna den i allafall och vara försöktig då.

Medlem

Första gången man öppnar en 360 (vita modellerna) är det plågsamt svårt. Den är inte gjord för att öppnas och det är något man märker av direkt.

Även nästan helt omöjligt att öppna en 360 utan att skada plasten om man inte vet exakt var alla hakar etc. sitter, alternativt att man har special verktyg som är gjorda för syftet (finns att köpa online).

Damsugare och "luft på burk" i fläktgallren är vad jag rekommenderar.

Medlem

Okej dum fråga, vad är luftburk? xD

hötryckspump? ^^

Medlem

Den så kallade "högtrycks pump" du pratar om är antagligen en kompressor eller hur?

Tro det eller ej men det kommer inte in så värst mycket damm i varken ps3 eller 360. Du kommer nog bara bli besviken när du öppnar enheten för att upptäcka att den nästan är helt ren.

Om du nu har tänkt att använda tryckluft genom en kompressor så blås varsamt.

Medlem

i see....
OKej, men tack för alla era svar!
Anledningen jag blev lite ''paranoind'' på damm är för att en kompis till mig hade ett ps2 och den var dammfylld som attan. Men den var dock riktigt gammal :/

Medlem

man ska aldrig använda damsugare, tryckluft ska det vara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar