Ny typ av mmospel

Medlem
Ny typ av mmospel

Jag är ganska så trött på dagens mmospel men spelar lotro för tillfället. Lotro är hyffsat bra men jag ska förklara vad jag skulle vilja se på marknaden.

Ett mmospel där spelet baseras på en verklig epok, helst från romartiden fram till medeltiden och att alla spelets items är från den tidepoken. Att det fanns alla möjliga yrken från jägare,hantverkare,lantbrukare och annat smått och gott som fanns på den tidsepoken. För att avancera i sina yrken så skulle man bara använda sig utav dessa för att bygga erfarenhet. Grupper skulle ha möjligheten att ha landlord eller hövding som hade ansvar för byn eller till den stad man byggt. Att man till en börjar bara hade en liten by genom att bygga lite hus och ha byggt olika verkstäder.

Även combat-delen skulle få vara skillbaserad samtidigt som den bygger på erfarenhet. Man skulle kunna ta över andra byar och det för att få äga större områden. Man fick förse sina krigare med vapen och skydd. Blev man av med sin by så fanns byn kvar för att utvecklas för den nya hövdingen och man automatisk tillhörde det nya styret. Så ju större yta man tog över, destustörre makt fick man.

Politik skulle vara väldigt kul att ha med som bara ledare kunde sköta men att det fanns saker som kunde få sin gubbe att få göra rebellion mot sin egen faction som stora beslut. Ju mer erfarenhet man fick så skulle man få högre titlar och det var endast spelare med de högsta titlarna som kunde conqurera med ledarskap.

Olika kulturer under denna epok skulle ha effekt beroende på var man startade samt att religon skulle spela in där det du gör avgör lite om du är ond eller god. Att man kan bli factions lös för att överleva med andra banditer i skogar och göra egna små factions för att kanske slå tillbaka mot de som har makten. Trademarknader där all pvp är otillåten där man säljer och köper allt från himmel och jord.

Okej vill bara säga att jag är trött på att inte spelen utvecklas tillräckligt utan går i samma spår som varandra. Ganska trött på all fantasy och magi. Att bara ha tillgång till items som funnits och använts på riktigt skulle bara det va coolt. Skulle jag varit spelutvecklare så skulle jag satsa helhjärtat på något djupt och verklighetstroligt i sin epok med politik.

Säg gärna vad ni tycker borde kliva in i mmovärlden. Låt fantasin flöda!

PS Finns det något spel som ens lutar i min riktning så säg gärna till!

Medlem

Vill tillägga att Mount & Blade skulle vara en bra grund till ett sånt koncept!

Medlem
Medlem

Har spelat roma victor men det är bara för B. De måste jobba mycket på motorn för att det ska bli lockande. De har misslyckats med att introducera spelaren till vad som går att göra och hur man gör saker. Känns som ett typiskt opensource spel och därför faller deras concept totalt. Hade det varit mer som mount & blade med allt som ingår i roma victor så hade spelet vara 100x bättre.

Roma victor grundconcept (Craftingen är nästan en aning för djup och man vet inte rikgtig hur man börjar leva på något annat sett än att samla frukter och pinnar för småpengar och att verktyg pajar alldeles för snabbt.

Oblivion Grafik (Tveksam här ändå men grafiken behöver vara lockade som i AoC kanske. Unreal Engine eller Crytek skulle vara väldig upplevelse till sånna här spel.

Mount & Blade Combat Bra medeltidsfighting då du måste timea dina blockeringar och slå från diverse håll. Lite mer utvecklad combat och det blir enormt bra.

Medlem

Låter otroligt intressant, skulle gärna ha ett lite mer realistiskt och historia befattat mmo som är lite tyngre än dagens populära mmorpgs.

Medlem

Gods and heros är ju i slut betan nu. utspelar sig på romartiden. med dess gudar och mytolgi. kanske inte helt vad du är ute efter men åt det hållet i alla fal. http://www.godsandheroes.com/

Medlem

Ideen är helt klart intressant. Jag hade spelat just ett sådant spel om det var väl utfört.

1
Skriv svar