Extern Hårdisk hittas ej på Xboxet.

Medlem
Extern Hårdisk hittas ej på Xboxet.

Jag har precis köpt en extern hårdik (Seagate Expansion 1tb)
Som funkar fint när jag ska använda den till datorn och så, men när jag kopplar den till xboxet så hittar inte 360 det:(
Jag prövat att formatera om till fat det gjorde ej någon förändring och jag vet att det inte är mitt x box det är fel på för att jag har använt andra hårdiskar till det.

Så nu är min fråga,hur ska jag göra för att mitt Xbox ska kunna ''känna av'' att min hårdisk är tillkopplad?

Blir VÄLDIGT tacksam för svar!

Medlem

Går det ens att använda extern hårddisk till Xbox 360?
Har för mig att det bara går på PS3.


signatur

Wai

Medlem

För stor partition kanske?

Jag vet att dom satt en cap på 16Gig då det gäller USBminnen som man vill ha som lagringsenhet till boxen, misstänker att det betyder att din partition inte får vara större heller om du vill ha den som xbox partition.

Om du har den till medialagring (musik, film, bilder) är det andra regler har jag för mig.

EDIT: Jag tror Godnoken har rätt där, kan nog stämma att man endast kan använda minnen och inte diskar för att spara saves och sånt på.

Extern disk ska dock funka att ha musik och film på, om den är rätt formaterad. Du kanske har för stor partition där med, undrar om inte 240Gig (120?) var max då.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ja allså man kan inte använda usb-diskar för saves osv (om man inte kör fulhackad konsoll dvs).

Om du däremot kopplar in för att kolla på film osv, så ska det funka utan problem.

Medlem

Jag har en polare som har en Western Digital My book 500 gb som funkar hur fint som helst till Xboxen så jag tror inte partitionen är det som är problemet.:/
Jag ska bara använda den till att kolla på film och se bilder på mitt x box:)

Tack för svaren fortsätt tänka ut andra anledningar och lösningar så jag kan få den att fungera.:)

Medlem

Kan det bero på att hårddisken är NTFS? Testa att formatera den till FAT32

Medlem

Det har jag skrivit att jag redan har gjort, men tack för tipset i i alla fall.:) Det gjorde ingen som helst skillnad.

Medlem

Ah, my bad.
Testa förslagen som ges här http://forums.seagate.com/t5/Other-External-products/Xbox-360...
Detta verkar tyda på att en vanlig windows format inte är tillräcklig.

Jag kan tyvärr inte testa detta då jag ej har en seagate ext hdd. Lycka till.

Medlem

Betyder det att jag måste ladda ner macdrive för att kunna formatera om till hsf+?:O

Medlem

Tack för alla tipsen,har löst det nu:)

Medlem

Trevligt


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar