Inaktiv
Tangentbords tips

Letar efter ett nytt tangentbord, nu har jag ett Saitek Eclipse tangentbord men den har känts konstig att använda på sistone. Så jag letar efter något som är "normal" storlek som står stadigt med tysta knappar. Programmerbara knappar är definitivt inget måste.

Har +/- 800kr att spendera (Jul-pengar \o/) och
har fyra kadidater för tillfället:

Saitek Eclipse II
Saitek Eclipse III
Razer Lycosa
Razor Arctosa

Ja, det är en konstig lista men men. Eclipse II & III verkar sköna och tycker om designen. Kompisar har pratat om både Lycosa och Arctosa och att de är sköna.

Spelar mest League of Legends just nu, lite Black Ops och Bad Company.

Är några av dessa ett bra alternativ eller finns det något annat värt att kolla på?

Medlem

Kan inte rekommendera Saiteks tangentbord. Designen är ju en smaksak, jag gillar den. Men det är fruktansvärt dålig kvalitet rätt igenom, känns billigt och går sönder snabbt. Har själv haft Eclipse II och har provat ettan, och det är samma "skit".

Har aldrig provat Razor's så ska inte säga nåt om dem, men håll dig borta från Saiteks, då kan du lika gärna köpa ett för 99kr


signatur

no remorse

Medlem

Jag satt i precis samma sitts som dig, med precis samma alternativ. Men det slutade annorlunda, och kunde inte vara mer nöjd!

Logitech G110, hands down.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Antikvitet

Jag har inte prövat något av de tangentbord du beskriver, men jag har sedan många år enbart använt Microsoft Natural Ergonomic 4000:

http://www.microsoft.com/sverige/products/hardware/mouseandke...

Det är det bästa tangentbordet jag haft, skulle inte klara mig utan det. Har ett på jobbet också, och har fått hela min avdelning att köra det. Det är otroligt bekvämt om man sitter mycket vid datorn. Kurvningen vänjer man sig vid på en vecka eller två.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

G110 verkar lovande, ska kolla på det.

Jag har kollat på Microsoft Ergonomic men jag tycker inte om "delade" tangentbord, har svårt för att använda dem.

Medlem
Skrivet av knight8718:

Jag har kollat på Microsoft Ergonomic men jag tycker inte om "delade" tangentbord, har svårt för att använda dem.

Delade tangentbord är mest en vanesak, jag tycker som John att Microsoft NE4k är superbra, haft mitt länge nu. Det är inte så dyrt heller, under femhundralappen.

Så om du inte verkligen hatar delade tangentbord så borde du ge det en chans


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Razer Blackwidow om du måste ha ett "gaming-tgb, annars ett Das Keyboard eller Filco Majestouch.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av John:

Jag har inte prövat något av de tangentbord du beskriver, men jag har sedan många år enbart använt Microsoft Natural Ergonomic 4000:

http://www.microsoft.com/sverige/products/hardware/mouseandke...

Det är det bästa tangentbordet jag haft, skulle inte klara mig utan det. Har ett på jobbet också, och har fått hela min avdelning att köra det. Det är otroligt bekvämt om man sitter mycket vid datorn. Kurvningen vänjer man sig vid på en vecka eller två.

Det här ergonomiska tangentbordet lär vara snäppet bättre i och för sig. Kanske nåt att ta in ett par exemplar av till jobbet?

http://ergoff.se/produkter/kinesis_freestyle

Medlem

Själv äger jag en Logitech G15 och är väldigt nöjd med den.
Sköna knappar, lågom snygg design dock LCD skärm är lite onödig tycker jag... eller så vet jag inte alla funktioner, iaf brukar jag aldrig titta på den men annars är tangenten mycket hållbar. Min har jag haft i 2år och den funkar precis som en ny... aldrig krånglat.
Rekommenderar starkt!
Annars rekommenderar jag Razer Arctosa om du inte vill ha annat

1
Skriv svar