Omröstning - vilken fullpoängare är din favorit?

Robot
Omröstning - vilken fullpoängare är din favorit?

Tyck till om de sex spel som fick högsta betyg på FZ i höst.


Medlem
Omröstning - vilken fullpoängare är din favorit?

Recettear: An Item Shop's Tale var faktiskt riktigt bra. Provade demon strax efter att jag läste recensionen för att sedan införskaffad det. På grund av vissa designmissar skulle jag dock ge det en stark fyra, men jag är inte bitter.

Medlem

hehe siffrorna talar sitt tydliga språk!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Recettear skulle jag själv aldrig ge en femma, men kanske en fyra åtminstone. Det hade passat superbra till mobila format. Inte precis så att det är särskilt krävande på något sätt. Men skoj var det de 6½-7 timmar som huvudstoryn varade.

Annars är det härligt att det är 6 spel för 6 olika målgrupper som erövrat varsin femma


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Dec
Medlem

Jag älskade Fallout 3, men har ej provat Fallout: New Vegas ännu. Jag röstar på det ändå, då resten av spelen inte är min smak.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Slampe-trollet:

Ah, ser att du är tillbaka för att klanka ned på Recettear vid varje tillfälle som ges! Din usliga usling, jag tycker inte ens om dig på julen. <3

Märkligt, själv klarade jag spelet på första varvet (utan att bli pank!) och då tog det cirka 12-13 timmar bara huvudspelet... trodde jag var snabb, men tydligen inte.

Sen är det förstås så att huvudspelet knappt ens är hälften av vad spelet har att erbjuda då Recettear har grymt post-game-material som dessutom fortsätter den övergripande storyn.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Slampe-trollet:

Sen är det förstås så att huvudspelet knappt ens är hälften av vad spelet har att erbjuda då Recettear har grymt post-game-material som dessutom fortsätter den övergripande storyn.

...Fan... Nu MÅSTE jag ju köpa spelet. Tack för den du!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Slampe-trollet:

Ah, ser att du är tillbaka för att klanka ned på Recettear vid varje tillfälle som ges! Din usliga usling, jag tycker inte ens om dig på julen. <3

Märkligt, själv klarade jag spelet på första varvet (utan att bli pank!) och då tog det cirka 12-13 timmar bara huvudspelet... trodde jag var snabb, men tydligen inte.

Sen är det förstås så att huvudspelet knappt ens är hälften av vad spelet har att erbjuda då Recettear har grymt post-game-material som dessutom fortsätter den övergripande storyn.

Haha, vad skön du är.

Jag hade gett det 5/5 som mobilspel eller kanske Flash-spel. Men inte som "riktigt spel".


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Ett bra spel är ett bra spel, hävdar RDF (Recettear Defence Force) bestämt.

Medlem

Ett bra spel är ett bra spel, ett bra spel är inte ett perfekt spel.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Ska vi börja märka ord så får jag väl bestämt hävda att det finns inga perfekta spel. Allting kan alltid förbättras, imho.

Medlem

Haha, lite battling här på annandagen.

Mysigt.

Jag instämmer, och när mängden saker som kan förbättras vida överstiger det som känns top-notch är det inte värt 5/5


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Haha, vi får fortsätta bråka om detta nästa gång det är dags för bastu-mys!

Inaktiv

CATACLYSM!!!

Det är ingen tvekan om det


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Cataclysm är WoW's bäst expansion utan tvekan, men Reach får min röst. Äckligt grymt spel, och är fortfarande.

Medlem

Släng in Gran Turismo 5.

Medlem

Jag har inte haft nöjet att spela något av dom. Förutom några futtiga minuter av Fallout New Vegas. Nej nu får vi ta tag i det här. So much to play, so little time.

Medlem

Hur i h-vete kan WoW få full pott? Skojar ni med mig aprillo?!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Utan tvekan AC: Brotherhood. Att de lyckades bibehålla den otroliga kvaliteten från AC II och dessutom förbättra så mycket gör det till en klar vinnare.

Fallout var alldeles för buggigt tyvärr (och Halo..? Same same som 3:an och ODST )

Medlem

FM2011 helt klart. 122 timmar speltid och jag har bara börjat. När sista patchen kommer är det dags att börja spela på riktigt

Medlem
Skrivet av Keitaro:

FM2011 helt klart. 122 timmar speltid och jag har bara börjat. När sista patchen kommer är det dags att börja spela på riktigt

Jaa, det är ett väldigt beroendeframkallande spel, har också "bara" precis börjat.


signatur

Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum med inriktning på strategi- och krigsspel.

Medlem

Assassin's Creed: Brotherhood utan tvekan.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag röstar för införandet av 10 poängskala ist så blir ratingen mer rättvis...

Medlem

Innovativ lista. Samtliga spel, med Recettear* undantaget är rena kopior av sina föregångare. Känns verkligen tråkigt att medarbetarna på FZ:a redaktionen verkar ha en sådan oförmåga att kritiskt se över spelindustrin. Vill inte beskylla er för inkompetens men publiceringar som denna talar sitt egna klara språk.

*Har ingen förståelse för att vuxna "män" skulle engagera sig i detta.

Medlem

För oss som tappert svettas på Lättaste nivån och i vissa fall normala, men vill spela spel med gudomlig grafik på våra I7 med HD 85XX kort är min röst av ovanligt slag.

Jag går alltså efter dessa kriterier:
1 Toppgrafik
2 Lättspelat
3 Kul i timmar eller bara då och då

Då blir min lista:

1 Just Cause 2
2 DIRT 2
3 Maffia II

(Jäkla massa 2:or i väntan på Crysis 3 och PS3/XB 360 går bort på grund av ålderdomligl grafik)


signatur

Det var detta...

Förlåt, men hur kunde Fallout: NV få fullpott? Det är enligt mig ett av årets bästa spel, men med tanke på alla buggar det har så borde det verkligen inte ha fått fullpott. Och vart är RDR?

Medlem

Recettear: An Item Shop's Tale!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar