"Begäran kunde inte slutföras på grund av ett fel i en i/o enhet"

Medlem
"Begäran kunde inte slutföras på grund av ett fel i en i/o enhet"

Tjo! Nu när man är hemma över julen har man fått uppdraget att se om morsans krashade dator kan räddas. Den vägrade starta upp så jag trodde att windows gått sönder eller så. Satte den i ett externt chassi och försöker komma åt datan på den. Den dyker upp i datorn men det enda som händer att att utforskaren låser sig och efter en kvart så dyker detta felmeddelande upp:

"Begäran kunde inte slutföras på grund av ett fel i en i/o enhet"

Och inget verkar gå att göra med den. Går den att rädda eller är den helt körd? Alla tips uppskattas!


signatur

Videomupp

Medlem

Så du har kopplat in den via USB? Isf, prova att koppla in den direkt på moderkortet.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tack för tipset, men har lite svårt att göra detta. Den enda stationära datorn jag har tillgång till var just den som gick sönder Resten av familjens är laptopar. Kan iofs se om jag kan finna en bekant som man kan koppla in den med.


signatur

Videomupp

Antikvitet

Är det en kraschad hårddisk vi pratar om? Jag köpte en SATA-to-USB-adapter en gång för att kunna rädda en kraschad hårddisk, det hjälpte för att få tag på en del av datan i alla fall.

Har du prövat någon av de klassiska program som finns för disk repair?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Är det en kraschad hårddisk vi pratar om? Jag köpte en SATA-to-USB-adapter en gång för att kunna rädda en kraschad hårddisk, det hjälpte för att få tag på en del av datan i alla fall.

Har du prövat någon av de klassiska program som finns för disk repair?

+1

Råkade ut för liknande med just det felmeddelandet. Löste det på samma sätt.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

Skall testa, det är en IDE disk men det är väl samma princip Men vad är skillnaden mellan en sådan kabel och ett hårddiskschassi? Blir inte principen samma? Och det här är första gången jag hanterar en krashad hårddisk, vilka klassiska program finns det? Aldrig petat på sådana tidigare, tänkte vilka som ni testat och som är bra


signatur

Videomupp

1
Skriv svar