Årets spel - om skribenten själv får välja #1

Robot
Årets spel - om skribenten själv får välja #1

Dopparedan är här och julefriden har infunnit sig. Under de kommande dagarna kommer våra skribenter berätta för er om spelen som förgyllt deras liv under det gångna året.

#super-mario-galaxy-2, #god-of-war-iii, #bayonetta, #fallout-3, #fallout-new-vegas, #gran-turismo-5, #just-cause-2, #world-in-conflict, #defcon, #ruse


Medlem
Årets spel - om skribenten själv får välja #1

No Mass Effect 2?

Medlem

Det är ju en ren smak sak, ingen allmän topp lista, jag skulle inte heller välja ME2 bland mina 3.

Moderator | Testpilot
Skrivet av burkmopp:

Det är ju en ren smak sak, ingen allmän topp lista, jag skulle inte heller välja ME2 bland mina 3.

+1


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Smaken är ju som arslet, men jag upplevde Just Cause 2 enormt roligt också, i några timmar. Sen sjönk den som en sten. Helt klart inte en av de tre bästa spelen i år, enligt mig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

par titlar som kommer bli ett köp 2011


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

No Mass Effect 2?

smaksak


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Neoxus299:

No Mass Effect 2?

smaksak

Det här är #1 utav säkerligen tre stycken artiklar

Medlem
Skrivet av Hudda:

Meh, stela listor, inget som överraskar.

Min topp tre (håll i hatten)

1. Amnesia
2. WoW: Cataclysm
3. Super Meat Boy

Bubblare: StarCraft 2, VVVVVV

Meh, inga överraskningar.

Är det iofs inte på min lista heller, som består av:

Mass Effect 2
Just Cause 2
Mafia 2
Fallout: New Vegas

Bubblare: Chime

Medlem

Alltså, bra spel, men inga som ska ha några toppbetyg enligt mig.

Mass Effect 2
Starcraft 2
Singularity

Min lista iaf

Medlem

Håller endast med om Super Mario Galaxy 2, de andra som nämndes har jag inte tyckt om alternativt inte funnit ett intresse för.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ehm World och go och Braid enda spelen jag spelat iår

Medlem

hm efter som jagf knappt spelat några "nya" spel i år blir min lista lite vek

Men
Fallout New Vegas
Minecraft
BF BC2

Observera att det faktis är typ dem enda nya spel jag har ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

1: Minecraft
2: Red Dead Redemption
3: Amnesia

Ish
Medlem

Det där med att inte vara på på, men ändå gilla RTS känner jag igen. Med undantag för Men of War som inte fått i närhet så mycket uppmärksamhet det förtjänar. Så jag säger det nu: Gillar ni RTS eller har någon gång gjort och inte testat MoW så gör det! +1 även på GT5, och då har jag inte ens haft internet så jag kan spela med andra eller ta ner nya patchar


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Något ballade uppenbarligen ur när jag postade så det blev dubbelpost. Moderator kan ta bort den här posten

Medlem

smaken är ju som baken, ska låta bli att dissa FZ-folket helt för att alla lyckats missa Mass Effect 2, ingen som är förtjust i den genren kanske?

Kul å se Bayonetta på listan, verkar vara ett spel folk hatar eller älskar

Min topp 3 skulle nog vara något i stil med

1: Mass Effect 2
Motivering: Extremt välberättad story, blandat med actionelement som känns så perfekta dom bara kan göra. Lägg där till att man åtgärdat en hel del plottrighet både i system och interface från ettan som blev mer irritation än glädje. Fullpoängarnas fullpoängare!

2: Heavy Rain
Motivering: En gång för alla bevisas det att man kan berätta en trovärdig och gripande historia med hjälp av spel. Imponerande utfört med stor känsla.

3: Starcraft 2
Motivering: Väl avvägd strategi i nygammal kostym. Man har tagit hela konceptet från föregångaren, plockat bort de få dåliga bitar som fanns och lagt till nya, måhända kanske inte revolutionerande, men ändå fruktansvärt väl fungerande koncept. Blizzard gör det....igen

Bubblare: Assasins Creed: Brotherhood, GT5

Årets "det var som fan": Infinity Blade
Motivering: Vem trodde på fullaste allvar att någon annan än ID softwares egna John Carmac skulle klara av att trycka in en state of the art spelmotor på mobila enheter?
Epics dotterstudio Chair entertainment ägde upp ID fruktansvärt genom att vara först ut.

Årets flopp: Bayonetta
Motivering: Det utlovades episka strider, ett fantastiskt välgjort stridssystem och en vrickat bad ass story. Men ärligt talat, var det någon som verkligen fattade ett skvatt av storyn om den där häxan?
Japansk galenskap när den är som sämst, rörigt stridssystem, totalt oförståelig story och urusel acting. Lägg där till ett intro med en J-poppad version av "Fly me to the moon" till bilden av en Bayonetta som gör "man train" av ett gäng elakingar och du har floppen väl förpackad i en liten ask.
Inga läderkorsettsbeklädda tv-spelstuttar i världen kan rädda ett så uselt spel.

Mina 2 cent

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Håller endast med om Super Mario Galaxy 2, de andra som nämndes har jag inte tyckt om alternativt inte funnit ett intresse för.

+1:up:

Skägg.
10 Chambers

Det är ju också det som är lite intressant med skribenternas egna listor, att alla har sina favoriter. Lite därför vi gör dessa, för att visa att alla hyllar titel A, B och C.


signatur
Medlem

Det spel jag spelat mest i år är helt kalrt BF:BC2
Största besvikelsen blev civ5, hade höga förväntningar som tyvärr inte levererades.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Meh, inga överraskningar.

Är det iofs inte på min lista heller, som består av:

Mass Effect 2
Just Cause 2
Mafia 2
Fallout: New Vegas

Bubblare: Chime

Funderade på Mafia 2, men jag tycker att SP-storyn blev för tvärt avbruten. När man till slut kämpat sig tll toppen, när man äntligen lyckats slå sig fri från allt... då spelet ska börja, då kommer eftertexterna. Så kände jag för det. (men visst var det skoj!). Det är nån slags bubblare till min lista.

Skrivet av HeadlessChild:

1: Minecraft
2: Red Dead Redemption
3: Amnesia

Funderade också på Minecraft, men rent tekniskt är det ju inte släppt än utan 'bara' öppen beta. Hur som haver så uppskattade jag andra spel mer, samma sak med New Vegas, StarCraft 2, och en del andra som räknats upp här, inte min typ av spel. Angående ME2 måste jag motvilligt erkänna att jag inte provat det, men av de gameplayvids jag precis kollade nu så går det tyvärr bort iom tredjepersonsvy. Sorry...

Jag uppskattar att ni postar era egna topplistor. Keep it going!


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Just Cause 2 är största skämtet i år... otroligt att det är med här.


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar