The fight Lights out

Medlem
The fight Lights out

Är det någon här som har eller har testat spelet?
Jag har läst en hel del reviews men de flesta av folk som knappt vet hur man håller en guard och än mindre hur riktiga slag ska utföras så deras (mestadels) negativa åsikter om spelet känns ju inte direkt pålitliga.

Problemet för mig är ju att man behöver, förrutom spelet, två move enheter så det blir lite mycket pengar att slänga ut på nått utan att försöka kolla upp det först.

Det jag hoppas någon kan svara på är:

1. Är trackingen bra? Och fysikmotorn som avgör träffar? Dessa måste ju fungerar riktigt riktigt bra om spelet ska fungera?

2. Har man ut något, i spelet, av att faktiskt fightas på ett riktigt korrekt sätt. Alltså med riktiga slag och blockeringar. Kort o gott, har en som tränat kampsport användning för sin träning i spelet, eller kan vilken 5åring som helst vifta med kontrollerna och vinna i spelet?

Så, hoppas nån kan svara, jag behöver nått att växla från GT5 med


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har ej testat det själv men va jag har läst så fungerar trackingen av själva kontrollerna bra men huvud-trackingen fungerar visst inte så bra ifall man inte har en upplyst vit bakgrund.

Medlem

Har precis skaffat move och The Fight. Bara spelat ett par timmar men jag tycker det funkar jävligt bra. Den trackar ens rörelser bättre än jag förväntat. Headtracking funkade riktigt bra men det gäller att man har rätt bakgrund bakom sig och rätt ljus. Ens avatar slår ungefär som man själv slår, man kan blocka och röra sig runt. Helt klart att man inte bara kan stå att vifta som en 5 åring. Det gäller dock att man verkligen slår ordentligt och man måste sträcka ut armarna hela vägen annars missar slagen och blir för korta.

Ska spela mer sen än så länge förstår jag inte det halvdanna betyg det har fått i recensioner, det gäller dock att man kalibrerat rätt och rätt ljus + bakgrund.

1
Skriv svar