Medlem
Datorfel, hjälp!

Hej!

Jag har precis fått hem min dator från reparation, de kunde tydligen inte hitta några fel förutom att hårddiskarna var något defekta. Jag gick iväg och köpte en ny hårddisk men samma problem kvarstår.

Problemet:
När jag ska ladda ner, använda spotify och spela World Of Warcraft så fryser datorn. Den fryser så pass att jag inte kan göra något förutom att starta om datorn via "knappen". Det som är märkligt är att Call Of Duty fungerar likaså gör många andra spel. (Dock har Call of Duty börjat lagga senaste veckan..)
Jag har nyligen lagt på ny kylpasta på processorn. Rensat datorn på damm & köpt en ny hårddisk, trots det kvarstår problemet.

Specs:
Grafikkort: NVIDIA GeForce 8800gts 312mb
Processor: Intel Core 2 Duo 3ghz E6850
Minne: 4096mb
Moderkort: ASUS P5K (socket 775)
Nätaggregat: 520W

Någon som kan ha en susning på hur man löser detta problem?

Hjälp uppskattas
mvh
Oliver

Medlem

Hur är det när du använder vanligt internet? Det låter som att det är kopplat med internetrelaterade applikationer. Kanske något med nätverkskortet? Felsök i enhetshanteraren.

Jag vet inte om det finns några diagnostikverktyg som kan felsöka ditt nätverkskort, det vore en grej att testa.

Lycka till!

Medlem

Kolla speedtest så du ser hur pass bra bredbands hastighet och ping du har.

Du kan även prova att köra fullständiga virus och malware scans i fall att det är nåt sånt som slöar ner din dator.

Om du skulle köra trådlöst så kan du ju även pröva att byta till trådat och se om problemet kvarstår.

Medlem

Enhetshanteraren och kolla om det finns konflikter, annars borde ju alltid formatering fungera men har du kirrat ny disk så borde de vara skitsamma.

Medlem

det är inte hårdvaru problem, vilken win använder du ???? det du har är konflikt mellan administrativa rättigheter mellan 2 program sälsynt men det finns


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Hur är det när du använder vanligt internet? Det låter som att det är kopplat med internetrelaterade applikationer. Kanske något med nätverkskortet? Felsök i enhetshanteraren.

Jag vet inte om det finns några diagnostikverktyg som kan felsöka ditt nätverkskort, det vore en grej att testa.

Lycka till!

Det är inga problem. Jag tar emot i 98.90 och skickar i 9.60 (har 100mb/s)

Medlem
Skrivet av Freywiind:

det är inte hårdvaru problem, vilken win använder du ???? det du har är konflikt mellan administrativa rättigheter mellan 2 program sälsynt men det finns

Använder windows 7 64bits.

Medlem

Jag har även gjort 3 tester på datorn innan jag skaffade en ny hårddisk.

3DMark:
Rätt låg fps genom hela testet

Burnintest:
Inga fail reports

Performancetest:
998.1 utav 1000 i snittpoäng.

(de två sista går att hitta här: http://www.passmark.com/index.html)

Medlem

har du stängt av auto protection ??? i profile manager ? om inte testa göra det sen ska vi se hur det går vidare


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Vart hittar jag profile manager?

1
Skriv svar